Mine Dyreste UllSkatter



Det må eg bare si; FARGENE på denne er fullstendig MAGISKE og eg elsker den ♥ Det er Petrol, Lime (Wasabi) og den smale stripa er knall lilla (Kommer ikkje frem på bildet). Garnet er Woolmeise og det er faktisk den eneste genseren eg har i dette garnet, Dib den luringen har eg strikket et par stykker til for han elsket garnet og fikk sine egne farger i gave fra Tante Ulla ♥ Nå ble vel ikkje akkurat genseren så veldig dyr sånn sett, men garnet, ja det koster litt pr hespe. Eg syns jo at Woolmeise er helt fantastisk å strikke av, men har også hørt om de som ikkje syns det er godt i det hele tatt. Eg liker det fordi det er et merinogarn som IKKJE siger!
Det er fast spunnet og holder seg knallgodt!

 



Genseren har eg liksom bare strikket, eg brukte Still Light oppskriften som et utgangspunkt og bare økte til den passet. Strikket den i 2011 og da var eg noe kilo smalere så eg trooor kanskje denne er litt trang akkurat nå haha Sånn kan det gå når man slutter å røyke og det kan i tillegg se ut for at eg har begynt på underovergangen *ler* Men, eg elsker den og må nok for alltid ha den på hylla ♥

 

 



Det var denne eg nevnte i forrige innlegg. Dyreste FanaGenseren i Tananger haha Men eg tror kanskje det er det også, så tull er det ikkje *humrer* Eg gikk klikk bananas når eg oppdaget BUGGA i 2010/11 tror eg det var?! Det var også et år hvor eg var mye på SUS (Gikk jo med tarmsonde i 4 mnd bla) så forsvaret mitt da var at eg fortjente det hihi Shoppingen foregikk stort sett på natta og pga toll kjøpte eg som regel en og en hespe –
Å ja, eg fikk vanvittig mange pakker i posten hehe

Den opprinnelige siden hvor eg hamstret er borte, men du finne fortsatt garnet HER INNE 🙂 Trooor kanskje det er slik at det er garnslipp til faste tider(?) Usikkert, men det vil i så fall si at det ikkje alltid er garn tilgjengelig. Husker ikkje helt hvor mange eg kjøpte, men det var nok opp i mot 10-12 hesper!! Kjøpte både vanlig og Skinny Bugga. Etter at hespene hadde ligget å ruget ganske lenge startet eg med å strikke baby/barneklær til min lille nevø i noen nydelige blåfarger som du kan se HER HER og HER (elendige bilder da! Takk gud for mobilutviklingen!) Strikket også DETTE SETTET til ei FANTASTISK god dame (som eg ikkje kjente da) som på det tidspunktet var alvorlig syk med kreft ♥ Husker også at eg ga bort et par hesper.

Ennå har eg en del igjen, ikkje hele hesper, men masse deilige rester!

 

 


Vettu ka som irriterer meg noe helt HINSIDES når eg ser på denne?? Da eg tok den ned fra hylla i dag tenkte eg bare WHAT!?!?! Hvis du ser på DENNE, ser du noe da?? Ja ikkje sant?? Hvordan kan eg unngå å se eller huske at Fana har RUTER!??! Vel, gjort er gjort og spist er spist, bare rister på hodet eg….

Genser over her startet eg på tidlig i 2012 og fikk den endelig ferdig i 2015! Det var litt morsomt hehe Eg satt og hadde ikkje nok av det rosa, da måtte eg krype til korset og spør hun som hadde fått det av meg om eg kunne får noe av det tilbake haha (ikkje lett å få tak i samme farge igjen + at de som solgte garnet hadde jo på det tidspunktet lagt ned! KRISE!) Det ordnet seg, eg fikk det rosa tilbake og eg sendte henne et i turkis mener eg det var – Det er gode venner det 🙂 Men genseren?? Ja den er et drøm å ha på seg! Det er så mykt og deilig så denne går rett på huden.

 

 


DENNE! Omg for et styr med denne hehe KLARALUND som alle strikket for en evig tilbake, ja eg strikket min i 2006!! På den tiden syns eg garnet var svindyrt og genseren kostet meg nesten 1200 kr. Garnet er Noro Silkgarden, litt stikkete, men absolutt deilig! Uansett syns eg et evn ubehag forsvinner når eg ser på FARGENE!! Ååå eg elsker disse fargene!

Det eneste som fortsatt gjør meg litt forbanna er at eg ble tipset om å strikke ermene litt kortere fordi de var så lange…Skulle aldri ha gjort det for de ble jo for korte for meg! Har fortsatt et nøste på hylla og har flere ganger tenkt at eg burde strikke på de ermene….Men du vet…ting har en tendens til å bare bli liggende…

 

 


Den siste go`biten har vel så og si HELE strikke Norge strikket hehe Skappel Genseren!! Eg strikket den i et av de orginalgarna, dritt garn til blodpris vil eg si haha Joa, genseren er absolutt myk og god, men det SER slettes ikkje bra ut! Det er nesten så eg ikkje tørr å vaske den mer for eg føler den kommer til å gå i oppløsning haha Selv om den er vasket YDERST forsiktig og brukt med omhu ser den ut som ei utvaska gulvfille hehe

 

 


Ermlinningene syns eg rett og slett ser ufyselige ut og genseren bruker eg KUN når eg bare slenge rundt hjemme og det er fryktelig kaldt 🙂 Genseren kan uten problem brukes rett på huden for den er skikkelig myk.
Strikket den i Iris Alpakka, og det er vel et av de få garna eg ikkje anbefaler videre.

Det eg egentlig skulle frem til er at selv om det er dyrt garn vil det ikkje si at du får et flott plagg som kan lever lenge! De først genserene har eg ikkje vaske så mye, men til gjengjeldt har eg som nevnt strikket en del til baby
og barn i Bugga og de klærene er vasket mye og er like fine. Dib har et par gensere i Wollmeise som er vasket mye og de er like fine + at mor mi har en del sokker, akkurat like fine!

Nesten alt det andre eg har på hylla mi er strikket i normalpriset og til dels rimelig garn.
Klærene brukes ofte, de vaskes og de er AKKURAT like flotte 🙂 Me Like!

 

 

 

I morges skrøt eg på meg at eg hadde en broderibok med 1000 sting eller noe, men neida, så feil kan man ta! Da eg fant boka eg hadde i tankene var den jo om HEKLING! Hjelper meg lite den nå så eg får vel bare finne opp mine egen sting!?!? Men, selv om eg ikkje fant den riktige boka mener eg fortsatt at eg har den!?!? Men hvor?? Kanskje eg har gitt den bort? Vel vel, eg vil tro eg finner litt sting på nett som eg sikkert kan bruke 🙂

Uansett, før eg rigger meg til med FanaJakken skal eg ha meg litt mat. Mens eg har sittet her å klikket på Pc har Ali rigget til deilig middag. Først steikte han lever til frokost som han og Dib koset seg med og nå skal me ha Kibbe i oven! Jammy, det er så deilig! Det ser ut som sjokoladekake, men det er kjøtt og burgul + masse grønnsaker 🙂 Knaske di knask sier eg bare.

Senere skal Amira og eg se de 3 siste episodene av GOT og eg kjenner at DET ikkje er greit!! EG VIL HA MER!! Så ja, før eller siden ser eg nok hele serien en gang til og da er eg sikkert på at eg får med meg mye mer!
Elsker den altså!!

Men nå? MAT!

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN HERLIGE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd og sulten Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Wollmeise er mitt favorittgarn. Nydelige farger og deilig å strikke med. Dyrt ksnskje men drøyt så kanskje prisen ikke er så gal likevel.

Siste innlegg