Lyst å Dåååne litt??!

Designet av eri

Lekker, ikkje sant? Så ren og pen, helt uten vrangborder, enkel og veldig casual Ååå ville hatt den nå med en gang!! Ser for deg denne i den fargenyansen du liker? Ikkje sant?? Orginalt er den strikket i DETTE GARNET. Strikkefastheten på genseren er 27 m/34 row og garnet som er brukt er 400 m pr 100 gr. Nå er det ganske mange her til lands som selger denne type garn som de også farger selv så det er i grunnen bare å velge og vrake for å si det sånn! Har jo nevnt før at eg har sååå lyst å strikke meg en genser i denne type garn, men sliter med å kunne sette samme forskjellige hesper pga alle fargene. Til denne genseren er det jo ganske enkelt; Ja, eg vil ha den i hvitt som på bildet, men kanskje med en annen kontrastfarge? La oss si rosa. Garantert at eg finner det og så er det jo bare å finne en solid rosa også. Greit å starte litt enkelt. Du kan jo også strikke den i ensfarget om du liker det bedre, ja og bare bruke en kontrast på ermmønsteret 🙂 Uansett?
Åååå
virkelig en genser verdt å dåååne litt av!

 

 

Designet av eri

Ikkje bare det! Det er også en genser som føyer seg inn i rekke for ganske mange størrelser og DET liker me,
ikkje det?? Den skal jo være litt vid uansett størrelse, men det er ganske hyggelig på størrelsene
Tommel opp, sier eg bare!

 

NELL
Bildene over
Opp til 160 cm i overvidde

 

 

♥ ♥ ♥ ♥


Ser ut for at eg har klart å rodd de siste dagers kvalme i havn!! Fikk i meg et par glass med Ingefær Shot i går kwell og det roet seg etter ei liten stund! Det er bare så magisk eg har ikkje ord! Eg har jo pga av elendigheten som har skjedd i magen min hatt kronisk (til tider lammende??) kvalme i mange mange år og brukt sterke medisiner i forhold til det og det var ikkje hver dag at de klarte å knekke den, men INGEFÆR!! WOW! Naturens egen medisin gjør virkelig susen! Det var rundt juletider i 2017 at eg begynte å prøve meg frem med Ingefær og fra januar 2018 og frem til nå har eg drukket det morgen og kwell og det ER helt fantastisk! Det hjelper også godt på migrene, eg opplever det som både forebyggende og det demper migrene når den først er i gang. Min oppskrift på dette vidunderet kan du plukke med deg HER INNE. Når du har prøvd den kan du jo regulere den i forhold til om du vil ha den sterkere eller svakere. Da Jr og eg var i Oslo kjøpte eg sånne små flasker med Ingefær (Ja eg MÅ ha det hver dag og glemte å ta med min egen!), men vettu? De der småflaskene der klarte ikkje eg drikke! De var SYYYKT sterke og veldig overdrevent etter min mening! Lag det sjøl sier eg bare, myyye billigere blir det også 🙂

Eg lager ca 1 liter, blir gjerne litt mer enn det også, kommer an på appelsinene og det er nok til akkurat 1 uke ca. Koster meg vel ca 70-80 kr i uka ME LIKE 🙂

Denne uka har visst nok Coop Mega tilbud på NYgrilla kylling og det er bare så digg! 39 kr er da ingenting for en sånn delikatesse *smiler* Så ja, Tut og Kjør sier eg bare, me må til Mega! Tenker eg tar å plukker litt salat fra terrassen og fikser en lett, men skikkelig deilig middag 🙂 Bedre blir det neppe, men på fredag!?! O`la la da skal eg virkelig prøve meg på noe spennende!! Sykt enkelt da, men dog! Har i grunnen ikkje spist så mye indisk mat, bortsett fra hos en indisk venninne eg hadde da eg gikk på skole i Oslo. Hun var et geni ved grytene! På fredag som var fortalte eg jo at me fikk prøvesmake noe indisk på Kiwi! Eg ble solgt der og da og snappet med meg det eg trengte av diverse glass, eneste eg må handle er en pakke med kyllingfilè. Skal bare skjære den i terninger, steke, tømme på et glass eller 2, blande litt sånn Mango greier fra et glass i et beger med rømme og volà! Serveres evn med ris og salt! Ååå HIMMEL det var så digg! Ut med FredagsTaco`en sier eg bare haha Inn med indisk! Gleder meg her eg sitter 🙂 Eller?? Eg tror eg skal kjøpe et glass til, lage en dobbel porsjon på lørdag heller for da blir det også mat på søndag. Det var lurt! Tja, så kanskje det likevel blir TacoFredag!? *humre*
Hvem sier at me ikkje kan få både i pose og sekk!?

Ok, eg får komme meg på badet slik at me kommer oss av gårde 🙂
Du og eg får tastes senere!

 

 

LAG DEG EN HERLIG DAG!
DET SYNS EG DU FORTJENER!

 

 

 

 

Go`klem fra ei KvalmeFri og veldig fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Hei!
      Vår “indiske” favoritt er toro’s chicken tandoori. Ikke for sterkt for min opererte mage og gubben krydrer med tandoori krydder. Grei variant på kyllingfilet.
      Endelig sommer her nord!! 2 dager over 20 grader og vi er i himmelen.

      Kos deg!!

Siste innlegg