Når sommeren uteblir…

 

…kjøper eg kaktuser!! Finnes det seriøst noe mer stilig!? Eg har i flere perioder hatt de der små kaktusene som man har i små terrakottapotter, men syns ikkje de holdt seg fine så lenge…Har de siste årene kjøpt en del sukkulenter, de er sååå fine! Men også de…Ja de vokser litt ut av proporsjoner er ikkje like fine…liksom. Ååå med disse 3 over her! Woop Woop! Helt magiske ♥

Kjøpte jo første den foran, den minste, men likevel ganske så stor. Rosa nåler, så flott! Forrige uke hadde MesterGrønn her nede fått inn flere og da kjøpte en den bak til venstre…Problemet meldte seg da eg kom hjem, hadde jo ingen potte!! *Krise* I dag svippet eg innom MesterGrønn med målbåndet. Jammen hadde de betongkrukker som eg liker veldig godt! Kjøpt en og var sååå fornøyd, men da eg kjørte videre mot Edenshave kom eg jo på at det hadde vært fint om de hadde noen som var mindre med tanke på den minste kaktusen…
Eg ringt, og damen målte den lille de hadde, så ringte eg til Ali for å få han til å måle potta som de lille sto i…Da ble det en tur til på Mestergrønn etter den lille krukka, og før eg skjønte hva som skjedde tok en også en stor krukke til å plukket med meg kaktusen til høyre….Jadda neida så…

Får eg ikkje plantet på terrassen så skal eg i det minste ha noe nytt inne, sånn er det med den saken! Damen på MesterGrønn sa at denne type kaktuser kan leve gjennom generasjoner så disse må i testamentet! *ler* De 2 bak er ca 40 cm høye med potta, og nålene er jo rundt 10 cm. Tenkte det var tryggest å få de opp fra gulvet!!

 

 

 

 

Det som er litt gøy med denne er at det er en liten baby der ved kanten. Det er mye mulig at denne ikkje henger fast i morplanten og da skal eg plante den i egen potte, etter hvert. Eg kunne prøve med en skje å grave litt for å se om den henger fast. I så fall kan eg klippe den av (net som man gjøre med Elefantørene).
Skal uansett vente til den blir noe større.

 

 

 

Denne kjøpte eg i dag, se! Den har både svarte og hvite nåler – Kult 🙂

Tja, dette var en fin gave til meg selv for innsatsen eg har lagt ned den siste måneden 🙂 Hadde det vært sommer hadde det nok blir blomster på terrassen, men eg drøyer til metrologen melder sol,
enn så lenge kan blomstene stå der borte på gartneriet heller 🙂

 

 

 

 

Var innom Egenshave for eg fant ut at selv om det er drittvær kan eg freshe opp inngangen i det minste, her får blomstene stå i le for det meste. Ville ha Tvillingblomster i steden for de lange stemorsblomstene i den store kassen, men de hadde bare hvite og eg vil helst ha oransje….Da drøyer eg det litt. Plukket med meg 2 nye Spragler for det bestemte eg for lenge siden at eg ville ha! Den store bak var ca som de foran i fjor sommer derfor kjøpte eg like godt store potter til de 2 nye 🙂 Nå kan de bare vokse og kose seg.
Flotte farger, den til høyre er mye mer oransj i RL.

 

 

 

 

Opp i denne betongkrukka var det en halvmeter (lett overdrivelse) lange stemorsblomster, nappet de ut og plantet 2 Super Petunia (de små) + en Eføy lignende plante. Dette blir nok bra 🙂

 

 

 

 

Eg plantet 2 Clematis i den store kassen under trappa hvor me har den svære Eføy`n, og nå overtar Clemtaisen hele eføyen! Det er så fint og eg håper virkelig at Clemtaisen blomstrer i år ♥ I fjor ble det ingen blomster, men altså…nå er den over alt! I fjor hadde med svartlus på eføyen, og det kunne være en årsak sa de på Edenshave – Krysser fingrene. Min plan er at Ali skal gå litt bananas med slagborret snart!! Nå må det opp mer hønsenetting slik at både eføyen og Clematisen kan krype bortover betongen i taket!

I følge Yr.no er det meldt regn heeelt frem til 21.juni…Første soldag skal blomstene på plass ute på terrassen, hvis ikkje blir det “bare” agurker, sukkererter, masse urter og chili på oss i år.  Å ja, ja, Ali har kjøpt 2 store Hortensia, de kan eg i grunnen få i den ene kassen, og i den kassen står det 2 Krystantemum fra i fjor….de spirer jo!? Tenker eg tar de over i par eksterne krukker 🙂 Blir jo litt jobb jo selv uten hage *ler*

Vel vel, nå først kan eg sette i gang å rydde litt på Hobbyrommet. Det som er til overs etter Tananger Dagene legger eg fint i bokser og setter under skivebordet, orker ikkje at det opptar så mye plass. ALT sammen ligger på bloggen, og alt er til salgs. Hvis du svinger innom DETTE INNLEGGET, vil du der i fra få tilgang på alt sammen. Var på posten i dag med 2 svære poser fulle av pakker og konvolutter så alt er sendt, inkl premien fra Give Away – Den skulle til Skudenes 🙂

Ellers så skal eg jo strikke + eg vil leke med litt leire,
litt sånn uten mål og mening 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg