TOP DOWN vs TOE UP?

Designet av Purl Soho

 

Det må eg si, til å ha strikket i ørten 100 år er det ganske rart at eg ALDRI har strikket et par sokker Tå Opp!! Å jo da, eg har absolutt lagt til rette for det, kjøpt masse oppskrifter, garn og ikkje minst pinne 2,25 for å strikke de perfekte Tå Opp sokkene….Hver gang har eg feiget ut! Tåen er absolutt ingen problem, men når eg har kommet til hælen så har eg feiget ut! La nå det være sagt, det er noen år siden sist og eg har jo absolutt blitt mye stødigere både i sokkestrikking og engelske oppskrifter siden den gang. Det sitter bare i meg at Tå Opp kan eg ikkje!! Ei kan eg heller strikke 2 sokker samtidig med Magic Loop! Til å ha strikket en jakke med Intarsia Teknikk og 40`ish nøster på en omgang syns eg Magic Loop ble for kaos! Ja, på noen områder kan eg være litt rar…..?

 

Designet av Purl Soho

 

Favorittsokkene mine er bare enkle Ribbesokker som de på bildet her, det er så rent og pent om eg kan si det sånn. Aller helst vil eg jo ha et par i hver eneste farge som finnes!! De skal også strikkes i et tynt sokkegarn på tynne pinner ♥ Av erfaring så syns eg oppskriftene til Purl Soho er GODE, dvs det er gode muligheter for at eg her kommer til å skjønne hælen 🙂 Tror bare eg må lagre denne her og når sokkeria starter
så er det bare å sette i gang 🙂 Me Like ♥

 

 

TOE-UP SOCKS
Bildene over
Str Voksen

Eg har også “designet” min egne sokker, de Gratis og på norsk,
du kan plukke de med HER HER HER og HER – Vær så god! 🙂 

 

 

* * * *

 

Da er det klart for mat og Taco`en roper på meg fra kjøkkenet! SULTEN! Eg har t.o.m sovet i dag for eg satt her å holdt på å sovne! Nå er det dags for å rigge oss til og bare ha en herlige kwell 🙂 Tror det må bli en god film og bare strikking for eg hadde jo planer om å få ferdig den genseren til Dib 🙂
Uansett, eg er uthvilt så det er sto fare for at det kan bli litt rangling i kwell 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG HERLIG KWELL

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Jeg strikka mitt første par sokker som 8-åring, og siden det har det blitt maaaaaange sokkepar! Men det er fortsat etter den gode oppskriften mormor viste meg for snart 20 år siden, og det er halvtjukt garn på pinne 3,5. Der strikkes ribben først da, som er mest vanlig.

    2. Etter at jeg stikka Silja og Mats sokkene som er tå opp, er jeg frelst. Jeg bare elsker å strikke sokkene på den måten 😀 Litt usikker i forbindelse med hæl når jeg strikket i andre garntykkelser enn det som er oppgitt der, så på tynnere garntyper går jeg for hæl i german shortrows stil. Aldri har jeg hatt sokker som sitter så godt på foten som de som er strikka tå opp 😀 Anbefales 😉

Siste innlegg