Nå skal det males!

 

Endelig ser det ut for at eg har funnet en maling eg liker på disse figurene eg driver å støper…! Skal ikkje være lett! Akvarellmaling på tube var jammen ikkje helt dumt 🙂 Siden denne blandes med vann blir selv de små tubene (5 gram) der ganske så drøye – Selvfølgelig alt etter hvor store vannmengder du bruker, men det var skikkelig bra fargestyrke i de selv med mye vann!

 

 

 

 

Eg foretrekker stort sett å bruke Acryl når eg maler, uansett hva. Oljemaling har eg ikkje tålmodighet til f.eks selv om det ikkje hadde vært aktuelt her. Kjøpte vanlige malerskrin for en stund siden, men der syns eg det ble alt for lite fargepigmenter….ikkje at eg hadde forventet så mye heller da, men tenker alt all maling har sidn egen spesialitet 🙂 Disse små søte tubene var i allefall skarpe i fargene om det er det man ønsker, ellers er det veldig “Mykt” å male med og det ser jammen ikkje så verst ut på den soppen eg har testet det ut på –
Ferdig resultatet kommer...

 

 

 

 

Fra før av har eg kun dette lille skrinet med akvarellmaling….tro det eller ei, men dette kjøpte eg da eg studerte
i Oslo…Skoleåret 1997/-98!! Evigvarende skrin, og ja, det er blitt malt en god del med det! Ganske utrolig! Men, nå var det dags for å få noen flere farger, ja det var min unnskyldning når eg kjøpte det for noen dager siden.
Kom kjapt i posten!

Vel…da var det torsdag igjen noe som endelig betyr Byhaugen Tur 🙂 Åsså plasker det ned ute…me som hadde det fine turværet i går!! Skifter fort gitt…Jaja, det er bare å kle seg, tenker eg…Nå ser det ut for at turen eg fikk i julegave av søs skjer i løpet av mai og me satser på strålende sommer! Litla Skåpet <— Sjekk det nydelige området og hyttene!!! Nå må eg laget meg litt frokost og finne frem regntøy….tenker eg…

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Å, så fint det var på Litla Skåpet! Der skulle eg gjerne tatt ein tur! Håpar dere får fint vær når dere går dit! God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg