PÅSKE QUIZ – 1 kg Garn

 

For et vær og for en dag! Måtte benytte været til å få tatt litt bilder til denne Påske Quizen 🙂 Herr Sørensen og eg har fartet flere mil langs Jærkysten i dag, spist litt Kvikk Lunsj og koset oss! Eg tenkte jo ikke at det kunne vært smart med en matpakke, fartet jo faktisk rundt i ca 6 t!!

Siden du nå har kommet deg inn hit kan eg jo nevne at som alltid så lønner det seg å lese hva eg skriver, ja hvis du vil ha muligheten til å snappe til deg noe deilig garn må du det. Å skrive “Ja takk” et eller annet sted vil ikke være godt for noe, bare sånn at det også er nevnt. Svarene du ønsker å gi på de gitte oppgavene
i dette innlegget må du skrive i kommentarfeltet under her. En annen ting, eg setter moderering på kommentarene, dvs at du kan ikke se kommentaren din før eg har har trukket vinnerene og lagt ut svarene, da først publiserer eg alle kommentarene – Frem til da vil det stå “0 kommentarer” under dette innlegget.

Ok, la oss nå komme i gang med denne Påske Quiz`n! Som sagt, Herr Sørensen og eg har fartet langs Jærkysten i dag og vært innom alle de fyr som det er mulig, ikke alle var landfaste,
men det ble da totalt 7 fyr – Jammen ikke verst.

 

 

 

 

 

Klar som et egg han her! *ler*

Ok, da me kjørte hjemmene fra kjørte me mot nord, ja faktisk til det nordligste punktet på Jærkysten som også er startpunktet for å gå hele strekket på ca 100 km ned til Ogna slik Ine og eg gjorde i fjor 🙂 Quiz`n går altså ut på å komme frem til hvilke Fyr me besøkte i dag! Følgte du med på Snapchat (vibbedille) i dag har du gjerne plukket med deg noen av svarene siden eg filmet fra hvert fyr. (Filmene ligger der nok til
i morgen om du heller vil se på film enn å jukse) Hvis du ikkje har snøringa på hvilke fyr det er vil det ved hver oppgave selvfølgelig ligge en JUKSELINK, klikk på den og du vil finne svaret 🙂 Å nei, det er ikke juks
å jukse hehe Bedre enn å ikke svare for da får du ikke muligheten til å vinne. Juks i vei du, det går så bra vettu 🙂 Du kan svare flere ganger om du er i tvil om svarene.

Siden denne Påske Quiz`n kun er dette innlegget og ikke flere slik eg har gjort før har eg laget til hele 5 Premier! Hver premie består av 4 nøster deilig Mini Sterk i matchende farge + en søt dubbeditt 🙂
Dvs totalt gir eg bort 1 kg Mini Sterk til en verdi av 1740 kr (Ord.pris) Ingenting er sponset,
sånn da har eg nevnt det også 🙂 Da setter me i gang; LYKKE TIL:

 

 

 

 

 

Fyr Nr 1:

Dette er som sagt den nordligste punktet på Jærkysten. Man kan gå her i fra til Ogna for å fullføre hele strekket på 100 km. Et fantastisk tureventyr som du må gå om du har muligheten. Du har blitt med meg på tur ut her flere ganger via bloggen det siste året, eg elsker å være her! Det er ganske magisk om det er vindstille, noe som ikke skjer så ofte. Eg tok turen ut hit da uværet “Hans” var på besøk i fjor….fasinerende og skummelt! Dette fyret ble okkupert av tyskerene 9.april 1940 og det ble bygget flere bunkers og maskingeværstillinger, mye av det står her ennå. Om søndagen pleier det være åpen kafe her sommerhalvåret. Ingenting smaker vel bedre enn en vaffel og litt kaffi solveggen 🙂
Det er også kunstutstillinger.

Hvilket fyr er me på her?
JUKSELINK

 

 

 

 

 

Fyr Nr 2:

Her måtte eg jukse litt å bruke et bildet eg tok i fjor….Går man mange nok turer får man litt forkortet hukommelse haha Trodde ikke det var så langt å gå, men det var over 4 km fra Viste Hotell….og tilbake ble det rundt 9 km…ALT for mye tid å bruke i dag, så da måtte eg altså jukse 🙂 Ine og eg overgikk oss selv
i fjor da me gikk tur her…Planen var å gå fra Viste Hotell og ut til Tungenes Fyr…Me stopp etter ca 1 mil
og ble hentet på Sande Stranden 🙂 Nå er vel ikkje dette er Fyr fyr, men bare en Fyrlykt stående
på berget like ved Viste Dagshytte.

Hvilket fyr er me på?
JUKSELINK

 

 

 

 

Fyr Nr 3:

For å klare å ta bilde av det neste fyret kjørte me tilbake til Tananger og opp på Risnes hvor me har god utsikt. Side om side med Losen fikk me tatt et bilde. Dette fyret blir ofte omtalt her på bloggen og fyret har en tragisk historie fra 1894 om familien som bodde der. Fyret ble første gang tent i 1862 og det ble automatisert i 1984 og har siden stått tomt.

Vet du hvilket fyr det er?
JUKSELINK

 

 

 

 

Fyr Nr 4:

Nå er vel heller ikke dette et fyr sånn sett, men kun en fyrlykt. Den ble tent første gang i 1862 og ligger her midt i Tananger Havn. Et godt tips? På baksiden for den fyrlykten er det noen gange bra fiske!

Hva heter Fyret?
JUKSELINK

 

 

 

 

Fyr Nr 5:

Er slettes ikke alle fyr som er landfaste, vet ikke hva som er mest normalt eg? Men, eg tenker jo på et fyr som noe mer enn bare ei lykt. I gamle dager bodde det jo folk på alle disse fyrene før de ble automatiserte. Noen fyr har sånne “venneklubber” og eg lurer på om eg skal melde meg inn i Flatholmens Venner…TENK
å få overnatte der ute!?!
Fyret på bildet over har også en sånn “venneklubb”, kanskje eg skal melde meg inn der også?? Dette fyret ser eg over alt og fra alle strendene når eg går langs jærkysten – Flott og majestetisk! Fyret ble tent i 1859, det ligger på en holme ved Jærens rev i Klepp kommune.

Hva heter fyret?
JUKSELINK

 

 

 

 

 

Herr Sørensen koset seg virkelig ute på Hellestøstranda! Ja eg lot han skli litt rundt der
i vannkanten mens eg koset meg med en Kvikk Lunsj 🙂

 

 

 

 

Fyr Nr 6:

Nå altså, akkurat som det først fyret i dette innlegget er også dette et flott fyr.  Det tok ca 30 min å kjøre hit fra Hellestøstranden. Dette fyret er fra 1873, det ble fraflyttet i 1991. Det er det vestligste fyret på land.
Nå i dag er det faktisk mulig å overnatte her, det hadde garantert vært gøy! Var også her 71 grader nord deltagerene surre rundt i fjor, var veldig gøy å se da me også nylig hadde vært der. Fyret ligger i Hå Kommune like ved Hå Gml.Prestegård – Et eventyrlig turområdet, som sagt: Har du muligheten til å vandre her ute? Gjør det! Du kan gå Kongevegen som er en kjent tur. Kan og informere om at VIBÅ har kommet til jæren! Den skrek og koset seg i dag!

Hva heter fyret?
JUKSELINK

 

 

 

 

 

ALTSÅ! Himmelen er såååå høy her ut, det bør oppleves! Gleder meg til Ine og eg igjen skal ut her å gå,
du kan gå milevis om du vil.

