Snart Deadline!

Reklame | Rito Hobby

 

Nå nærmer deg seg snart, tiden for å pakke Russedressen og sende den tilbake der den kom fra! Ikkje så veldig langt, bare rett opp til Bergen 😀 Selv om man som regel har en plan for hva man skal lage, tegne etc så vet man aldri hvordan veien blir. På et tidspunkt må man ha evnen til å si stopp, eg nærmer meg det stadiet nå, men det er denne fasen som er gøy! Man må velge hvilke ideér som skal utspille seg og hvilke man bare forkaster. Veldig ofte er den ene ideén bedre enn de andre og man føler på en måte at man aldri bli ferdig! Samtidig så koser man seg og ønsker at prosjektet aldri skal bli ferdig. I teorien kan man fint tegne og male ferdig en Russedress på en dag, ja det er om du har alle ideéne klar. Men i praksis er det knøl umulig om du virkelig vil at det skal bli fint. Tiden eg har brukt på denne dressen er nesten tiden det trenger. Jo da, eg har hatt noen dager inni mellom hvor eg kunne ha malt, men ikkje har gjort det. Om man bruker kun maling eller kun Poscatusjer, eller en blanding så er det MYE tørketid. Poscatusjer er også maling og trenger tid for å tørke. Enten det er maling eller tusj så må man ha flere lag, minst 3 på enkelte farger, maler man på hvitt så trenger man mindre.
Derfor tar det tid, men fy søren det er kjekt!

 

Hele ryggen på dressen kan du se HER!

 

Det som er synd er at det er så kort tid fra russen får dressen til de skal ha den må seg. Husker i fjor med Dib sin, fikk dressen i mars og etter en knapp måned skulle den på. Meningen var også at eg skulle male en til i fjor, men det ble ikkje tid. I år har eg fått en del henvendeler om eg vil male flere, men pga tidspresset kjenner eg at det fort kan bli stress. Eg liker ikkje å gjøre en halvgod jobb, men eg har overbevist 2-3 stk at dette kan de klare å fikse selv og med litt gode tip og råd er de nå i gang selv 🙂 Det er GØY!

 

Det eg maler med nå er PLUS Color og Posca penner – Til slutt sprayer eg over med Halvblank Hobbylakk. Ser jo nå at Plus Color har også komme med egne penner: Plus Color Marker!! Woop Woop!

 

Målet mitt var å få den i posten FØR påske, men så tenkte eg: Si eg sender den på onsdag, hmmm da er den sikkert ikkje fremme før over påske likevel. Derfor har eg satt min egen deadling til å posten den Tirsdag 19.april. Har nemlige 2-3 motiver til som eg vil ha med, dessuten må eg ut å ha en lakk så eg tror eg slapper av og koser meg med denne hele påsken heller. Har ingen andre prosjekt som er under tidspress, alt det andre som flyter rundt på skrivebordet er ting som skal bli med på Tananger dagene 😀

F.o.m i dag er MIN plan å S L A P P E   AV i bobla mi! Nå har eg vært full frez i flere dager med rydding/vasking/pynting for å kunne ha en fin påske + eg har vært på beina hele helgen for å få litt kaker og go`saker på bordet i går, så vettu? Nå fortjener eg faktisk 1 uke ferie inne på Hobbyrommet. Eller, eg har tenkt å trene også i påske, men det er jo også for meg selv da 🙂 Skal en tur ned til mor mi etter trening å fikse litt til påske der, men så er det kroken på døra! Ja jo, eg VET det blir en handling for oss og mor mi og da…sukk….
men men det må jo til

Trenger du litt tips til litt sånn koseprosjekter som er kjekt nå utover våren kan du jo sjekke DETTE 😀

Nå skal eg begynne å bevege kroppen og sette i gang!

 

 

HA EN STRÅLENDE MANDAG

 

 

 

(Ps: Har en Give Away som eg skal legge ut, mulig den kommer senere i dag! Eg pleier alltid ha sånn PåskeKose Give Away á la slik eg gjør i julen, men i år strakk ikkje tiden til. Blir en fin erstatter da!)

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Du er virkelig dyktig, og jeg skjønner godt det der med å stoppe. Det kjennetegner en kunstner, og ikke minst det å gi seg. Heldig datter til mamma på hjul, og ev. andre som er så heldige å engasjere deg til ‘jobb’.Du står virkelig på og inspirerer og engasjerer 😃

      1. Takk skal du ha, det var fint å “høre” 😀 Gleder meg vilt til å se henne i denne dressen, er jo ganske beæret over å få male den 😀

        1. Håper Vivian og datter kan formidle bilder via bloggen etterhvert – hadde vært veldig gøy å se 😃
          Riktig god påske til deg og dine 😊

          1. Åja, det kommer nok masse bilder både her og der 😀
            Tenker Vivian og datteren skal få vise den ferdige dressen først, de er ganske så ivrige begge 2 😀

Siste innlegg