Lyst på 5 kilo garn?

Foto: Vibbedille

 

Nå skal eg ta opp noe som eg faktisk syns er ganske uforskammet, samtidig syns eg det er noe kleint siden me alle egentlig er voksne folk!? La oss ta det som f.eks skjedde i går da eg postet DETTE INNLEGGET, hvis du var en av de som bare skrev “Ja Takk” under publiseringen på en av de 40 gruppene eg poster på inne på Facebook, ja da er dette innlegget til deg 😉

Hva er greia egentlig? Hvordan kan du egentlig bare skive “Ja Takk” uten å ha lest? Å jo da, eg VET du ikkje har lest, vet du hvorfor? Det er fordi det står følgende i innlegget du påstår du har lest:

 

“Vil også minne om at “Ja Takk”-meldinger og andre meldinger på Facebook ikkje blir regnet med i trekningen, det er her inne under innlegget du
må skrive om du vil bli med”

 

Eg prøvde etter beste evne å trenge gjennom blant alle kommentarene på FB i går og i dag, Å ja da forstatt er det flere som driver å skrive “Ja Takk” ser du, men det var ikkje sjans å bli hørt. Der av dette innlegget, for hvem kan vel si “Nei Takk” til 5 kilo garn? Iiiiikkjeee sant!? Vel, nå har eg ikkje 5 kilo garn som skal gis bort,
eg hadde bare lyst å fortelle deg hva eg syns:

Eg syns det er respektløst, rett og slett! Å ja da, eg blogger HELT frivillig, eg sender mailer til de som sitter på masse GARN (HELT frivillig gjør eg det) og spør om de vil hjelpe meg slik at eg kan glede mange før jul, og hva gjør du? Jo du gidder ikkje en gang LESE hva som trengs for å bli med? Hva er greia med det? Det er jo helt tydelig at du har lyst på garnet som vises på Facebook, men når du ikkje gidder lese innlegget har du heller ikkje sjans til å få tak i det garnet og DET er jo synd, ikkje det?

Hva er grunnen? Det skulle eg veldig gjerne visst? Er det fordi alle de andre skriver “Ja Takk” at du antar at det er det som må til for å få en koselig Julepakke, eller driver du bare med helgarderinger over alt og krysser fingrene…ehee…pinnene for at du kanskje er heldig..et sted? Som sagt, eg skulle gjerne visst. Er det eg som er årsaken så vil eg også gjerne vite det, er det fordi eg skriver så tåpelig at du gidder ikkje bruke 2 min på det? Ok, si det da 🙂

Til slutt vil eg bare beklage til alle dere andre trofaste som nå klikket dere inn, men eg tror dere skjønner? Det var
i allefall flere som reagerte i går og fant hele opptreden ufin. Vit at eg setter stor pris på alt det dere skriver her inne hver eneste dag, dere er med på å GJØR min dag så mye bedre ♥ Igjen, beklager å måtte skuffe dere,
men eg skal love å gjør opp for det en annen dag 🙂

 

Nå gjenstår det jo å se hvor mange som sier “Ja Takk” til 5 kilo garn!

 

 

 

HA EN HERLIG STRIKKEKWELL!

 

 

 

Go`klem fra ei Forundret Vibbedille 🙂

118 kommentarer
      1. Ja takk jeg strikker til familie og gir bort strikka klær til klede til glede i min kirke. God jul helsing Gunlaug

      1. Ja ikkje sant? Det er ganske utrolig at man ikkje en gang leser når det kommenteres her inne? *ler* Det er ganske uforståelig spør du meg, eg mener: Se deg rundt her i kommentarfeltet hehe

        1. Ja takk🤗😂 håper den heldige blir meg😁 håper du får ei strålende fin jul🎅🏻🎄 digger bloggen din forresten 😘

    1. Ja takk til så mye garn. Jeg strikker til kalde og fattige barn i Ukraina og hadde vore kjekt å vunne garn til det prosjektet.

