TikTok får skylden…!

 

Man skal ikkje undervurdere TikTok altså…! Eg har lært…ehee…fått en del virkelig gode tips i matveien, mulig du husker de himmelske Mochi eg laget i vår? Eg tør ikkje lage de igjen for eg sluker jo alle på en dag!!

Ok, TikTok hadde en sunner rett i dag og jammen var den ikkje dum! Ja eg vet at dette kan ligne på Salmalaks, men det er faktisk noe du garantert allerede har i kjøleskapet ditt: Gulrøtter! Jepp, 2 litt halvdøde gulrøtter hadde eg…anbefaler at du har et par freshe og gjerne litt tjukkere slik at det blir litt enklere….
greit at man slipper å ta fingertuppene!!

Anyway, skrell og vask de selvfølgelig
og så bare høvler du de i strimler opp i ei skål…

 

 

 

 

…mens eg gjorde dette ristet en Sesamfrø i panna, eg må alltid riste de, smaker så mye bedre da!

Ha så litt soyaolje opp i, en skvett riseddik, litt sesamolje og honning. Bland godt, strø over sesamfrø og digg inn!

Som sagt, mitt hadde nok vær enda bedre med freshe gulrøtter, men ja: Absolutt spiseverdig og ganske så knaskende og godt. Dama på TikTok strødde også over vårløk som garantert gjør det enda bedre. Dette ble da min frokost/lunsj sammen med en god havresmoothie 🙂 Når eg tenker meg om hadde det sikkert vært godt med raspet nepe opp i også – Det få bli neste gang!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg