Til nesten ingen nytte…

 

Jadda, eg kom meg faktisk ut dørene halv 10 i morges; Først ned på posten å sendte noen pakker med Deilig Garn og så, siden eg likevel var der bestilte eg tid til dekkskifte i ca midten av oktober. Satser på 0 frost frem til da. Eg lærte i fjor at det er smart å bestille tid til nettopp dette tidlig. Da eg fikk bilen av mor mi for 2 år siden valgte eg å beholde hennes dekkhotell og me slipper 8 dekk til i garasjen!

Anyway, videre var det å komme seg til Byhaugen; Klar for tur! Siden disse turene verken er lange eller tunge valgte eg å ta på vektvesten i dag (8 kg), men det var i grunnen til lite nytte…Turen har ikke noe særlig tempo + at det er ikke særlig lang. (Dette er et lavterskeltilbud som skal passe for alle) Ja ja, eg ble god og varm da hehe

 

 

 

Turen gikk rett opp til Tastaveden i starten, en liten runde der før det var retur og ned mot Stokkavannet.

 

 

 

Sola prøvde seg flere ganger, men det regnet ikke mens me var på tur 🙂

 

 

 

Over et av de nye strekkene til E39 – Spennende og ganske flott! Da eg var liten var dette et område me kalte for “Myrmarka”, her lekte me mye! Favoritten var jo å fange stålorm og frosker!

 

 

 

 

Gikk også rett forbi mitt barndomshjem. Min farfar bygde dette huset i 1936, me flyttet inn hit i 1972-73. De nye eierene har gjort mye og nå er det hele 4 boenheter her! Det er en ny og en gml kjeller, den gamle (Hvit grunnmur) der var det kun små vinduer, her kokkelerte far min og eg mye med leire! Var sånn potetkjeller og verksted også, nå er det blitt leilighet/hybel. I den nye kjelleren var det kjellerstue, vaskerom/bod etc – også en leilighet nå. De har virkelig gjort mye! Fra eg var liten til 19 år bodde besteforeldrene mine i 2.etg.
Da eg ble gravid med Amira flyttet me opp i 2.etg.

Må le, det postkassestativet laget far min da me bodde der…muligens på tide med en oppgradering!
T.o.m nummerskiltet på huset er det far min som laget da eg var liten 🙂

 

 

 

 

Men ok, har altså kommet frem til at det ikke er sååå mye utbytte av å gå akkurat denne turen med vektvest…Det beste resultatet fikk eg jo da eg gikk her på Hellestø hvor eg også brukte staver. Lite vits å bruke staver på Byhaugen, for å få det til å funke må eg gå raskere.

Men ok, nå har eg litt pakker som skal pakkes og leveres på posten før helga! Har skikkelig opprydding om dagen! Har både Garn og Strikketilbør OG Turtøy og Fjellsko til salgs! Ellers blir det å fortsette med å putte klær inn i vaskemaskinen, ut igjen og inn i tørketrommelen!

 

 

 

 

HA EN FIN KVELD

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg