På Høygir…

 

Når kropp og hodet ikkje er samkjørt blir det noe slitsomt, at eg liten pille kan gjøre så mye? Vel, det vet eg jo de kan gjøre, men dette “kjøret” har eg aldri vært på før…Har heller aldri satt meg inn i hva stoffskiftet egentlig gjør med meg annet enn at alt føles feil når det er feil. Det var i forrige uke me (Legen og meg) skulle prøve en finjustering av medisinen og økte den litt, allerede torsdag forrige uke kjente eg at “Noe” ikkje stemte og dette bare ble verre gjennom helga. Det føles som om hele kroppen går på høygir og hodet suser avgårde, vanskelig å fokusere/konsentrere -(Det blir som når du prøver å se på bilder som dette hehe) Det bare koker på en måte, og ingenting er positivt....sånn irriterende sur...Magen har jo også vært heeelt på bærtur og det har visst nok en sammenheng…I allefall det eg kan lese meg til hva gjelder overdosering av Levaxin. Ga beskjed til legen i går om situasjonen og skal på apoteket å hente “gamle”dosen etterpå. Vil jo tro at det tar noen dager før eg er meg selv igjen, men verre vil det sikkert ikkje bli i mellomtiden i det minste. Snakk om berg og dalbane uke…Eneste eg egentlig har kunne surre me er å sitte å drodle og få være i fred, litt strikking har det blitt, men noe mer avansert enn det funker ikkje…! Merkelig når ingenting spiller på lag! Bare det å skulle skrive her på bloggen har vel for første gang i “karrieren” vært tungt, så rar følelse for det er jo her inne eg virkelig bobler av energi! Satser på at futten er tilbake før ferien starter – Har jo planlagt gøyal Give Away i påsken, men har jo ikkje kommer meg ut på runden for å ta bildene eg trenger….Vel vel, satser på at ting snur til helga, alt blir alltid bedre til helga!

 

 

 

 

 

 

HA EN GOD DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer
    1. Tydelig forskjell på hva Levaxin/stoffskifte gjør med oss. Har aldri fått «riktig dose» selv jeg, hver gang jeg tar blodprøve har noe endret seg. God bedring da Vibbe, og artige disse greiene du holder på med her, blir litt «koko» i hodet av disse bildene, haha.. klem 🐰

      1. Koko ja, helt riktig, akkurat sånn er eg inni hodet mitt også haha Eg har ikkje kjertel men alltid vært “Godt” medisinert og aldri noe kluss, før nå….Det beviser at man skal ikkje kødde med ting som funker hehe Det er jo kjent at med lavt stoffskifte kan det være problematisk å gå ned i vekt, siden den TSH`n min var en smule over ref.området tenke me at den kunne justeres og kroppen ville få et “Puff” siden vekten står bom stille…Vel, kroppen fikk et puff for den jobber på spreng, men kan jo ikkje leve sånn 🙂

    2. Stoffskifte kan være noe herk.
      Fikk et mestringskurs på sykehuset for noen år siden, det er utrolig hvilke symptomer man kan få når det er ustabilt. Inkludert mentale;både for høyt og for lavt kan imitere omtrent alle psykiske lidelser (i følge en overlege i endokrinologi)
      God bedring, håper du får rask forandring

      1. Takk skal du ha 🙂 Faktisk så tror eg kroppen er litt roligere nå i kveld og eg har planer om å komme meg ut på tur i morgen 🙂

Siste innlegg