Sannheten er…

 

…at sånn egentlig…så blir me aldri ferdig til jul..?? Ikkje det?? Eg mener, julaften kommer…klokka går og me setter oss ned, spiser middag, finner riskrem m/mandel, serverere kaker og kaffi…deler ut pakker, samles alt papiret i sekk og rydder det bort etter hvert, så er det å rydde bordene, fylle oppvaskmaskinen, vaske gryter mm Går om sider å legger oss, sier oss mett og fornøyd…Står opp 1.juledag…DA er me i mål, eller i allefall eg er 🙂 Når julaften er over er det fint lite eg må gjøre, middagene er jo ikkje noe eg har noe med så da kan eg bare surre meg gjennom romjula og Ali lager meza til nyttår og SÅ starter min jobb igjen…Jula skal pakkes ned og boden må igjen systematiseres…Våren NEXT! *ler*

Eg har jo vært på kjøkkenet igjen i dag, har laget melis (Marengs, bruker samme oppskrift som eg bruker på pikekyss) som me skal bruker til pepperkakehusene i morgen 🙂 Hvit, rødt (rosa?), marmorert blå og grønn. Tenker det kommer til å bli noen flotte hus eg! Bare vent å se!

 

 

Så skjer det vettu….

 

..hadde 2 pk med Kransekakedeig og da passer det jo dårlig at det popper opp fristende bilder på Facebook…Selvfølgelig måtte eg teste å lage hjerter og dyppe i sjokolade…Why not..!?

 

 

 

 

Mens hjertene hang til tørk over vasken laget eg meg burger til middag, karbonadedeig og for første gang gluterfritt hamburger brød – Smakte NYDELIG! Evigheter siden eg har spist burger, nettopp pga brødet
Siden Ali gikk en tur på Rema ba eg han om å finne det! Dette er Hatting sine og de var ikkje vonde, litt “rar” konsistens, men det ble bedre etter hvert så dette kan eg gjenta!

 

 

 

Mens eg satt å spiste sjekket eg været…veldig greit at me skal være inne å pynte pepperkakehus i morgen…Altså…Me bor bare noen få 100 meter fra sjøen, altså kystlinja og det kan virkelig bite fra seg i vær som dette…Jaja, det er jo bare å skalke lukene, er det ikkje det de sier!?!

 

 


Til slutt fikk hjertene et “strøk” med marengsen eg allerede hadde laget og så måtte eg bare nok en gang teste de tubene som selges med “glasur”….De smaker knallgodt, men akkurat som i fjor er det
umulig å lage prikker med de…

 

 

 


Nå i kwell satte eg Ali i sving…for å ha et stødig og samtidig spiselig pepperkakehus bør det være knekk og da begynner det å toppe seg for meg…Varme ting av denne typen skyr eg så godt eg kan, og med allerede såre fingertupper…? Æææ Nei…da er det bedre at kokken som for lengst har svidd alle nervene i fingertuppene få briljere..! Nå kan eg puste ut, for du vet, skulle eg ha montert de ville det blitt med limpistol…Ja det gjorde eg da mine ungere skulle pynte pepperkakehus, dvs de fikk ikkje spise det hehe

 

 

 

Har parkert i stua i kwell for inne på Hobbyrommet er det lite med juletemning og pynt, det finner eg i stua 😀
La oss nevne julepysjbuksaHusker ikkje fra hvilken nettbutikk eg kjøpte de fra i fjor? Kan det være at det var Zalando som hadde en serie av de tro? Det var flere varianter og eg kjøpte alle…eg har noen, Ali noen og Dib har, problemet var bare det at ingen passet meg i fjor, eller eg kunne stå oppreist i de, men i år? I år er de for store, men helt perfekte for pysjbukser skal være litt baggy! Siden eg er innom “vekta” mi, 17 kg har eg tatt av siden februar, ikkje mye om man skal sammenligne seg med hva andre “raser” ned på et par måneder – Vil uansett tro at langsom nedgang er den beste, dessuten har eg stått stille siden begynnelsen av september og det er også en bra ting 🙂 Satser på at vekta er det samme etter nyttår, til min fordel så legger eg sjeldent på meg i jula! Eg tåler dårlig mye av det me spiser i jula, og hvis eg fråtser og spiser blir eg dårlig og blir kvitt det rimelig kjapt 🙂

Men nå? Vel nå skal eg slappe av og lade opp til i morgen – Blir nok en koselig dag sammen med Alma Sofie,
det kommer til å gå i ett hele dagen 🙂 Så gøy!

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Hvor tar du energien fra? Blir jo utslitt av å lese alt det du klarer å få til. Smart la li ta seg av knekken. Blir fort både sprut og såre fingre der. Ikke alltid like lett å beholde fasongen på veggene heller. Lit for lenge i knekken og de er myke. Gikk over til limpistol de siste prene. Ungene spiste jo ikke huset. Syntes det var støvete etter noenuker til pynt.
      Kos deg med besøket i morgen.
      klem fra Liv

    2. Altså… Jeg henger meg på Liv her; hvor tar du energien fra?? Jeg må si jeg er mildt sagt imponert over hvor fint du ordner og lager det til i heimen, og samtidig disker opp med de lekreste julegodterier (den der godteri-skjenken er jo til å få vann i munnen av…), OG i tillegg har overskudd til å produsere inne på hobbyrommet. Nei, jeg bøyer meg i støvet og tar av meg hatten og det som er… Og i tillegg kan jeg opplyse om at pakken slett ikke var tatt med til nærmeste hentested, men lå fint oppe på postkassen min da jeg kom hjem i går! (Rart at Posten tar sjansen på det i disse pakke-stjele-tider egentlig..) Og HAL-LE-LU-JA! 😄😄😄😍🤩 Jeg sier det bare; dere som venter på deres pakke nå, og deres om vinner på julaften; her har dere virkelig noe å glede dere til! Jeg kan bekrefte at tante fortsatt er gal 😂 Julaften kom tidlig for meg i å, hehehe 😉

      TUUUUUUSEN TAKK!! 😍😍

      1. Det der var risikosport fra Postens siden hehe Godt den fikk ligge i fred 🙂 Så kjekt at pakken falt smak Ho Ho Ho Skal vel kunne dekke noen JuleKos behov 🙂 Kos deg masse og nyt jula 🙂

Siste innlegg