Nydelig froko….eheee MIDDAG!!

 

Som sagt tildigere i dag var eg jo veldig tidlig våken og oppe, ergo enda tidligere (nesten?) i vigør!
Mine middagsplaner på fredag gikk jo i dass fordi kjøkkenet så ut som eg bomba H-hus
og energien min ebbet ut da det nærmet seg kwellen.

I morges tenkte eg: Det er meldt 25 grader, dvs det vil bikke minst 30 her på terrassen! Da er det smart å lage til en enkel middag som kan nytes like godt kald som varm: PASTA PESTO ♥ (Dessuten er det mye krabbe igjen fra
i går) Sannheten er jo den at me kan fint ha flere middager på rad og rekke uten verken fisk, poteter eller kjøtt. Linser og bønner er jo helt supert det også, men i dag blir det helt superenkelt med en pose Penne Pasta 😀 

Min pastafavoritt til Pastapesto er Penne, grunn?? Mmmm alle go`sakene legger seg lagvis inni de små røra! Mmmm Men ok, start med å kok 1 pose (500 gr) med din favoritt pasta, ALT funker her.

Mens den koker kan du hakke opp 2 poser Pinjekjerner. Eg bruker de grønne posene fra Rema. Hakk de godt
og bare legg de i en skål. Hakk så 4-5 fedd hvitløk (ikkje press, men fiiiinhakk-Bruk så mye hvitløk du ønsker,
eller dropp det om du ikkje liker det) Ha det i samme skåla som Pinjekjernene.

Når pastaen er ferdig hell den i en sil og la kaldt vann renne gjennom
til den er kald, bare la den stå mens du nå fortsetter.

 

 

 

 

Ta en klatt smør (eget valg) i steikepanna, eg dro til med en god klunk av den NYE deilig Olja eg nylig laget også, rett i steikepanna: BasilikumOljeÅåå den nydelige Basilikumduften bredte seg godt rundt på kjøkkenet….
ut vinduet og garantert inn på den åpne soveromsvinduet til naboen….! *Ler*

Nå dette er blitt gyllent, trekk steikepanna vekk mens du setter pastagryta tilbake over varmen.Ta en dæsj smør
i gryta + en ny klunk av den deilige Basilikumolja, når dette frezer tømmer du opp i den nå kalde pasta`n. Rør godt rundt i noen minutter slik at pasta`n ikkje svir seg, tøm opp i pinje/hvitløk fra steikepanna, og rør godt. Tøm så 1-2 glass med Pesto opp i (Eg bruker neste 2 hele glass! Glad i pesto ja…)- Bruker kun den fra Barilla fordi eg liker den best. Bruk den du liker, eller du kan lage din egen —> Det er enklere enn du tro, eg har gjort det,
og eg drømmer ennå om den Deilige Pesto`n! Rett før servering drysser eg fersk basilikum (fra terrassen)
opp i gryta og rører en siste gang…

 

 

 

 

Da eg startet å lage denne retten (for mange år siden) hadde eg alltid perletomater opp i, er visst bare eg som liker det, nå havner de kun i min skål. Topper det hele selvfølgelig med noen deilige basilikumblader ♥ NYT!

Jepp, dette ble min frokost i dag, men det er absolutt en fullverdig og deilig sommermiddag, enten varm eller kald. Dib kan og bekrefte at det er heeelt fantastisk som nattmat ♥

 

 

 

 

Så ja, da har eg innviet brukes av Basilikumoljen altså, Chiliolja har eg bare smakt på og den smeller godt den – Helt nydelig! Neste steg nå på den der “Eg må prøve” er å tørke Chili og lage krydder.
Kan rapportere om at det har kommet mange chili på plantene ute 🙂

 

Ok, oppskriften(e) i dette innlegget er selvfølgelig helt GRATIS og kan benyttes så ofte du ønsker, selvfølgelig (Noe annet hadde vært merkelig?). Vet at noen praktiserer Vipps og årsabbo, men dropp det. Liker du å Vippse kan du heller bruke dette nummeret: 2490 – De trenger det mer enn ganske mange andre, bare nevner det

 

Jaaa, eg sitter her på Hobbyrommet mitt, vinduet ligger vannrett rett ut og de stygge persiennene er nede og eg kan ANE litt sval bris inn her eg sitter å hører på Radio Norge *Koser meg*
Skal hekle og legge noe mer aviser på skulpturen min.

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Angående bymisjonen, hørte nylig at både flyktninger, krisesenteret, sikkert også andre, kan ha behov for blomster. De selges jo dyrt som store planter, noen fanger også som avleggere, men hvis vi deler avleggere med de så får de det litt finere hos seg 🤗 Nå har du noen i tankene med dine avleggere nå, men om du skulle få overskudd senere kan det kanskje være et alternativ? Kos deg i varmen ❤

      1. Nå har eg lest meg opp inne på Kirkens Bymisjon og det står ingenting om det her i Stavanger. Så at Møre la ut forespørsel etter stauder, urtere etc i mai da de drev å plantet med tank på salg av dette. Er fast giver hver mnd i Bymisjonen så eg pleier å holde meg oppdatert på hva og når de evn trenger noe. Eg hadde i så fall hatt masse avleggere å gitt bort 🙂
        I dag ble det litt for varmt! Takk og pris for et kjølig Hobbyrom 🙂 Nå kl 00:04 er det 21 grader….Kaaan bli ei varm natt…

        1. Er nok ikke etterspørsel hele tiden, hørte om det i en gruppe på Facebook. Har også forstått at du engasjerer deg, bl.a. med ting du gir bort selv eller samler inn via andre ❤ Og det er ingenting i veien å ta vare på familien først! Var mer ment som noe vi kan ha i bakhodet og evt bidra ved behov og mulighet 🤗

Siste innlegg