SOMMER(?) – Gratis Oppskrifter

Designet av Louise Bollanos

Hvem drømmer vel ikkje om late sommerdager med minst 25 gr? Tidlig opp og pakke nistekurven, være tidlig på stranda for få en god plass til alt pikkpakket og første mann i sjøen? Selv med hetetokter av dimensjoner så savner eg dette!! Hadde vært deilig duppe i havet mer eller mindre hele dagen, noe som fint går an med 25 gr
i luften hehe Blir vel sjelden over 15 gr i havet her langs vestlandskysten, altså: Avkjølende og Midt i blinken! *ler* Bring it, sier nå bare eg!! Savner å “kjenne” at eg har vært i sola når kwellen kommer, savner å flasse litt på skuldrene, for ikkje å nevne en skikkelig rosa nese og duften av Tropicana!

Å sole seg i 13-14 gr og nordavind frister ikkje, langt mindre å bade i 10 grader!!

Men UANSETT!! Denne strandveska her! Woop Woop! Garantert at du få plass til den meste av pikkpakket du pleier å dra med deg på stranda!? For min del hadde den i allefall rommet en dagsrasjon hva gjelder strikketøy! *humrer og ler*

 

BEACH BAG
Bildet over
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

 

Designet av Louise Bollanos

Hva med denne da? Bomull eller Lin? Your Choice! Jakken er perfekt til strandbruk skal eg si deg! Myk og god når du har brent deg litt på skuldrene! Dessuten helt super når du sitter rundt en engangsgrill med hvitt kull
og de siste marshmellowsene på grillspydet ut på kwellen.

Jadda, eg vet! Jakken finnes i minst 1000 versjoner, jadda, også som genser 🙂 Ingen fant opp kruttet på den for
å si det sånn, men en GØYAL jakke er det og HALLO?? Det er jo RILLER! Jepp, eg er svak for det 🙂 Jakken er som alle de andre versjonene; SUPERENKELT! , er du fersk strikker har du muligheten nå! Strikke 5 deler full frez, snipp snapp med stoppenåle og VIPS du har en skikkelig kosejakke for late sommerkweller 🙂 Bor du der i mot her på vestlandet *kremt* anbefaler eg å strikke den i ull, eller aller helst tjukk alpakka!
Jepp, det er kaldt og ingen tropenatt i sikte for å si det sånn.

 

COTTON COMFORT CARDIGAN
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Jadda sov helt til alarmen ringte kl halv 10 og er allerede snart ferdig med kaffikopp nr 1 – Satser på en fin fin søndag med MYE strikking! Egentlig latterlig at eg KUN har strikket 4 cm til nå i løpet av helga!! Det er jo tross alt på et nytt strikketøy og av den grunn burde eg ha vært laaangt på vei! Det er et tegn på at det har vært for mye olle bolle og lite ro i sjela denne helga! Ali har i tillegg startet i stua og eg blir litt ukonsentrert av mye skramling rundt meg og har absolutt IKKJE hatt tilstrekkelig med Me-Time!! Det merkes godt på kropp og sjel for å si det sånn, ja eg blir sånn passe sur og til tider ganske irriteret. Håper virkelig han har tenkt
å holde hviledagen hellig for det er nemligen min plan!

Ikkje trenger me å lage middag heller! Det er både lasagne igjen fra fredags kwellen + det er Indisk fra i går, bare å forsyne seg i kjøleskapet og slenge det 3 min i mikker`n. Middagen eg laget i går ble veldig godt forresten, blir nok en reprise på den en annen gang også 🙂 Dessuten, Aha-a-a, eg serverte også den aller første Mini Melonen on the side!! JuHuuu Gøy å plante noe nytt for så å se at det vokser og gror! Ja eg måtte t.o.m kringkaste det og er det av interesse kan du få det bønnhørlig dokumenter HER 🙂 Da gjenstår det bare å svinge innom badet å freshe meg opp litt før eg SKAL ta opp strikketøyet å strikke! At kjøkkenet burdet vært shainet velger eg å lukke øynene for, føler eg har hatt kjøkkentjeneste i flere dager så nå får noen andre overta 😉

 

 

 

 

LAG DEG EN MAGISK SØNDAG!
FORDI DU FORTJENER DET

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg