STOLT! – Snart i mål!

 

Ja, eg er ganske stolt faktisk, og nå er eg straks i innspurten! Akkurat nå har eg 2 store krydderkaker i ovnen hvor den ene skal opp på denne haugen 🙂 Bare for ordensskyld hehe men det er 18 bokser med FruktFlesk(!!) – Det falt i smak i fjor så da kjører man på *smiler* Har fortsatt noen kakesorter som skal bakes så det blir nok noe mer til slutt. Alt sammen skal eg inn til Kirkens Bymisjon med innen mandag er planen min 🙂
Satser på at det går heeelt fint!

 

 

 

 

Har laget ganske mange poser med nøtter, både spicy, salte og søte 🙂
Alle syns jo det er godt med litt snaks og disse nøttene er utrolig gode! O`la la!

 

 

 

 

Jadda, sukker og søtt er godt ♥

 

 

 

 

Dette er vel kanskje noe av det viktigste! Ikkje alle kakene har nøtter, de som har er det ganske synlig på, men eg merker likevel. Har også merket de som det er ingefær i og det er fordi eg vet hvor irriterende og ubehagelig det kan bli! Amira tåler ikkje ingefær og da hovner hun opp i munn/hals etc – Det skal man slettes ikkje spøke med, bedre føre var tenker eg.

 

Dette har i grunnen blitt min tradisjon de siste årene. Flere og flere sluttet å gi gaver, noe eg oppriktig syns er trist. Slettes ikkje bare fordi eg ikkje får så mange gaver, men også fordi eg syns det er kjekt å kjøpe/lage til gaver og gi 🙂 Da fant eg ut at eg kunne gjøre litt extra for noen som både trenger det og sette stor pris på det ♥ Eg tenker som så; Så lenge eg likevel skal handle inn og bake så koster ikkje porsjon 2 og 3 såå mye extra, det tar bare litt mer tid. Det som egentlig koster mest er emballasje og innpakking (Muligens eg merker det på strømregningen også haha Jaja…) men det velger eg jo selv å gjøre litt extra fordi eg syns det er viktig (Har litt med øyet som ser + at eg elsker å dille til alt eg styrer med) Gleden til de som får alt sammen betyr i grunnen mest av alt.

Eg har også de siste årene samlet inn ull (sokker, votter, luer etc + varme jakker) som eg har levert når kulda kommer. I oktober var eg inne med flere sekker “vanlige” klær etter at de som ville ha noe etter mor mi sin garderobe hadde forsynt seg. Mor mi var ganske så ungdommelig i klestilen, men for sikkerhetsskyld sa eg de kunne ringe meg om det ble mye liggende etter på for da kunne eg hente det ingen ville ha, vel…ingen har ringt 😀 Nå er det jo kun vokse personer dette skal til og alle har jo hver sin smak. Skal se om eg kan få til noe her på “Bøgda” de neste dagene, eg er sikker på at noen har noe ull o.l som ikkje brukes og da er tanke å ta en runde å hente dette og ta det med meg inn på mandag 🙂

Var akkurat på kjøkkenet og tok ut krydderkakene…..Åååå nå dufter det skikkelig jul her! Er helt fantastisk!! Skal ikkje legge meg før kakene er avkjølt slik at eg kan pakke de i plast å legge de i kjøleskapet, og så er det natta!

 

 

 

 

SOVE GODT DU OGSÅ

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

14 kommentarer
    1. Så kjekt at du tenker på allergikere! Jammen er du dyktig. Nå fikk jeg lyst på krydderkake, det er lenge siden jeg har spist!

    2. Hatten av for deg, Vibbedille! Du er bare helt rå på «dilling». Og i tillegg bøyer jeg meg i støvet for din omtanke for de som ikke har har det så enkelt. All respekt for deg og ditt gode hjerte❤️❤️❤️

    3. Du har all mulig grunn til å være stolt av deg selv, Vibbedille!
      Når godsakene dine kommer ned til Kirkens Bymisjon tenker jeg de gleder mange og gjør at mange kan kose seg i jula som ellers ikke har så mye å kose seg med.
      Klapp deg selv på skuldra og vær stolt. Du gjør en god og viktig jobb.

    4. I år kommer nok disse gavene dine ekstra godt med❤ Jeg har også vært glad i å gi til de som har lite, og KB har en stor plass i hjertet mitt. De gjør en fantastisk innsats på mange plan. Men i år kjenner jeg veldig på at jeg har mindre å gi. Og jeg vet også at i år er det ennå flere som trenger hjelp. Det er et vanskelig år for mange. Tusen takk for den jobben du gjør🥰 Det får mange av oss andre til å kanskje gjøre en ekstra innsats😊

      1. Ja det koset jo litt om gir noe også så eg skjønner deg 😀 Eg har vært litt heldig i år og da ble det enda med på Kirkens Bymisjon – Kjenner at det føles veldig godt <3 Takk skal du ha

    5. Fantastisk 👏🥰 såååå lekkert og så mange timer på kjøkken i tillegg til økonomiske utlegg. Dette har du all ære av 😍

    6. Fantastisk!!! Javel ja, sa mannen min da han så bildet. Imponert i likhet m undertegnede da jeg fortalte hvor dette skulle. Her gleder du mange!

Siste innlegg