      1. Ja, ja. Det skal ikke være lett dette.
        Jeg har akkurat laget karameller etter din oppskrift. De ble nydelige. Så får jeg håpe jeg vinner under rett blogginnlegg. Ha en fin kveld😊

    2. Jeg må le litt. Ikke av deg, men av de mange med Ja takk. Snarveier lønner seg sjelden:)

        1. Ikke sant 🙄🙄 helt utrolig. De leser ikke hele innlegget. Jeg har sluttet å svare på disse give away tingene, rett og slett fordi jeg har garn. Jada man trenger alltid mer, men da kommer det alltid mer. Tusen takk for en nydelig blogg. Leser hver dag, men kommenterer ikke alltid..

    3. Ja takk 😊 haha – neida jeg forstår hva du mener. Altfor ofte så leser ikke folk alt og da blir det sånn at det blir svart ja takk i hytt og vær. Kos deg med garnet ditt 😍

      1. En ting at de kjapt svarer “Ja takk” under posten på FB; men de klikker seg t.o.m inn hit og skriver “Ja takk” UTEN å lese! *ler meg skvett ihjel* 🙂

    4. Altså….nei takk til 5 kg garn. 😂 Jeg er i ferd med å drukne i garn. Tenker våre garnlager er ca like store.
      Men enig med deg Vibbe, mange mennesker har blitt både late og uhøflige. Ikke bra i det hele tatt.

      1. Er sjeldent med på slike givawaer på nettet med flere tusen komentarer. Koselig side dette. Ja takk til garn om jeg er så heldig å vinne🎅🥰ønsker å strikke til alexsanderprosjektet og englepledd. Og ønsker deg en gid jul🎅

    5. Hvordan er det mulig 😂 Er virkelig folk så grådige at det bare er å takke ja så kommer kilovis med garn rekende på ei fjøl. Skjerp dere og LES hva som står skrevet. Ha en flott kveld videre 😘

    6. Enig i den, oppleve ofte at det bli stilt spørsmål mens svare står der. Liker dine bloggen!

    7. Sier ikke nei takk til garn🙂
      Ønsker deg en riktig fin adventstid🙂

    8. Har sett det over alt, uansett hva det er så legges det inn “ja takk”. Er det noen som deler en konkurranse, så skrives det ja takk under, til tross for at de MÅ gå inn på gruppa/sida der konkurransen foregår.
      Selv om man sier at de må gjøre det riktig og gå inn der konkurransen ligger, så skriver de i kommentarfeltet til den som har delt.
      Det går an å slå av kommentarfeltet, det har jeg gjort flere ganger.

    9. Ja bare helt utrulig må eg si og respektløst .En må jo les hva som står før en svarer.
      Ja les dine innlegg og blogg du har en flott blogg og ønsker deg en fin kveld vidre og kos deg.adventhilsen fra meg.🤶🤗🤩👍😍

    10. Ja takk selv om jeg ikke helt vet om jeg gjør det riktig – om det er her eller under innlegget du publiserte i går det skal kommenteres. Jeg har stor glede av å følge deg på bloggen din. Artig skrevet og du gir tips til så mange fine strikkemønstre.

    11. 😂 😂 😂 Der ser du hvor mange som faktisk leser innlegget. Du og dine herlige bloggposter er vel verdt å lese selv om jeg er sløv med kommentarer. Ha en nydelig mandagskveld. ❤️

    12. Ja takk gjerne. Da jeg strikker til familie og venner. Stikker også til en veldedig organisasjon. 🙂

    13. Jeg kan ikke annet enn å le jeg. Jeg sier nei takk pga skal jeg ha garn så kan jeg kjøpe det selv, men om det hadde vert sant det med 5 kilo så hadde vel ingen sagt nei takk til det tror jeg.
      Her sitter jeg og strikker på ei seterdalskofte. Du vet du om et sted der dem selger bånd til slike kofter skal ikke ha dobble bånd bare enkle pga skal være åpen helt ned og båndene skal syes på innenfor knappelista.
      Ha en fin førjulskveld og sorry at jeg ler av deg i dag er ikke første gang jeg ler av hva du skriver og det er pga du skriver så knakende godt.

      1. Hei. Hvis heg får litt tid på meg kan jeg finne frem slike band til deg. Har mennikke helt dikker på hvor. Det er problemet med stort lager…..

    14. Jeg mååå bare kommentere en gang til. Hvordan kan noen ha stor glede av bloggen din når de ikke gidder lese innleggene engang?
      Ganske løyen lesing dette her.

    15. Skrev ja takk, så leste jeg 😉 Så ja takk igjen. Å poeng mottatt 🤣❤️ God jul 😁⛄

      1. Tror det er mange som burde lest teksten i innlegget både to og flere ganger! 😲 Er det mulig?? Vel, vel God Jul Vibbedille 😉🎅🎄❤️

    16. Ja takk, strikker mye til “Barn som fryser”, bruker massevis av garn til tepper eller plagg 💕😊
      PS elsker bloggen din, skjønner ikke dem som ikke åpner innleggene

    17. Heia 🙂
      Eg seier ja takk, og vert kjempeglad for alt garn som kjem til meg <3 Har heilt tråddilla, og er ein garva hamster :p

      God jul til deg!

    18. Hei. Og enda mer bevis på at folk faktisk ikke leser bloggen. Gro-Vibeke har ikke 5 kg å gi bort så hvorfor i huleste svarer folk jatakk?? Og som om det å strikke til veldedige formål gjør dem mer verdige vinnere. Skjønner fint lite men man skal vel ikke skjønne alt.

      Kos deg med garn og strikkingen din. Jeg koser meg med bloggen din. Strikkingen kommer når skuldrene er ferdig med å krangle.

      Hilsen Hilde som faktisk LESER det du skriver!!

    19. Hei. Hvis heg får litt tid på meg kan jeg finne frem slike band til deg. Har mennikke helt dikker på hvor. Det er problemet med stort lager…..

    20. Jeg har en stor fordel i slike tilfeller: jeg er så livredd for å gjøre feil at jeg leser nøye gjennom før jeg svarer 😂 god jul, godt nytt strikkeår (og 5 kilo garn behøves ikke her, jeg har nettopp gitt bort 20 kilo 😂)

    21. Jammen skal jeg ikke skrive “Ja Takk” her også, men det er for at du fortsatt skal være like gal! Elsker dine epistler og håper du fortsetter!

    22. Jeg sier gjerne ja takk 😀
      Har man noen gang prøvd å legge ut et slikt innlegg så er dette et kjent problem. Folk ser bare at de har sjansen til å vinne, og gidder ikke å lese hva de må gjøre for å faktisk være med i trekningen. Men, det er jo verst for dem, for det er de som går glipp av å vinne (selv om det er irriterende for den som legger ut innlegget også).

    23. Jeg kommer også for å si Ja takk til 5 kg garn. Kan aldri få for mye garn. God jul 🤶🍄🎅🌲

    24. Det er helt typisk at en ikke gidder å lese og satser på at det er nok å si Ja takk! så er man med i trekningen. Da slenger neste mann (dame) seg på og skriver akkurat det samme. Da er man i gang og det er umulig å gå inn å svare at de må gå inn på rette sted å svare. det samme skjer når innleggene deles på FB. Da legger folk igjen svar under innlegget til de som deler. De går ikke inn på innlegget og leser og legger igjen svar der de skal. Har opplevd det samme mange ganger og har sluttet å bruke tid på å gjøre dem oppmerksomme på det. Leser de ikke skikkelig, blir de heller ikke med i trekningen. Sånn er det bare. Du er kjempeflink som lager til flotte konkurranser og bruker av din tid til dette. En fortsatt kjempefin advent ønskes deg!

      1. Eg har i lange tider gitt beskjed på FB at de må inn på bloggen, men det gidder eg ikkje lenger. Hva som må gjøre står tydelig i innlegget så da mister de bare en sjanse. Men tenk om eg ba de gjøre noe helt sykt? Ja og de sier “Ja takk”, seriøst, det kunne fått konekvenser haha

        Kos deg du også 🙂

    25. Tror jeg må inn og sjekke de andre sidene du poster på. Helt sikkert en del “ja takk” der i dag også. Er bare å riste på hodet av disse som ikke gidder lese og følge deg, men strør om seg med ja (takk). Håper ikke det gir grunn til å slutte å blogge. Vi er jo en del som har fulgt deg trofast i mange år og koser oss med innleggene dine. Men det er ikke bare du som rammes av sløvheter. Morer meg stort når jeg ser noen svare på innlegg som er både ett og to år gamle. For ikke å snakke om de som svarer unner en annens innlegg og ikke går inn på den aktuelle linken.
      Ellers så kan jeg nevne at jeg foretrekker å gi en tilbakemelding på din FB profil og ikke en eller annen gruppe jeg finner innlegget i. er jo så enkelt å hente opp deg. Og så slipper man diskusjoner fra alle de som tilsynelatende er premenstruelle, noe som er utbredt i strikkeverden.
      Ønsker deg en flott førjulsuke. Kos deg med beina høyt og strikketøy i fanget. For nå er vel kakebakst og snopproduksjonen ferdig for denne gang.
      Klem fra Liv

      1. Har ingen planer om å slutte nei, eg koser meg eg, men det er godt å røske litt i grunnvollen en gang i blant hehe Dette er en sløv mentalitet som herjer over alt 😉 Kos deg masse du også 🙂

    26. 😂 Koser meg med bloggen din, med det du forteller, deler med oss og viser fram, både av familie, mat og håndarbeid.
      Ha ei flott uke!!

    27. godt du sier ifra,men ser det er mange her inne som sier ja takk til 5 kilo garn også,selv om att du presiserere att det ikke er garn å vinne ,så mange har ikke lest dette innlegget godt nok også :=)

    28. Oi, ser at flere kommer inn hit og sier Ja takk til garn. Så noen har oppdaget at de må inn hit og hopper direkte til kommentarene UTEN Å LESE selve blogginnlegget. Hva skal man si om det. Frekt, virkelig frekt. Nesten verre enn at de skriver Ja takk på Facebook. Folk er rare.

      1. Ja det er faktisk litt av en mentalitet 😉 Men dette problemet er sååå mye større enn her på denne bloggen. Rart det f.eks blir mye trolling og uhygge under nyhetsinnslag? Der leses det også velig ofte overskifter, i noen settinger kan det blir ganske så alvorlig.

    29. Herlig blogg du har, med “snert” i mange innlegg 😇 Begynte å lure på om jeg hadde lest feil da det også her dukket opp “ja takk” 🤔 Du setter fingeren grundig på hvordan det kan gå om en bare leser overskrifter 😂
      God strikkekveld til deg også 🧶🎅

      1. Takk skal du ha 🙂 Ja problemet er sååå mye større enn å bli lurt for 5 kg garn og DET burde me faktisk tatt tak i 🙂 Kos deg masse du også 🙂

    30. Nei takk 🙂
      jeg trenger ikke 5 kg garn. Jeg leverte nemlig ca 10 kg garn av eget overskuddslager til det lokale krisesenter i går, sammen med diverse strikkepinner og heklenåler innkjøpt hos Europris for anledningen.
      Og jeg skriver ikke dette for å få “flott gjort” etc, men fordi mange av de du nevner, som skriver “ja takk” på facebook, i utgangspunktet ikke virkelig trenger 5 kg garn.
      Det oser av bilder av garnlagre og nyttårsforsetter om å slanke garnlagre. En veldig enkel måte å slanke slike garnlagre er faktisk å gi bort noe av overskuddet til veldedige formål, til folk som strikker luer til kreftforeningen, lommevenner, strikkelag rundt omkring som ofte består av eldre damer som ikke har så god råd, men som gjerne vil bidra. Det finnes fremdeles sjømannsbasarer og andre basarer her i landet som trenger råmateriale.
      Dette innlegget var kanskje litt på siden av det du, Vibbedille, ville fokusere på, men jeg hang meg på og fokuserte litt selv 😉

    31. Flott innlegg. Ja vi mennesker er noen raringer. god strikkekveld

    32. Hehe, dette har jeg irritert meg over også. Synes i grunn folk kunne funnet på noe annet å skrive enn “ja takk” generelt på konkurranser jeg. Man har jo åpenbart lyst til å vinne premien, ellers ville man jo ikke deltatt, men skriv et par hyggelige ord isteden, det tar jo ikke lange tiden. 🙂

    33. Nej tak

      Jeg vil ikke have 5 kilo garn, jeg har rigeligt…😘😘😘🇩🇰🇩🇰

      Det er for dårligt, det med at svare automatisk, folk tror at alt skal være gratis.

      Så snart det er en præmie eller gratis, så forsvinder det at være høflig, det samme med opskrifter, den der : hvor er opskriften, det ligger ligt gemt at vi skal sende den gratis, eller kopierer den.

      Så kære vibbedille, nyd dit garn.

      Strik til de der ikke har, dem kan vi gøre glæde med lidt strikket varme.

      Rigtig god jul til dig og din familie.

      Hilsen fra Danmark.

    34. Flott innlegg 😊 Sååååå enig med deg. Tar jo ikke lange tiden å lese seg gjennom innlegget og bloggen som setter lys på aktuelle og fine temaer. Er selv relativ ny følger, men tar meg den tiden det måtte ta til å lese, siden det blir postet så mye fine innlegg innen gode og relative temaer. Digger det 👍🥰 Og som den strikkegale person som jeg er hadde vel ikke jeg heller sakt nei til mer garn (får jo aldri nok a det liksom) 😂🙂😊 God jul ønsker jeg deg og dine og alle andre 🎅🎄🎅

    35. Ja takk til 5 kg garn. Strikker en del og gir til Bymisjonen. Kjekt å gi hjemmestrikk og evnt få garn 🙂

    36. Det er klart jeg vil ha garn!!!! Ellers hender det faktisk at jeg blir så provosert over alle giweaways….at jeg svarer nei takk!! Det er jo egentlig for å få flere klikk på siden sin.. ønsker deg samtidig ei god jul!! ☃️🎄🤶

    37. Jeg digger bloggen din og at du er så innmari rett frem og ærlig. Sier jatakk til 5 kg garn, ikke til meg, men til frivillighetssentral en som driver strikkekafe for innvandrerkvinner og har endel skoleelever på ettermiddagen som vil lære å strikke.

    38. Hei. Ja, 5 kilo garn hadde vært bra for en slunken lommebok🙂 Ikke fordi det er jul, men fordi jeg har kjøp hus og trenger en hau med ting til mitt nye hjem som jeg gleder meg å flytte til. Et sjarmerende hus fra 1880🙂 Så om jeg blir den heldige sier jeg mange tusen takk og god jul. Hilsen Liv Anette

    39. Ja, 5 kg garn hadde vært kjekt og en flott julegave til meg. God Jul 🎄🎁

    40. Ja takk 😊Denne strikkedama har veldig lyst på 5 kg garn 🎅🤶 God jul til deg og dine 🎅

    41. Ja takk, – jeg tar veldig gjerne imot 5 kg garn, – har strikkedilla og bruker all fritid på det, – og snart på AFP med endra mer tid til strikkepinnene 🙂

    42. Måtte den heldigste vinne. Og ja, jeg har lest hele innlegget, helt ned til nederste linje. Ha en riktig god jul. Jeg koser meg med dine og andres bloginnlegg.

    43. Ja takk jeg vil gjerne vinne garn da jeg omtrent alltid strikke et eller annet. Ønsker deg en riktig god jul og et godt nytt år🎅🎄

    44. HEI takk dette var helt utrolig å få være med på–
      Jeg liker å strikke , nå går det i luer.. Da Leddgikten ikke liker så store arbeider, MEN KOSER MEG MED LUENE ..
      Mange takk , og GOD JUL TIL DERE .. 🙂 🙂

    45. Jeg har myyye garn men tenker strikke sokker og votter til fattige i Romania og Moldova. Så ja takk til mef garn.

      1. Må jo lese alt, men det er vel julestress for noen😩 Ja takk til en glad strikker🧶

    46. God underholdning å lese svarere. Virker som de fleste ikke har lest innlegget 😂😂

    47. Jeg strikker luer til de som må gjennom cellegiftbehandling, så ja takk. Garnet hadde kommet godt med til dette.

    48. Jeg tror dessverre mange er seg sjøl nok.
      Og at mange blir blinde på sosiale medier.
      Jeg får vondt når jeg ser hva mennesker får seg til å skrive.

      Takk for ærlig innlegg.

Siste innlegg