Tør du bli grå?

Reklame | Grønnestad Hårklinikk & Frisør AS

 

Vettu ka? Nå er det snart 5 mnd siden eg Ga Bort Håret mitt! Snakk om at tiden flyr! Vettu hva som er enda mer utrolig? Eg har glemt det lange håret og har ikkje savnet det et sekund! Vet om andre som savner håret mitt, men eg angrer ikkje et sekund! At eg gikk all in og fikk det bort og puttet en haug med krøller på hodet mitt i steden for et det beste eg har gjort for meg selv på lenge –
og DET, er ikkje tull en gang 🙂 Ja du burde prøve hehe

I går var det nok en gang på tide å ta turen til Torhild på Grønnestad Hårklinikk & Frisør 🙂 For lokalkjente så ligger den ca midt i “Kleivå”, i St.Olav. Ganske genialt, eg parkerer i parkeringshuset der og rett opp en trapp – Ja eg trenger ikkje jakke på meg en! Digg! Eg fikk klippet litt over alt på krøllene, håret mitt gror omtrent som ugress så eg er heldig sånn. De små grå hadde også fått boltret seg litt og eg valgte å farge de bort…sukkMen når er det egentlig man bare bestemmer seg at det gidder man ikkje lengre? Eg er jo så pass mørk at det syns jo med en gang de viser seg. Likevel syns eg ikkje det er “Nok” til å slippes løs, om du skjønner…? Skal eg ha grått hår så vil eg være sølvgrå og ikkje stripete…Så er det jo noe med det....vil man automatisk se gammel ut om man slipper det løst? Vil jo automatisk svare NEI på det for eg kjenner mange som er grå og ungdommelig, men eg vet jo ikkje hvordan eg vil se ut!? Er i grunnen ikkje redd for å få grått hår for det er jo noe av det flotteste syns eg! Den ultimate hårdrømme min måtte jo vært om eg kunne donért 50 cm med grått hår! Det er noe det virkelig er behov for hint-hint om du har for mye av det grå 🙂

 

 

 

 

Da eg var hos Torhild for første gang i oktober i fjor fikk eg med meg det samme som på bildet over, først nå var det behov for litt påfyll! Her snakker med meget drøye Go`saker!! Ting som dette er slettes ikkje noe eg har hatt råd til å unne meg så dette syns eg er ganske stas. Orising Serien skal visst nok være noe av det beste etter hva eg har hørt, min shampoo har en svak duft av kokos –
Helt i mi gate for å si det sånn! ORISING Shampo Idratante/Cocos + Orising Maschera Energetica Al Cocco
hvis du skulle ønske deg noe extra godt til håret ditt ♥

De 2 blå flaskene, Modelling Serum, har eg blitt helt avhengig av! Dessverre ligger ikkje de i nettbutikken så eg får ikkje lagt de inn her…Men, den største flasken får krøllene mine til å se litt fuktige ut, den lille er ei deilig olje som bare….ER GOD!
Håret blitt jo nesten som babyhår 🙂

 

 

 

 

Altså, hår…egentlig, ja og da er eg ærlig så har eg aldri vært redd for håret mitt. Eg tenker alltid: “Jaja, det vokser jo bare ut igjen.” Av den grunn fikk også ungene flere ganger leke frisør da de var små, både med og uten saks!
Eg så ikkje problemet for det meste kan jo faktisk fikses.

Om eg plutselig av en eller annen grunn skulle miste håret mitt nå, ja og aldri få det tilbake!? Det kjenner eg at hadde vært vondt – det er veldig mange som opplever akkurat dette enten pga kreft eller Alopecia. Det er også flere andre grunnen enn alvorlig sykdom som kan ta fra deg håret; Det kan være hormonellt, stress, genetisk, medisinsk eller en hudsykdom. Uansett grunn så er det jo like vondt. Hårtap blant kvinner er jo nesten som tabu å regne! Tenk på det? Eg er ganske sikker på at du ikkje hever et bryn om du ser en mann som er tynn i håret, skallet eller kun har den klassiske “ringen” over ørene? Ikkje sant! Hva om du så en dame med det samme?
De fleste hadde nok på den ene eller andre måten reagert. Tror egentlig ikkje eg har sett det? Eller, eg har jo sett damer uten hår, men ikkje på langt nær samme måten som menn.

Det er tøft om man mister håret, uansett årsak. Håravfall medfører ofte stor sorg og bekymring. Det er slettes ikkje så ofte me hører damer snakke om dette, og en stor grunn til dette er at det er flaut, det snakkes ikkje om – man bare “fixer” problemet, skjønner? Dette bør absolutt snakkes om, og bare for å sagt det; Menn sliter like ofte de pga hårtap, men det virker mer Ok når en mann blir tynn i håret enn en dame….Det finnes hjelp å få i flere formen og dette er noe eg skal begi med ut på sammen med Torhild. Nei, eg har ikkje begynt å miste håret, men noen bør snakke litt høyt om dette og ikkje minst fortelle om hvilke muligheter det finnes – For de finnes! Eg gleder meg til å se hvilke muligheter det er og alt kommer etter hvert her på bloggen 🙂 Dette trengs det mer åpenhet om!

Nå skal eg legge noen perler før eg slenger beina høyt å strikker! Må TIDLIG i seng i dag,
eg skal kjøre Dib til tannlegen i morgen kl 08:00!! Umennesklig tidlig på hjul!

 

 

KOS DEG OG HA EN FIN KWELL

 

Vet ikkje hva som skjedde, men den ene linja for tekstredigering forsvant….?

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Ser frem til innlegg om hårtap. Etter både kreft og annen sykdom så har jeg mistet mye hår,ja jeg er ganske så tynn ihåret.
      Det er jo nærmest opplest og vedtatt at en mann kan gjerne miste håret uten at noen sperrer opp øynene,men om vi damer gjør det ,så er det ikke fullt så akseptert.
      Gleder meg til dine innlegg om dette temaet,kanskje jeg kan finne en løsninger som kan være til hjelp.

    2. De små grå ja… jeg for min del striper de “vekk”
      Det er grusomt å miste håret, jeg var igjennom et par tøffe år..og håret bare datt av… tust etter tust. Det endte med at jeg klippet det helt ned. Og tar jevnlige bvit sprøyter.
      Det er som du sier ikke evig kort. Bruker å si det er ikke et ekteskap som skal holde livet ut.
      Synes dette temaet er bra å få frem, det er ikke ålreit å miste ” kvinneligheten”. På lik linje som mannen føler deg kanskje mindre mann.
      Følger med videre……
      Ha en god kveld.😄

    3. Om eg tørr å bli grå? Vel. På fredag fekk eg blonde striper i håret. Litt 80-tals, men eg savne 80-tallet, bortsett fra at fysste gang eg stripte håret så va det svarte striper 🤪 på enkelte områder så gjør eg liksom heilt motsatt av det som e trenden, muligt eg e litt «kjerringa mot strømmen» av og te, men verden blir kjedelig om adle ska ver lige. De grå hårå komme, og der e någen av de allerede. Dette på fredag e fysste gang eg gjør någe med det på minst 10 år siden eg har tenkt at det kan godt ver at det va siste gang eg såg min naturlige hårfarge, men nå trengte eg forandring og siden eg tidligare har hat både rødt og kastanje og mahogny, så why not litt merr bimbo, det vil jo bli det ittekvert ligavel 😂😂😂

Siste innlegg