 

 

 

 

Fyr Nr 7:

Siste fyr tok det ca 20 min å kjøre til, når eg først var så langt ute kunne eg jo bare fortsette 🙂 Her var det åpent i dag! Det er kiosk og man kan kjøpe seg litt mat, is og drikke 🙂 Dette fyret har også overnattingtilbud, tenk det du: Gå fra fyr til fyr langs kysten og bare overnatte når du er trøtt!? Sommerferietips! Dette ble bygget i 1912, og var det siste leddet i utbyggingen av fyrene på Jæren. Dette fyret “jobbet” sammen med de 2 foregående fyrene her i innlegget for å lede båttrafikken trygt forbi jærkysten…et skummelt område flere steder, kan jo nevne Revetangen hvor det har vært mange forlis pga grunna.

Hva heter fyret?
JUKSELINK

 

 

 

 

Om du ikke er en turperson kan du ta med en fluktstol, matpakke og termos
og bare sitte her ute å nyte og bli brun i tillegg 🙂

 

 

 

 

Haha ikke bare bare å ta bilder her på Hellestø en solskinnsdag når “hele verden” er her, spesielt om man ikke vil ha statister! Et flott syns når hele 7 hester løp frem og tilbake her – Mulig eg tar feil, men eg trodde ikke det var lov med hester her? Uansett, flott å se på 🙂

Da ble det faktisk 6 t ute på meg i dag, var hjemme ca halv 6. Svingte innom Skjæveland Gardsutsalg og fikk kjøpt med meg masse ferske rødbeter og andre gode grønnsaker. Ok, hvis du nå har kommet frem til 7 fyr kan du skrive de i kommentarfeltet under her og så er det bare å krysse fingrene 🙂 Tenker eg lar denne Påske Quiz`s gå ut uka og så trekker eg 5 vinneren….

 

 

1.Påskedag
(31.april)
Da starter også sommertiden! JuHuuu

 

Tenker eg skal surre litt her på Hobbyrommet og se litt serie nå før eg stuper i seng!

 

 

 

LYKKE TIL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

92 kommentarer
    1. Hei og god påske 🐣🐣

      Tungenes Fyr
      Vistenestangen Fyrlykt
      Flatholmen fyr
      Tananger losstasjon
      Feistein fyr
      Obrestad fyr
      Kvassheim fyr

      😊

    2. For en fin dag du og herr Sørensen har hatt i dag 🌞🤗
      Jeg må innrømme at jeg har brukt jukselinken i kveld, men det betyr jo at jeg har sittet og kost meg med dine innlegg og fine bilder ☺️🌞 Altså, æ har lest mæ fram til:
      Tungenes fyr,
      Vistnestangen Fyr
      Flatholmen Fyr,
      Tananger Losstasjon,
      Feistein Fyr,
      Obrestad Fyr,
      Kvassheim Fyr.
      Ha en fortsatt fin uke og god påske 🐣

    3. 1: Tungenes fyr
      2: Vistnestangen
      3: Flatholmen
      4: Tananger losstadjon
      5: Feistein fyr
      6: Obrestad fyr
      7: Kvassheim fyr

    4. Tungenes fyr
      Vistnestangen fyrlykt
      Flatholmen fyr
      Tananger losstasjon
      Feisteinfyr
      Obrestad fyr
      Kvassheim fyr

    5. Fyr 1-Tungenes fyr
      Fyr 2-Vistnestangen fyrlykt
      Fyr 3-Flatholmen fyr
      Fyr 4-Tananger losstasjon
      Fyr 5-Feistein fyr
      Fyr 6-Obrestad fyr
      Fyr 7-Kvassheim fyr

    6. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    7. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      trur dette er svarene du er ute etter. flott tur. god påske 🐣:)

    8. Hei,
      Herr Sørensen og du var på tur til følgende fyr:
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      Fine bilder fra fine turer.
      God påske fra Elisabeth S fra Kongsvinger

    9. Hei,
      her er svarene:
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon fyrlykt
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      Nå fikk jeg med meg alle 7.
      God påske
      Hilsen Elisabeth S

    10. Påske Quiz: Fyr nr.1: Tungenes Fyr. Nr.2: Vistnestangen Fyrlykt. Nr.3: Flatholmen Fyr. Nr.4: Tananger Losstasjon. Nr.5: Feistein Fyr. Nr.6: Obrestad Fyr. Nr.7: Kvassheim Fyr.

