Når er det helt greit å bare rydde?

 

Eg liker stort sett alltid å rydde fordi eg liker orden, meeen det er litt demotiverende når man er ganske alene om velikeholdet *humrer* Dvs når man er ferdig kan man bare starte forfra igjen…Da syns eg det er mer gøy å rydde (men også rote) inne på Hobbyrommet, der styrer eg heeelt alene og ingen roter når eg ikkje er der, dvs det er sjeldent noen overraskelser – Alt står akkurat der eg forlot det siste eg var innom. I dag har vært en litt sånn giddalaus dag, derfor startet eg med å koserydde litt: Rettet opp garnnøster i hyllene, fikk tømt nødkurvene eg måtte ty til tidligere og fikk plass til det nyankomne garnet i hyllene i steden for 🙂 En regel eg ga meg selv da eg og garnet flyttet inn hit var at det ikkje skulle stå kurver på gulvet, da baller det fort på seg! Ja eg vet det står en liten kurv midt i bildet, meeen da garnet flyttet inn her kjøpte eg 6 slike småkurver som skulle brukes på litt spesielt garn (De står til vanlig oppe på garnhylla)

 

 

 

 

Støvkosten har fått “Kjørt” seg rundt over alt, ryddet litt i “pynten” og pyntet litt på nytt. Grytekluter kan jo fint være litt dekor, spesielt på et Hobbyrom. Eg orker ikkje henge de på kjøkkenet...hehe…er litt redd for at de blir brukt til
å tørke opp f.eks ketchup fra gulvet!! Har startet med innføring av kjøkkenruller ser du (egentlig gjort det siden i fjor sommer…) ja det er ganske smart til å tørke opp med FØR man faktisk tar ei fille for å vaske.
Ting tar bare litt tid….sukk…

 

 

 

 

Bare et spørsmål mitt i ryddingen: Har du en sånn strikkemølle? I såfall, har du en god forklaring på hvorfor den strikker Ujevnt?? Du ser det på det limegrønne som er strikket….Blir liksom en stripe med løse masker, veldig lite flaterende! Har prøvd å søke, men finner ikkje ut hvorfor. Den var ferdig tredd da eg fikk den, kanskje tre den på nytt og starter heeelt forfra? Eg gidder ikkje helt strikke lengre før dette problemet er løst, blir jo absolutt ikkje fint…Mulig det bare er en tråd som ikkje ligger skikkelig på en krok?

 

 

 

 

Ellers kunnen eg tenkt meg å få ryddet her! Har mange armbånd som henger her fortsatt, du husker jo at eg laget og solgte i fjor på høst? Eg solgte for ca 12K som eg betalte inn til tannlegen, men egentlig har eg nesten like mange armbånd igjen som når eg startet…Grunn? Vel, eg begynte å si ja til spesifikke ønsker…Så da laget eg bare mer og mer på bestilling og disse ble hengende tilbake…Kunne tenkt meg å fått de bort, du kan se nærmere på de HER INNE om du er interessert 🙂

 

 

 

 

Det er ganske mye perler igjen her på skrivebordet, så hvem vet? Det går mot sommeren igjen og kanskje dukker det opp noen nye sommerlige armbånd? Smykker? Who knows 🙂 Muligheten er der i allefall.

Litt sånn mellom slagene i dag fikk eg startet på en ny Kosesau, er straks klar for hodet og denne blir ganske så tøff 🙂 Fikk også tegnet litt skisser til et “bildet” eg har hatt i hodet ei stund, mulig om du myyyser så klarer du å se det? hehe Selv om eg fikk ryddet og ordnet litt ble i grunnen hele dagen ganske rolsete…Bare det at det tok meg 3 t om ikkje mer frem og tilbake til legen for å ta en blodprøve…et evig styr det der gitt…

 

 

 

 

Dette, ja dette kunne vært meg i dag *ler* Litt sånn slapp og sliten. I morgen tror eg bare eg skal surre i mitt eget tempo uten at eg må ut! Må vel egentlig bare innse at om noe skal bli gjort så må eg gjøre det selv 🙂 Tja, en fin kombo er jo kose seg på Hobbyrommet samtidig som eg vasker klær, tror om eg ikkje skal bruke morgendagen til det? Ellers har eg et nytt “problemområdet” eg vurderer å angripe: Den store kommoden som i grunnen kun skulle romme alt av sengetøy…vel…nå er det en lett kaotisk blanding av sengetøy og håndklær…Det samme gjelder det ene kjøkkenskapet….kopp/glasskapet…Så et innlegg på FB i dag at et av jentelagene på Havørn trenger lopper til loppemarkedet….hmmkanskje noe serier med kaffikrus kan blir fine lopper? Eg vet bare at eg er lei av kaos
i skapene fordi det er for mye…Ikkje sant...! Tja, eg får se hva eg får gjort med det.

 

Tenker eg plukker opp det lille søte strikketøyet her ved min side og strikker noen masker
på SommerBaktusSjalet mitt 🙂 Det blir fint.

 

 

HA EN FIN KWELL
Forresten? Takk for at du er du

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Hei, vet ikke hvorfor, men på strikketøyet fra strikkemøllen er ikke alle maskene strikket på alle omgangene. I «stripene» er det noen masker som bare er løftet av eller strikket i den under. Men det ser ut som det har komt seg fra siste del av det limegrønne. Kanskje noe ikke var skikkelig festet, men har satt seg no. Håper du finner ut av det.
      Forresten; jeg er plaget med sånne sprekker på fingrene som deg. I det siste har jeg brukt Mary Kay sin nattkrem (for hender) før hver eneste gang jeg har gått ut, pluss alltid hansker/votter på denne tiden av året. Det har hjulpet meg veldig, jeg har nesten ikke hatt en eneste sprukke de siste månedene. Ikke sikkert det hjelper deg, men er et tips ihvertfall. No erdet natt her, god natt🙂
      Hilsen Gro

Siste innlegg