SPESIELT – Gratis oppskrift

Designet av Kathryn A. Clark

 

Dette har eg ikkje sett før! Trodde først det bare var å hekle lapper for så å ta nåla fatt, men det er altså heklet. Forvillet meg da inn i oppskriften for å sjekke litt, joda, dette ser ut for å være den type dill eg liker. Ser jo også at det kan være en del jobb, men for noen tepper dette blir til slutt!

 

 

 

Designet av Kathryn A. Clark

 

Hvis eg ikkje tar feil så er det oppskrift på 6 forskjellige lapper. Mye bra bilder i oppskriften + det henvises til YouTube hvor hun har laget filmer for hvordan mønsteret hekles. Selve lappene er heklet i garn på ca 170 m pr 50 gr, mønsteret er heklet i enda tynnere garn (Ca 350 m pr 50 gr). Mmm ser for meg å hekle opp en smekkfull kurv med lapper for så å kose meg utover høsten med å dekorerer hver lapp….Ikkje sant…? Du kan jo ta en titt på DETTE TEPPE, det er jo et kunstverk!

 

BLACKWORK-STYLE SQUARES
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

 

Halv 3 kom eg meg i seng i natt….da var de siste brettene med Pikekyss ferdig tørket i ovnen. Ble bra altså, om eg skal si det selv. Den første runden ble det eg kaller for PrideKiss, andre runde som var dobbel porsjon ble rosa/hvit med røde striper (Kommer garantert bilder når alt er ferdig, hvis ikkje så ligger de ute på Snapchat nå).

Planer for dagen? Hmm eg må til Hillevåg en kjapp tur, det betyr at eg også må ranes på Shell om ikkje noe urovekkende har skjedd med bensinprisene i løpet av natta? Vurderer om eg skal svinge innom Ikea i dag,
eller i morgen når eg handler for mor mi. Trenger hvitt stoff, 2 lengder á 4 m ca tror eg holder. Det blir satt opp et bord til hver av oss på lørdag (80 cm X 180 cm) siden eg ikkje aner hvordan disse ser ut garderer eg meg med hvitt stoff. Eg vil dekke bordet helt med fotsid “duk” over alt. Det er det eneste som vil funke
med alle fargene eg tar med meg 🙂

Vel hjemme igjen har eg mer enn nok å pakke…Alle de store “slikkepinnene” av marengs skal pakkes og flere perlebrett skal strykes, poser skal også dekoreres. Eg endte med å kjøpe “bære”poser fra Staples i brunt miljøpapir (en klar favoritt) og de skal hentes på posten i dag…men i Postapp`n står det at pakken veier 13 kg!?!? Hva er det eg har gjort??? 13 kilo poser?? Jajaaa….*Godtåha*

 

 

LAG DEG EN
FLOTT DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg