Et Stort og CRAZY prosjekt!

 

Dette har eg gledet meg til lenge…! Ja helt siden begynnelsen av oktober i fjor da datteren til Vivian spurte meg 😀 Hun skal være Russ om ca 1 mnd og lurte på om eg kunne male dressen hennes! WOW! Føler det er ganske så ærefult å bli spurt om noe sånt ♥ Eg mener, Russetiden er jo noe man husker for resten av livet, både på godt og vondt og at eg da skal få lov å dekorerer det mest hellige er jo en ære må eg si 😀
Det kløøør i fingrene etter å sette i gang!

Hele ryggen skal være et “maleri” Wiiiiii! 😀 Det er noen få strykemerker som skal strykes på, men ellers?
Vel, dressen er fritt vilt! Målet mitt er at når Russetiden er i gang ja da har hun ha den kuleste dressen
i hele Bergen og alle andre vil ha likedan! hehe

Må bare spør om én ting i håp om at noen kan dele en erfaring? Når det gjelder disse bokstavene så har eg fra tidligere litt både/og erfaringer med at de løsner. MEN!! I dag er da første gangen at eg leser bruksanvisning på hvordan de skal strykes…kremt.*ler*. Man skal fest de med nåler først, så skal da beinet ( mitt tilfelle ) vrenges og så skal de strykes på vrangen, ok – Det burde jo gå greit? Kjenner eg er redd for at bokstavene blir skjeve i den vrengeprosessen? Feste og stryke en og en bokstav, eller feste alle samtidig?

 

 

 

 

Jammen godt eg har litt kroker i taket her på Hobbyrommet for nå skal den henge der litt å modnes mens eg planlegger fremdriften i hodet samtidig som eg strikker siste rest til påskeprosjektet 😀

Tidligere har eg malt begge ungene sine dresser + et par av vennene deres,
du kan se litt av alt HERHERHERHERHER

Det er første gang eg sier “JA” til å gjøre noe lignende til “fremmede” så dette blir jo extra nervepirrende *humre* Ååå men det blir gøy! Siden eg nå har malt en del av dette kan eg uten problem anbefale Plus Color og når alt er skikkelig tørt tar eg å sprayer det hele lett med halvblank lakk 🙂 Ungene sine Russebukser er faktisk akkurat like fine nå etter feiringen og flere år i skapet.

I morgen må eg ut en tur for det er på tide å oppgradere penselsamlingen min, håper også at eg er i form til å dra på Strikkekafé ute på Ålgård! Er søren meg år og dag siden eg var på strikkekafé sist! Kanskje det blir 2 fluer i en smekk? Hadde garantert gjort meg godt for i dag har det virkelig vært en sløøøv dag,
formen er daff for å si det sånn.

Men ok, nå skal eg feste litt tråder og montere litt. Beklager at eg ikkje har et ferdig
påskeprosjekt å vise i dag, men nå er det bare småplukk igjen 😀

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra VIbbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. G’kveld! 😀
      Kan det hende at det holder å stryke på andre siden av benet, kanskje med litt varmere strykejern enn foreslått? Litt lettere å ha kontroll på bokstavenes stilling i allefall😊 Lykke til!
      Hilsen Line.

      1. Ja det kan eg prøve! Tenkte ikkje så langt. Er litt vanskelig med nåler, smale bein og så vrenge, ser for meg at de flytter på seg 😀

    2. Hva med å gjøre som Line foreslår og deretter vrenge og stryke på vrangen? Da må vel bokstavene sitte fast 💪🏻
      Håper vi får se resultatet. Du er jo rasende flink til dette (og). 👏😃

    3. Hei. Vær obs hvis dressen er i stretch-stoff. Da vil bokstavene ha en tendens til å falle av hvis de bare er strøket på. 🤔 Ellers gleder jeg meg SYKT til å se påskeprosjektet ditt.😳🤗😍🤩

    4. Du er vår heltinne, vi er så takknemlig for at du ville hjelpe oss 😍Vi gleder oss villt til å se resultatet, tuuuusen takk gode du💖

Siste innlegg