Formen er på TOPP!

 

Før eg kjørte i morges fikk eg mld fra søs: “Det plasker ned, ta med regntøy” – Litt motvillig slengte eg regntøyet i bilen…eg valgte å stole på Yr som meldte SOL fra 12 og jammen fikk både eg og Yr riktig! haha Sola skinte, men det blåste kaldt og det var ganske bløtt og sørpete i terrenget. Ellers en enkel tur å gå uten de alt for store høydene 🙂 Turen gikk me jo i fjor i september, da gikk me en mye lengre rundtur fordi det var tørt og nærmere 20 gr 🙂 Flott i dag også da, alltid flott når me er på Toppturer – Da er det 3 av 10 topper i boks (Selv om eg må gå Dalsnuten en gang til fordi eg glemte å sjekke ut haha)

 

 

 

 

På vei ned igjen peker søs og sier; “Me må ta en tur bort der, det blir som en dagstur med matpause”
Helt bort ser sier eg lettere sjokkert! “Ka då, du gikk den toppen i fjor!” Hæ!? Jepp, det er Vårlivarden, men da gikk me opp fra baksiden og ned langs ryggen til venstre for pilen. Men planen nå er altså å gå fra hvor me gikk i dag 🙂 Så gøy! Eg er med på det meste, så lenge hun mener eg klarer det så stoler eg på det 🙂
Uansett er det jo kjekt på tur!

 

 

 

 

Se der ja, nå kan du se varden helt på toppen der 🙂

 

 

 

 

Utsikt mot Hommesåk 🙂 Søs har nå flyttet på hytta for sommeren så eg kjørte inn der
å parkerte siden turen går oppover sånn ca litt fra sentrum 🙂

 

 

 

Ble en fin tur og eg brant vekk hele 2 skåler med is *ler*

 

 

 

 

Men altså…over til noe mer alvorlig hehe Blodtrykk! Eg har jo i grunnen aldri hatt noe trøbbel med det, men de siste 2-3 årene har eg hatt høyt hver gang det måles (Faktisk veldig høyt!) på legekontoret eller hos Nyrelegen….hver gang må eg gå med døgnmåler, og hver gang kommer det tilbake som innen for normal….Nå i dag? Å ja, eg var jo nervøs mens eg satt å ventet på resultatene, men det var TIPP TOPP og eg fikk beskjed om at eg var i veldig bra form tatt alder/vekt i betraktning!! Woop Woop! BT ligger på 134/63 – Det er jo helt supert, er jo ikkje unormalt at det er litt høyere enn da man var ung så dette gjorde dagen!! Men så spør hun: “Sov du godt i natt?” Ja eg sover stort sett som en stein sier eg…Ja det må du har gjort, sier hun for BT var veeeldig lavt (Bildet over) og hvilepulsen lå jevnt på 42 etter at eg la meg! Dvs eg er i veldig god form faktisk (Veldig lavt blodtrykk er ikkje like positivt om man f.eks ikkje trener eller har symptomer som svimmel, ør osv – Noe eg aldri har)  ENDELIG noen tall som beviser all jobben eg har gjort det siste året 🙂 Nå skal eg til legen på fredag og ta masse nye prøver som skal være klare til Nyrelegen i slutten av april på årskontrollen, så dette er er spennende, og forventer tommel opp av fastlegen også 🙂 Neste “mål” er å få triglyseridprøvenj innenfor ref.områdene….For et par år siden lå den på 5,0 og nyrelegen reagerte veldig….Ved forrige måling (januar) var det på 3,7 (Da syns fastlegen den var alt for høy…!) Siden da har eg drukket Linfrøolje som er veldig konsentrerer på Omega3 (Omega3 kan “Knuse” triglyserider) så nå håper eg det har hat en innvirkning. Når det kommer til triglysrid og kolesterol kan dette ofte være arvelig noe legen mener det kan være med meg + at alt det styret eg har me mage tarm gjør det vanskelig å få det ned, men nå skal me jo se da….
Spennende hehe

Men nå? Woop Woop, eg fikk ny maling i posten i dag og DEN må testes!!

 

 

 

 

NYT DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg