Påskeferie Next!

Designet av Staci Perry

 

Av og til er det bare sånn; Er ferien på hell, er det bare å glede seg til den neste og den blir jo uansett mye kjekkere 🙂 Eg mener, Kylling, egg og høner, ja og Påskeegg! Blir neppe bedre enn det og siden Påsken kommer langt ut i april, i allefall over midt av april da er det jo også garantert varmt!? Over 10 grader sikkert, eller 15? Uansett, skal du ut å gå tur? Topptur kanskje? Hva er vel da bedre enn et par skikkelig glad votter som kan flippes slik at du kan ta bilder? Ta deg en sigg? Vel, uansett, super stilige votter til en FargeGlad ferie 🙂

 

Dessuten er det en super mulig til å bli kvitt noe av alt sokkegarnet du har liggende,
ja du trenger mindre enn et nøste så kan garantert strikke mange par 🙂

 

Det er også video tutorial om du skulle trenge litt hjelp.

 

 

 

Designet av Staci Perry

 

Vet i allefall at eg har ganske mange fine Opal på hylla som hadde vært godt egnet til noen par av disse, men NÅ må eg sette på bremsen for egen del – Du der i mot kan jo bare kaste deg rundt og sette i gang 🙂

 

 

KNOCK KNOCK CONVERTIBLE MITTS
Bildene over
Str S/M og M/L

 

 

 

 

* * * *

For å si det sånn, hvis me skal hente hjem helgekosen i dag så skal det skje ganske snart og rimelig fort for eg MÅ hjem å strikke! Ååå ENDELIG har eg igjen et strikketøy eg spretter ut av senga for! Herlig Herlig ♥ Vet`kje helt om eg får med meg Ali på denne planen, men får nå se hva eg kan lokke med.

 

I dag er Dib på Trafikalt Grunnkurs for siste gang, dvs at me kan begynne å øvelseskjøre senere i dag!! Jadda, dagen er kommet og da er det bare å hoppe i det selv om me sikkert ikkje tar turen ut før i morgen 🙂 Spennende! Hadde eg bare husket hvor L`en etter Amira er?? Må uansett ned på Shell for det extra speilet husker eg at me klarte å knuse…

 

Så lurte eg på en ting, har fått resept på Omacor 460 mg/380 mg, hvor mye Linfrø må eg spise i døgnet for å oppnå 4 kapsler i døgnet?? haha Hadde vært morsomt å visst, men eg aner egentlig ikkje hvordan man regner det ut? For å si det sånn: 100 gr Linfrø inneholder 22.81 gr Omega-3 og 5,91 gr Omega-6,
noen som aner??

 

Noen som bruker disse Omacor? Til vanlig bryr eg meg ikkje om evn bivirkninger så lenge de ikkje tar livet av meg hehe Men ble litt skwetten da eg leste på disse for alt av vanlige bivirkninger gikk i magen; Forstoppelse, diare, magesmerter, oppblåst mage, refluks, kvalme, oppkast og fordøyelsesbesvær – VEL, for å si det sånn så har eg mer enn nok når det kommer til den magen…Var å skulle hente de i går og hadde tenkt at eg kunne løse ut kun 1 pk på 28 kapsler for å teste de ut ei uke eller noe, men nei det gikk ikkje og fikk beskjed om at eg måtte hente ut alt. Syns det er litt gale å hente ut ca 3 ukers forbruk og betale over 1.000 kr for dette hvis eg ikkje kan bruke det. Kjenner bare at eg orker ikkje noe mer i magen selv om det skulle være ufarlige problem…Så da spør eg: Bruker du, eller har du brukt disse SUPERKRAFTIGE omega kapslene? Fortell gjerne om du fikk bivirkninger og om de virket godt inn på grunnen til du tok de. De har nå funnet ut at eg har arvelig forhøyet kolesterol og triglyseridinnholdet har steget og da skal disse Omacor hjelpe. Legen på SUS søkte de inn til Helfo, men eg fikk avslag for dekning fordi min situasjon ikkje var alvorlig nok. Er jo bra at situasjonen ikkje er alvorlig nok da, men hadde vært kjekt å høre om noen bruker de og hva de syns 🙂

Eller, hvis du vet hvor mye Linfrø eg må spise?

 

Mens eg sitter her å venter på at noen skal våknet får eg ta å gjøre noe, kanskje strikke litt?? Det nye strikkeprosjektet mitt kan du se HER!

 

 

 

 

 

HA EN FLOTT DAG,
HER SKINNER SOLA

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Basert på dei tala du oppgjer, må du eta 2017 gr linfrø for å dekke omega 3 tilsvarande ein tablett. For å dekka omega 6 tilsvarande 1 tabletten, må du få i deg 6,4 kg linfrø. Vil anbefalla deg å gå for tabletttane. Så mykje linfrø vil og gjera noko med magen, om du klarte å svekka så mykje!

    2. Hallo..pass deg litt. Man anbefaler faktisk maks inntak 2 ss linfrø pr dag…30 gram. Det samme gjelder en del andre av disse superfrøene..chia f.eks..maks 15 gr pr dag. Folk tror det bare er å kjøre på med alt det sunne, men man bør passe på litt.

      Jeg har selv kjempetrøbbel med fordøyelsen pga Sjøgrens syndrom, så jeg tror jeg har diverse erfaringer….kapslene dine er sikkert best her. 😁

      1. Eg har spist li frø, solsikke og chia i noen år nå, men det er snakk om 1 ts i yoghurt. Eg spurte mest for gøy i dette innlegget da

Siste innlegg