To be, or just a (bumble)bee??

 

Eg har de siste årene tenkt at eg må restaurere marihønesteinen som me har hatt i snart 100 år…den var blitt temmelig bleik kan du si...Men så ville tilfeldigheten det sånn at eg hadde feil rødfarge i hus og marihøna ble stuet bort og eg fant frem noen nye steiner. Sånn ble humla til! Eller, er det ei bie.…egentlig?

 

 

 

 

Neida, selv om eg har malt den omvendt enn hva en humle er…så er det ei humle 🙂 Er nå i allefall meningen da, uansett kjekt å gjøre litt annet også – Det mangler ikkje på hobbymuligheter her i heimen.

 

 

 

 

Selv uten de små tengene mine (som plutselig ingen vet hvor er, selv ikkje den som lånte de!?! fniser) klarte eg nå å bøye til og tvinne noen vinger, jøss!! Den fikk seg jo også en brådd! Så da lurer eg: Er det en bie?
En veps eller bare ei humle med litt for mye…?
Tja, ikkje vet eg hva eg tenkte på 🙂

 

 

 

 

Siden eg var så godt i gang og ikkje hadde noe bedre å gjøre (i påvente av varmere vær…)
så laget eg til en liten famile….

 

 

 

 

…som skal enn så lenge få bo ute på terrassen 🙂 Ser ikkje ut for at de bryr seg så mye om at det slettes ikkje er noe sommervarme, uansett så mangler det ikkje på sommerblomster!!

Ang blomster og bie (humle!) Klarte sååå vidt å berge ei humle som kræsjlandet på stuegulvet i dag! Tenkt du, eg var kjappere enn Milo(<—katta!)!!! Tok den forsiktig i hendene (nei, den “beit” ikkje!) gikk ut på terrassen og la den forsiktig på en blomst av SommerfuglLavendelen! Det er visst nok en av favorittene! Tidligere har eg vitterlig lest av de som har greie på det at man kan gi slappe vårhumler sukkervann, men det er visst spinn gale!
Man skal legge de på en blomst de liker, oki! Gjort er gjort 🙂

(Ang hvilken maling eg har brukt på steinene kan du sjekke ut HER)

 

I tillegg til å ha dillet med disse humlene har eg perlet en del også, jadda, det måtte til. Merket godt når eg satt
å malt et NÅ trenger eg nye briller! Har virkelig problemer med å fokusere!!
Må ta en telefon å høre om det snart er mulig å ta synsprøver. Noen som vet?

Anyway! Nå i kwell skal eg strikke og se på “Lost”, jepp, eg skal strikke! Er snart over ei uke siden eg tok
i strikketøyet sist! Skulle neeesten tro eg hadde tørke på gang, men neida, over hodet ikkje 🙂 Men du?

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL!

 

Finn deg en stein og mal noe gøy!
Det er ingen grunne til å kjede seg 🙂

 

 

 

 

Go`klem fra ei steingal Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Det er mulig å foreta synsundersøkelser nå. De må bare følge visse regler, men det skal gå greit . Bare å ringe å bestille synstest !

    2. Så fantastiske bier/humler. 😃 Så kreativ du er, ikkje mange på det nivået ditt.

    3. Du er fantastisk. Jeg er så imponert. Alt du rekker over. Koser meg med bloggen din stadig vekk. Enig, imponerende tepper . Kommer du til å prøve ?🤔 Veldig glad i biene dine, superfine.

Siste innlegg