Påskekrim – Gratis Oppskrifter

Foto: Vibbedille

 

JØSS! Nå er det snart 10 år siden eg heklet de kuleste påskeharene ever!! Alltid en eller annen som etterlyser disse når påsken nærmere, så her er de – Igjen! 🙂 Du kan trygt si at eg falt hardt og brutalt for disse og vips så hadde eg heklet 5 stk, kunne godt hatt enda flere – men det har bare blitt så mye annet de siste årene! Eneste problemet da er at eg har solgt og gitt bort alt bomullsgarnet mitt, så da får det bli noen ullharer i så fall 🙂 Den funker det også, ja her kan du f.eks også bruke acryl – Bare ikkje sett de ved siden av et lys så går det fint 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Du kan trygt si det er litt HORROR over denne påskepynten! De fleste som ser sier: “Ååå for en herlig gjeng”, men det er helt til de går litt nærmere og studerer de, da er det liksom: “Å herregud!” Mor mi var ei av de *ler*
Hu lurte på koffor eg ikkje sydde fast det der øyet som hang å dinglet! *humrer*

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Alle mine er heklet i Bomull Sport fra Sparkjøp, det er det beste til denne bruken syns eg. Det er SKIKKELIG hold i det garnet og harene tåler å bli kastet rundt i stua og slengt rundt av katta. Ingen problem 🙂 Det er ikkje sååå mye garn som trengs, i følge min oversikt har eg tydeligvis veid alle 5 før de ble fylt og det gikk med ca 150 gr, dvs 3 nøster totalt + litt Filt til ørene og nesen. Eg syns det er skikkelig kos med sånn småplukk som trengs litt dilling 🙂 Vil bare råde deg til å hekle de fast, eg brukte nål nr 2,5 selv om garnet vil noe annet. Eg fylte de godt, først med en dæsj ris i rompa slik at de står skikkelig og så er det bare å fylle på med vatt 🙂

Om du vil kan du jo lage dine litt søtere, lag dine egne øyner og munn så har du en mer vennlig utgave 🙂
Men husk også at Påsken er høytiden for KRIM!

 

 

 

Foto: Vibbedille


Alltid koselig å pynte til påske, det blir så friskt og fint i stua, GLADE farger ♥

 

FREAKY EASTER BUNNY
Bildene over
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ser ikkje ut for at me får det flotte påskeværet i år, det er grått og vått, men faktisk er det 9 gr akkurat nå! Det er jo noe! Men, det er meldt regn hele påsken mer eller mindre…På fredag skal eg inn på søs si hytte og planen er å gå opp Lifjell så eg må bare pakke med meg regntøy 🙂 Passer jo fint for Lifjell er en av 10 topper i år 🙂

Pga været blir nok terrassen også stående fullstendig demontert til over påske….Jadda…men, sånn er det jo når påsken er tidlig egentlig. Alt av maling er nå i hus så det er bare å komme seg ut med en gang været er på plass.
I dag må me nok handle litt og ellers blir det nok å “henge” inne på Hobbyrommet,
alltid mye å styre med der og er ikkje avhengig av fint vær 🙂

Du kan jo bli med på PÅSKE QUIZ!

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg