Next Christmas…?

Designet av Ursula Almeida

 

Du skal være rimelig kjapp om du rekker en av disse til 1.juledag, men eg vil jo si at det er absolutt en oppskrift du bør lagre eller plukke med deg med en gang! Det kommer jo en neste jul 🙂 Dette må være noe av de fineste julesokkene eg har sett tror eg! De var så “rene” og skikkelig flotte! Garnet som er brukt er Knit Picks Palette,
tynt ullgarn (211 m pr 50 gr) som finnes i alle tenkelige farger og nyanser! Har hatt mange drømme om dette garnet...Åååå ville jo att minst 2 nøster i alle fargene!! *Crazy*

 

 

FRESH PINE
Bildet over
Str 19 cm X 56 cm

 

 

 

 

 

Designet av Ursula Almeida

 

Inne på prosjektsiden til Ursula Almeida finner du flere varianter av den samme sokken, så ja, da er det bare
å begynne! 1 sokk til hvert familiemedlem + katta og hunden! ALLE skal få, ikkje det? Gave til de som har alt?
Ikkje alle som har julesokk så det er bare å starte om familien er stor! Beste sokkene man kan strikke,
du trenger jo bare en og en vettu Ho Ho Ho

 

 

VINYAGE TOYS
Str 19 cm X 57 cm

 

 

* * * *

 

Har hatt en veldig koselig søndag! Niesa vår kom noen timer med ungene ♥ Du usker gjerne Trym for noen år tilbake? Eg strikket masse til han som baby, men du? HALLO! Tiden flyr vettu, nå er han 8 og lillesøsteren Alma Sofie er 3 ♥ Herlige og skjønne ungene begge 2, herlig med besøk av noen som virkelig setter pris på julekaker
og julesnop, ingenting er bedre enn å bære tomme skåler og fat ut på kjøkkenet igjen 🙂

Tidligere, ja før de kom, fikk eg endelig strikket litt! Ja du vet, eg hentet jo Finulla inn her i stua i går og NÅ har eg lagt opp til en lapp! Planen eg sto opp med i dag var å strikke en lapp, lage en plan + et diagram over teppet. Dessuten var jo planen da å vise deg dette nå i kwell, men lappen er slette slettes ikkje ferdig + at kwellslyset er håpløst til å ta bilder i så det må vente. Du trodde gjerne at de fleste kunne strikke Domino? Ja jo, veldig mange kan det og det er jo veldig veldig enkelt, men så er det gjerne fort gjort å krølle det til hvis man ønsker å strikke hele teppet i et stykke. Dette vet eg med sikkerhet for eg har nemligen guidet mor mi gjennom hele 3 digre pledd
i Dominostrikk 🙂 Tidligere da eg skrev Dette Innlegget var det flere som lurte på om det kanskje var Domino eg skulle strikke og det ville de i så fall lære seg! Eg har ikkje heeelt bestemt meg ennå, men det er en Dominolapp eg strikket på nå. Hva eg ender opp med får eg se for eg må prøve å tegne ut en mønster først og se om det funker å bruke Domino, men uansett kan eg fint lære teknikken bort. Ikkje minst kan eg vis deg at du selv kan bestemme akkurat hvor store/små lapper du kan strikke og IKKJE minst hvordan du ganske enklet strikker teppet
i ett stykke! Det er jo det mest fantastiske med denne teknikken. Du kan på en enkel måte strikke med sååå mange farger du vil uten at det blir noe særlig problem ut av det! Å ja, eg DIGGER Domino ♥ Fra før av har eg startet på 2 slike tepper, det ene strikkes på pinne nr 2 mm og hver lapp er kun 6 X 6 cm så om det noen gang blir ferdig tviler eg på…Det andre er noe tykkere og eg har strikket MYE på det, men plutselig gitt 2 av fargene ut av sortementet….festilig med tanke på at eg hadde et skikkelig system…mistet litt motet da ja kan du si
Derfor var eg smart med tanke på dette teppe! Har nemlig fått i hus alt garnet eg trenger 🙂

Eg er i grunnen klar til å bare kaste meg over strikkekurver og kose meg hele kwellen, MEN, først skal eg ut
å hente Dib på jobb 🙂 Noen ganger må eg neste da pussen går på alt for ymse tider som gjør at han må stå å vente i ca 1 time! Siden det er han som stenger dørene på Elkjøp i dag kan han ikkje sitte inne å vente helle,
men men, så får eg luftet meg litt 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i rute 🙂

5 kommentarer
    1. Så herlige julestrømper. Tror neppe jeg skal strikke flere. Har laget til barnebarn tidligere.
      Og selvfølgelig husker jeg go-gutten Trym og at det kom en søster, også. 8 år alt, ja, utrolig hvor fort årene går.
      Bare lurer- hvilket garn/ farge gikk du tom av i teppet ditt? Mange her med store lagre vet du.
      Og mye hyggeligere med besøk enn å få ferdig en lapp.
      Kos deg resten av 4. adventsøndag. Kommer et innlegg på giveawayen din senere i kveld, tror jeg. Nå må jeg hvile litt med strikkepinner og beina høyt.
      Klem, Liv

      1. Det var et par av fargene i Safir fra Sparkjøp, men det var en av de lyse grønnfargene og en av lillefargene. Fargene gikk ut i 2007…så ja, det er en stund siden kan du si 🙂

    2. Fine julesokker uten dill og dall.
      Har de ungene blitt så store allerede? Ja, det er på de små vi ser på hvor fort årene flyr.

    3. Disse var fine, men vi har ingen som kan ha slike men har to nabo gutter dem har jeg julegave til dem neste år. Å kan hende jeg kunne laget en til kattene også men masse leker og snop oppi.
      Ha en fin strikke stress fri kveld du også .

Siste innlegg