Nydelig Topp

Designet av Wool & Pine

 

Nå er det snart innafor å ente A) Klippe ermene av på et par gensere, eller B) Rett og slett strikke seg en kortermet lekker topp. Det siste året og ennå burde eg ha hatt topper som dette! Ullgenserene min har i allefall det siste året ligget urørt på ullhylla mi, kan takke “alderdommen” for det *ler*. Hjertebank og hetetokter lar seg dårlig kombinere med ull for å si det sånn, er litt sorg over akkurat det, men det går seg garantert til igjen. Mulig eg da kanskje får litt nostalgifølelse når ullgenserene mine igjen blir tatt i bruk hehe

Likte veldig godt halsen på denne da eg ikkje orker “tette” halser.
Denne strikkes Top/Down med raglan! Absolutt min favorittløsning!

 

 

 

Designet av Wool & Pine

 

Den er strikket i merino, ca 100 m pr 50 gr med en strikkefasthet på 20 m/ 28 row, altså et veldig overkommelig prosjekt. Størrelsene er rause, dvs den passer like flott til oss frodige damer som snella i nabohuset –
Det kan man like ♥

 

 

WILD IVY
Bildene over
Fra str 71 cm til 173 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

Ok, akkurat nå her eg sitter i go`stolen i stua er eg ganske sikker på at eg får ferdig Disse Påskekyllingene
i dag….HVIS ikkje noe uforutsett skjer!! Min plan er også å få strøket litt på Russedress, om ikkje annet fått prøvd hvor enkelt det faktisk er. Har fått mange gode tips til en forenklet løsning slik at eg slipper å vrenge de smale beina for hver bokstav 😀 Har jo også planer om å gjenta suksessen fra i fjor med Slike Nydelige Påskeegg, ja mor mi har allerede bestilt til seg selv så da må eg jo nesten hehe Lurer på om noen har erfaringer med å lakke disse på innsiden? Mor mi f.eks var litt uheldig under vanning og da ble egget brunt rett gjennom…hmm
Eg kledde innsiden med plastikk og selv vannet eg veldig forsiktig og de holdt seg fine,
men tanken slo meg om eg skal spraylakke de innvendig?

Anyway, anstrengelsene i dag skal holdes på et lavt, lavt nivå så håper eg kroppen (Les: Hodet) gidder følge med *latter* Når kyllingene er ferdig MÅ Hobbyrommet ryddes, eller skrivebordet da, herregud som de roter!

 

 

LAG DEG EN
FORTREFFELIG DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Åh den genseren var rålekker! Jeg har jo strikket mine ankersgensere med korte armer, så det er ett stort pluss.
      Nyt dagen

    2. Gleder meg til bilde av kyllingene kommer.Blir spennende. Flott genser også.🌷🌷🌷🌷

Siste innlegg