SOMMERENS PERLER

 

Har ikkje tall på hvor mange slike eg har perlet i årenes løp, men i dag var det en helt ny opplevelse helt uten banning og steiking! Husker med litt gru når Amira og eg perlet da hun var liten, ja da skulle det perles både armbånd, smykker OG fotlenker. Hekkan for en sjau for å knyte fast de låsene, nei det var ikkje enkelt.
Hvor mange gange sklei ikkje tråden/senen ut av nåla og perlene raste i gulvet…? Slettes ikkje så mange gode minner der, bortsett fra at me koset oss jo, men det var veldig aldri akkurat dette eg foreslo me kunne sussle med. Dette er ca 20 år siden….heldigvis kommer det nye ting til, det fikk eg med meg i dag! L Y K K E

 

 

 

 

Siden Amira og eg allerede befant oss på Kvadrat (<—Et alt for stor kjøpesenter som var alt for varmt!) måtte eg bare innom Kreativ <—-En veldig BRA og HERLIG hobbybutikk, men den skulle vært fysisk større!! Litt trangt mellom hyllene der gitt, slettes ikkje bare bare i disse tider, men alle me (damer) som “hang” i hylla der med perlene ventet på tur og me holdt avstand så godt det lot seg gjøre. Tror me alle sammen ble fornøyd med fangsten, ja det ble en veldig koselig shopperunde det der.

 

 

 

 

Det må eg si; Eg ble veldig fornøyd med mine foreløpig 2 armbånd, og allerede har eg plaaaner….
Muligens litt skumleplaner? MEN, noe skal eg gjøre….*Koser meg nå ja*

 

 

 

 

Hvis du har fryktinngytende minner når smykkelås skulle knytes og diverse, dette ⇑ T A K K sier eg bare! Sååå enkelt og sååå mye finere! Du trær bare begge endene på “tråden” inn fra hver sin side av denne “klemme perla”, trekk i trådene slik at alt står “tett”, ta ei lita tang og klem den “klemmeperla”, klipp av endene – VOLÁ!
Armbånd uten en ende og en slutt – Genialt!

 

 

 

 

Gjett om eg er happy for at eg ble tipset om “Perlenåla” på den butikken, skjønte ikkje bæret med en gang, men når eg gjorde det? Hekkan så genialt! Den er “myk” og “tråden” er litt klebrig og sklir ikkje ut,
ja det hele gikk som en L E K !

Det ligger litt på Snapchat fra da eg perlet tidligere (vibbedille)

 

 

 

 

Gjett om eg er glad for at eg gikk for det 3 bordet til pulten! Nå kan eg holde på med skulpturen til venstre,
perle armbånd eller lage
RINGER i midten og perle bilder til høyre 🙂

 

 

 

 

Selv om Grønnsak“hagen” på terrassen skuffer i år må eg si meg meget fornøyd med Sommerens Store Stolthet: Pasjonsblomsten! Den har vokst noen helt vanvittig og i dag er det 6 blomster ♥

 

 

 

 

Et syn for øyet som eg må ut å nyte flere ganger om dagen!

 

 

 

 

Men ok! Tror bare eg skal sitte her i kwell eg! *Koser meg*

 

 

NYT KWELLEN
DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Åååå, dette er noe jeg tror jeg kunne startet med🙂 holder ikke på med noe puslerier, jeg bare strikker😏 men husker for maaange år siden, da «alle» laget armbånd ved å tre perler på sikkerhetsnål. Det fikk jeg helt dilla på, og laget armbånd i søkk og kav 😂
      Dette tror jeg at jeg må vurdere, trenger en mye utstyr, eller rettere sagt; hva slags utstyr trenger man?

      1. Du trenger kun perler i grunnen 😀 Vil jo anbefale den “tråden” eg kjøpte da for den var magisk! Litt sånn klebrig myk sen. Var glad for at eg kjøpte den perlenåla da, for eg tror ikkje eg hadde klart å tredd den senen i ei vanlig nål. Om du ønsker å bruke “vanlig” lås er jo opp til deg, men kjøp i såfall 1 pk med sånne “Krympe perler” – de klemmer du flate og armbåndet er låst ute en lås 🙂

        1. Takk, da må jeg ta meg en tur til Molde en dag. Vet det er en bokhandel som har endel slike ting, Panduro kanskje

          1. Panduro har en del ja 😀 Butikken eg handlet på solgte Pandurovarer, men nåååå har eg jo plukket med meg flere farger fra nettbutikken….sukk hehe

Siste innlegg