    11. 1.Tungenes fyr 2. Vistnestangen fyr 3.Flatholmen fyr 4.Tananger (Losstasjon) 5.Feistein fyr 6.Obrestad fyr og 7.Kvassheim fyr. håper dette er rett svar,Ønsker deg en God Påske og tusen takk for en fantastisk fin blogg 🙂🐣🐥

    12. Kor fin reise! 😍🌷🌞
      Håper jeg fikk alle navn riktig:
      Tungenes fyr
      Vistnestangen fyr
      Flatholmen fyr
      Tananger fyr
      Feisten fyr
      Obrestad fyr
      Kvassheim fyr

    13. Heisann og god påske .Takk for at du ordner nok en Påskequizz.
      Fyr nr 1:Tungenes fyr.
      Fyr nr 2:Vistetangen Fyrlykt.
      Fyr nr 3:Flatholmen Fyr.
      Fyr nr 4:Tananger Losstasjon.
      Fyr nr 5:Feistein Fyr.
      Fyr nr 6:Obrestrand Fyr.
      Fyr nr 7:Kvassheim Fyr.

    14. 1: Tungenes Fyr.
      2: Vistnestangen Fyr
      3:Flatholmen Fyr.
      4: Tananger Losstasjon.
      5: Feistein Fyr.
      6: Obrestad fyr.
      7: Kvassheim Fyr.

    15. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyrstasjon
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    16. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    17. Så spennende med påskekonkurranse, må jo bare hive meg med her.
      1.Tungenes, 2. Vistnestangen, 3. Flatholmen, 4. Tananger losstasjon, 5. Feistein, 6. Obrestad, 7. Kvassheim
      Krysser fingrene og ønsker deg ei riktig god påske🤞🐣😊

    18. 1. Tungenes fyr. 2. Vistnestangen fyrlykt. 3. Flatholmenfyr. 4. en fyrlykt ved Tananger Losstasjon(også kalt Tangen fyrlykt). 5. Feisteinfyr. 6. Obrestadfyr. 7. Kvassheimfyr.

    19. Har brukt jukselinkene 🫣 men det var lov, så…
      Tungenes Fyr
      Vistnestangen Fyrlykt
      Flatholmen Fyr
      Tananger Losstasjon
      Feistein Fyr
      Obrestad Fyr
      Kvassheim Fyr
      Kjekt å se alle de nydelige bildene fra turene dine! 🥰

    20. 1. tungenes
      2. vistnestangen
      3. flatholmen
      4. Tananger losstasjon
      5. feistein fyr
      6. obrestad fyr
      7. ogna stasjon

    21. Hei og takk for en morsom oppgave/ konkurranse 😁så mange fine bilder, og jeg lærte masse nytt. Artig å måtte jobbe litt 😁
      Her kommer mine svar . Ha en riktig så fin påske her fra Hamar🐣🌷❤️🌺🐣

      1 . Tungenes fyr
      2 . Vistnestangen fyr
      3 . Flatholmen fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5 . Feistein fyr
      6 . Obrestad fyr
      7 . Kvassheim fyr

    22. Først og fremst takk for en artig og lærerik quiz.
      Prøver meg:
      1.Tungenes fyr
      2. vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      Flotte bilder av flotte steder 🙌

    23. Her trodde jeg du hadde kjøpt garn på garnutsalget og så var det bare rødbeter og grønnsaker 😉 snakk om å være enspora 😉

      Hvis ikke stavekontrollen går helt bananas så tror jeg du var på
      Tungenes
      Vistnestangen
      Flatholmen
      Tananger Losstasjon
      Feistein
      Obrestad
      Kvassheim

    24. 1.Tungnes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3.Flatholmen fyr
      4.Tananger losstasjon
      5.Feistein fyr
      6.Obrestad fyr
      7.Kvassheim fyr
      Riktig God Påske 🌞🐥😍

    25. Måtte bruke jukselinker her altså, jeg kan da navn på en del fyr rundt omkring, men ikke helt stødig.

      1. Tungenes fyr.
      2. Vistnestangen fyr(lykt)
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    26. Morsom konkurranse. Får skikkelig lyst til å reise 😀
      Her er mine svar.

      1. Tungenes Fyr
      2. Vistnestangen
      3. Flatholmen Fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5. Feistein Fyr
      6. Obrestad Fyr
      7. Kvassheim Fyr

    27. Artig påskequiz og masse flotte bilder😊
      Fyrene er:
      1.Tungenes fyr
      2.Vistnestangen Fyrllyk
      3.Flatholmen Fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5.Feistein Fyr
      6. Obrestad Fyr
      7. Kvassheim Fyr

      God påske 🐥

    28. 1. Tungenes fyr.
      2. Vistnestangen fyr.
      3. Flatholmen fyr.
      4. Tananger losstasjon.
      5. Feistein fyr.
      6. Obrestad fyr.
      7. Kvassheim fyr.
      God påske til deg og dine 🐣
      Mvh Helen

    29. Hei!
      Nå har jeg googlet og kikket på kart, og lest meg opp på fyr på Jæren 😀 og dette tror jeg er fyrene du vil fram til:
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Friluftsfyret Kvassheim
      Med ønske om god påske til deg og dine 🐣 fra trønder Anita som gleder seg til flere rogalandsbesøk til sønn m/familie og fin natur 💛

    30. Har lest mye om fyrene og Jærens historie for å kunne svare på denne quizen 🙂 Blant annet inne på Norsk Fyrforening.
      1. Tungenes
      2. Vistnestangen
      3. Flatholmen
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein
      6. Obrestad
      7. Kvassheim

      God påske!

    31. Kjempemotiverende å lese om dine turer! Glede meg til vinteren er over her i nord. God påske til deg 🐣 Og så svarene mine:
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    32. Så gøy med påskerebus😀 Her er mine svar:
      1 Tungenes Fyr
      2 Vistenestangen Fyr
      3 Flatholmen Fyr
      4 Tananger Losstasjon
      5. Feistein Fyr
      6 Obrestad Fyr
      7 Kvassheim Fyr

    33. Hei. Så spennende med konkurranse.
      Mine svar.
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger Losstasjon fyrlykt
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr
      God påske til deg og dine!
      Hilsen Sølvi B

    34. Flotte steder å gå tur.
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    35. Fyr nr.1) Tungenes Fyr
      Fyr nr.2) Vistnestangen fyrlykt
      Fyr nr.3) Flatholmen Fyr
      Fyr nr.4)Fyrlykten Tananger Losstasjon
      Fyr nr.5) Feistein Fyr
      Fyr nr 6) Obrestad Fyr
      Fyr nr.7)Kvassheim Fyr

      Ønsker deg og dine en flott påske

    36. Siden jeg aldri har vært i ditt nærområde må jeg jukse litt – men jeg prøver:

      Tungenes
      Vistnestangen
      Flatholmen
      Tananger losstasjon
      Feistein
      Obrestad
      Kvassheim

      Mini Sterk er et herlig garn.
      Lag deg en super påske med alt det som DU synes hører med💞

    37. 1 Tungenes fyr
      2Vistnestangen fyrlykt
      3 Flatholmen fyr
      4 Tananger losstasjon
      5 Freistein fyr
      6 Obrestad fyr
      7 Kvassheim fyr

    38. Hei
      Flotte bilder og beskrivelser.
      1 tungenes fyr
      2 vistnestangen fyrlykt
      3 flatholmen fyr
      4 tananger losstasjon
      5 feistein fyr
      6 obrestad fyr
      7 kvassheim fyr

    39. 1. Tungenes fyr, 2. Vistnestangen fyr, 3.Fflatholmen fyr, 4. Tananger fyrlykt (losstasjon ) 5. Feistein fyr, 6. Obrestad fyr,
      7. Kvassheim fyr

    40. Flotte gevinster 😍 og koselig å se alle de fine bildene fra fjorårets turer.
      Fyr: Tungenes, Vistnestangen, Flatholmen, Tananger Losstasjon, Feistein, Obrestad og Kvassheim Fyr.
      God påske 🌱🐣☀️

    41. Så herlige bilder! Prøver meg på quizen 🙂
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen Fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim Fyr

    42. Heisan. Her er alle jukselinkene tatt i bruk og dette ble resultatet. 1. Tungenes fyr. 2. Vistnestangen fyrlykt. 3. Flatholmen fyr. 4.Tananger Losstasjon fyrlykt .5.Feistein fyr. 6.Obrestad fyr. 7.Kvassheim fyr. ( her måtte det jobbes litt ,men koselig med litt reprise lesing var det). Ønsker deg en flott påske , måtte værgudene slå til med sol og fint påskevær.

    43. 1-Tungenes fyr
      2-Vistnestangen fyr
      3-Flatholmen fyr
      4-Tananger losstasjon
      5- Feistein Fyr
      6-Obrestad fyr
      7- Kvassheim fyr

    44. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      🐣🐣

    45. 1- Tungenes fyr
      2- Vistnestangen fyrlykt
      3- Flatholmen fyr
      4- Fyrlykt Tananger Losstasjon
      5- Feistein fyr
      6- Obrestad fyr
      7- Kvassheim fyr

      Tusen takk for du gjør påsken spennende🐣🐣🐣🐣
      Du er utrolig gavmild og raus. Ha ei fantastisk god påske🐣🐣🐣🐣🐥🐥🐥

    46. Her er fyrene:
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      God Påske 🐣❤️

    47. Fyr 1 tungenes fyr
      Fyr 2 Vistnestangen fyrlykt
      Fyr 3 Flathomen fyr
      Fyr 4 Tananger losstasjon
      Fyr 5 Feistein fyr
      Fyr 6 Obrestadfyr
      Fyr 7 Kvassheim fyr

    48. nr 1 – Tungenes fyr
      nr 2 – Vistnestangen fyrlykt
      nr 3 – Flatholmen fyr
      nr 4 – Tananger losstasjon
      nr 5 – Feistein fyr
      nr 6 – Obrestad fyr
      nr 7 – Kvassheim fyr
      Flotte bygninger alle sammen!
      Ha en riktig god påske

    49. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    50. Så koselig konkurranse 🤗🐣 Flott med en rundreise på vakre Jæren 🥰
      Du har vært på Tungenes fyr, Vistnestangen, Flatholmen fyr, Tananger losstasjon, Feistein fyr, Obrestad fyr og Kvassheim fyr.
      Riktig god påske 🐣🐥🌞😎

    51. God påske!☀️

      Nr 1 tungenes fyr

      Nr 2 Vistnestangen fyrlykt

      Nr 3 Flatholmen Fyr

      Nr 4 Tananger Losstasjon

      Nr 5 Feistein Fyr

      Nr 6 Obrestad Fyr

      Nr 7 Kvassheim Fyr

    52. Tungenes, Vistnestangen, Flatholmen, Tananger Losstasjon, Feistein fyr, Obrestad fyr, Kvassheim fyr.

    53. En hærlig tur langs Jærstrendene, bare digger det❤️ Koselig å lese og oppdage nye strender.
      Svar på Påske Quizen:
      1: Tungenes Fyr
      2: Vistnestangen Fyr
      3: Flatholmen Fyr
      4: Tananger Losstasjon Fyr
      5: Feistein Fyr
      6: Obrestad Fyr
      7: Kvassheim Fyr
      Håper svarene er riktig, gøy med påskequiz🐣🐥
      Hilsen meg Nina 👍

    54. 1. Tungenes fyr. Der har jeg vært inne, den gang det bodde folk der.
      2. Vistnestangen fyrlykt.
      3. Flatholmen fyr.
      4. Tananger losstasjon.
      5. Feistein fyr.
      6. Obrestad fyr.
      7. Kvassheim fyr.

    55. Gøy med påskequiz 👏👏

      Tungenes fyr
      Vistenestangen
      Flatholmen
      Tananger losstasjon
      Feistein fyr
      Obrestad
      Kvassheim

      God påske 🐣🐣

    56. Fooor noen flotte turbilder og turinspirasjon 🤩🐣💛🌞
      1Tungenes
      2Vistnestangen
      3Flatholmen
      4Tananger Skysstasjon
      5Feirstein
      6Obrestad
      7Kvasshein

    57. 1:Tungenes
      2: Vistnestangen
      3: Flatholmen fyr
      4: Tananger Losstasjon
      5: Feistein fyr
      6: Obrestad fyr
      7: Kvassheim fyr

      🐣God påske🐣til seg og dine

    58. Tungenes fyr
      Vistnestangen fyrlykt
      Flatholmen fyr
      Tananger losstasjon
      Feistein fyr
      Obrestad fyr
      Kvassheim fyr

      Ha en fortsatt god påske 🐣😊

    59. 1- Tungenes fyr
      2- Vistnestangen fyrlykt
      3- Flatholmen fyr
      4- Fyrlykt Tananger losstasjon
      5- Feistein fyr
      6- Obrestad fyr
      7- Kvassheim fyr
      Takk for du lager påskeqviss til oss. God påske🐣🐣🐣

    60. For en gøy quiz!! Jeg har aldri vært på Jæren, så jeg valgte først Google, så leste jeg blogginnleggene for å være helt sikker. Ser at her må man legger turen til sommeren🤩 Her er mine svar på quizen:
      Fyr 1: Tungenes
      Fyr 2: Vistnestangen fyrlykt
      Fyr 3: Flatholmen
      Fyr 4: Tananger Losstasjon
      Fyr 5: Feistein Fyrstasjon
      Fyr 6: Obrestad
      Fyr 7: Kvassheim fyr

    61. 1. Tungenes fyr
      2. vistestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Ogna stasjon
      Artig å lese om turene dine/deres, tror jaggu en må dra dit på ferie. Krysser fingrene for at æ ha svart rett 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
      Fortsatt god påske 🐣🧶😍

    62. Hei og god påske og fyrene du besøkte var Tungenesfyr, Visnestangenfyrlykt, Kvessheimfyrlykt , Tangangerlosstasjon, Feisteinfyr og Obrestadfyr tok du oss til og så flott tur dere hadde.

    63. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger fyr
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      Morsom konkurranse og flotte bilder. God påske🐣🐣🐣

    64. Tusen takk for en herlig blogg, og masse strikke-inspirasjon .Her kommer mine svar på din giveaway
      Fyr 1 Tungnes fyr
      fyr 2 Vistnestangen fyrlykt
      Fyr 3 Flatholmen Fyr
      Fyr 4 Tananger Losstasjon
      Fyr 5 Feistein Fyr
      Fyr 6 Obrestad Fyr
      Fyr 7 Kvassheim Fyr,

    65. 1. Tungenes fyr. 2. Vistnestangen. 3. Flatholmen Fyr. 4. Tananger losstasjon. 5. Feistein fyr. 6. Obrestad fyr. 7. Kvassheim fyr.

    66. 1. Tungenes Fyr
      2. Vistnestangen Fyr
      3. Flatholmen Fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5. Feistein Fyr
      6. Obrestad Fyr
      7. Kvassheim Fyr

      🤞🏼🤞🏼

    67. Hei. Ønsker deg og dine ei super fin påske videre. 🐣
      Fyrene heter:
      1. Tunges fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    68. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvadsheim fyr
      God påske 🐣🐥

    69. God påske! Jeg tror fyrene er
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3.Flatholmen fyr
      4. Tananger loshavn
      5. Feistein fyr
      6. obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    70. Så moro med quiz.
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger Losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrrstad fyr
      7. Kvassheim fyr

    71. 1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

    72. Må si jeg er imponert av alle de flotte bildene du tar. Glemmer jo hvor fint vi bor med all denne fine naturen rett utenfor stuedøra omtrent. Er jo heldige som ikke trenger å reise langt for å oppleve så mye fint. Du inspirerer til at jeg må komme meg opp av sofaene og ut, kan ikke bare sitte inne og strikke!!
      Mine svar:Tungenes fyr, Vistnestangen fyr, Flatholmen fyr, Tananger Losstasjon, Feistein fyr, Obrestad fyr, Kvassheim fyr.
      Fortsatt god påske:)

    73. Tungenes fyr, vistnestangen fyrlykt, flatholmen fyr, Tananger losstasjon, feistein fyr, obrestad fyr og kvadsheim fyr.

    74. God påske til deg og takk for fin tur langs Jærkysten. Noen av fyrene har jeg vært på så jeg slapp å jukse så mye. Her er svaret mitt : 1 Tungenes fyr, 2 Vistnestangen fyrlykt, 3 Flatholmen fyr, 4 Tananger Losstasjon, 5 Feistein fur, 6 Obrestad fyr, 7 Kvassheim fyr. Håper på lykken når du trekker de flotte premiene. Hilsen Toril Haugesund

    75. 1) Tungenesfyr. 2) Vistnestangen fyr. 3) Flatholmen fyr. 4) Tananger Losstasjon. 5) Feistei. Fyr. 6) Oberstad fyr. 7) Kvassheim fyr. Håpa eg klarte det innen fristen, sydenlivet gjør en litt slapp og ikke helt med😂. Ha en fin dag og nyt resten av påsken, eg ska nyte livet her på Kreta frem til 8 mai. Kom med 6 mars. Noen ganger e d et greit å være delvis uføretrygdet og har mulighet for å ta perioder med fri. Ligger ikke på latsiden trener hver morgen og sykler lange turer/utflukter med mine søte hunder.

    76. UPS litt seint ute, men ser du er på tur 😀
      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyr
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger losstasjon
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      Nå når du er så flink tilå gå tur vil jeg anbefale deg å ta turrennene med til nordsiden av Boknafjorden. Anbefaler å ta turen til Nedstrand å komme Himakånå. Bratt tur, men veldig fin utsikt på toppen

    77. Hei. Prøver lykken. 🤞

      1. Tungenes fyr
      2. Vistnestangen fyrlykt
      3. Flatholmen fyr
      4. Tananger fyrlykt
      5. Feistein fyr
      6. Obrestad fyr
      7. Kvassheim fyr

      Hilsen Sølvi B

    78. Fyrene herr Sørensen har vært innom er, Tungenes fyr, Vistnestangen fyrlykt, Flatholmen fyr, Tananger Losstasjon, Feistein fyr, Obrestad fyr og Kvassheim fyr.

    79. !. Tungenes Fyr.
      2. Vistnestangen Fyrlykt.
      3. Flatholmen Fyr.
      4. Tananger Losstasjon.
      5. Feistein Fyr.
      6. Obrestad Fyr.
      7. Kvassheim Fyr.

    80. Jeg prøver lykken i påskequizen!

      1. Tungenes Fyr
      2. Vistnestangen Fyrlykt
      3. Flatholmen Fyr.
      4. Tananger Losstasjon.
      5. Feistein Fyr.
      6. Obrestad Fyr.
      7. Kvassheim Fyr.

      God påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg