Oj!

Reklame | Rito Hobby

 

Altså, når du jobber leker med rene farger kan du virkelig kan få deg en liten overraskelse! Snakk om eksplosjon *ler* En deilig en så dan! Tar du 2 primærfarger, i mitt tilfelle Blått og Gult får du grønn – Denne grønne blir da en sekundærfarge om du har hatt 50/50 av blått og gult, eg har mer gult enn blått dermed blir min en tertiærfarge.
Når eg var fornøyd med min grønnfarger blandet eg inn litt hvitt for å lyse den opp…

 

 

 

 

…det smalt rimelig greit i glasset! Fant ut at det var idiotisk å blande farger på tallerken, mye maling går i vasken da, men på glass med lokk varer malingen lenge og eg slipper å måtte styre med å få lik farge igjen.
Glasser har eg mer enn nok av.

Malingen eg bruker er FANTASY COLOR Acryl fra Rito Hobby – Akkurat denne malingen har eg brukt i flere år
og eg bruker den i grunnen til alt! Hvis du liker å blande dine egne farger velger du svart og hvit
+ blå, rød og gul —-> Velg de som det står Primær på 😀

Ellers bruker eg en del av PLUS COLOR Hobbymaling, brukes til foreløpig alt 🙂
Her finner du også primærfarger som du blander selv.

 

 

 

 

Til nå bare maler eg for å teste farger, hva og hvordan dette ender er neimen ikkje godt å si, men eg er absolutt innom farger eg kommer til å bruke. Har planer om mange detaljer som eg skal male, men tror muligens eg må få
i hus noe tynnere pensler…
Sukk…du vet, det er de der detaljene eg elsker å dille med 😀

Du kan se den spede starten på skulpturen min HER INNE
Ganske utrolig hvordan det har gått fra det til dette *ler*

 

 

Ok, hvis det er strikkinga som gjelder poppet…

Designet av Ellen Haugen Bergsrønning

 

…disse opp i feed`n min i dag! Helt enkle, men dog lekre sokker på norsk som du kan kose deg med.
Strikkes i sokkergarn på ca 240 m/ 100 gr

 

VINTERENGSOKKER
Bildet over
Str Junior/Voksen

 

 

* * * *

 

 

Vel, nå er det ikkje mange dagene igjen før me står plantet med begge beina i det nye året. Me var ute på handlet på IMS i dag og Ali plukket med seg arabiske go`biter som skal fortæres på nyttår. Eg har sendt timebestilling til tannlegen så kanskje eg også kan spise litt? Det er de der såra da vettu og me er jo utrolig følsomme i munnen så spisinga går tregt. Har kjøpt noe gelékrem som er veldig god og lindrer godt, men det hjelper ikkje når eg må spise. Da er det like greit å få slipt litt på protesen 🙂 Usikker på om det er åpent hos tannlegen nå i romjula…hmm

I morgen skal eg ut å handle for mor mi og sååå er det helg igjen haha Får se når eg er ute i morgen om eg svinger innom Europris etter slike kasser som eg skal pakke jula ned i. Ikkje godt å si,
kan godt være at jula blir pakket bort i helga 😀 Får sjå!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg