Ut På Tur: SvetteFest!

 

I dag var det jo tur fra Byhaugkafeén i Stavanger, og som eg skrev i morges hadde eg pakket med meg svanemat fordi eg antok (Pga vær og temperatur) at me kom til å holde oss nede ved vannet…Vel
så feil kan man altså ta, t.o.m på en solskinnsdag!

Turlederen tok fart og satte utenfor den bratteste nedstigingen…her vil du ikkje ramle, eller kanskje det hadde vært like greit? Da hadde me nådd bunnen rimelig kjapt! *ler* Teorien var at hvis me holdt oss i skogen (Les: Skyggen!) ville det vær bedre…vet`nå ikkje eg då…Fant jo helt klart ut at beste plassen å være i går når det var 24 gr og vindstille var absolutte ute i sola helt i sjøkanten! Men ok, me kan være enige i om å være uenige hehe Tur er tur og det var en fin tur selv om eg syns det er “Vått” i skogen, og i dag gikk det bratt nedover så et stykke på stien før me igjen skulle opp en annen monsterpakke! 9.februar hadde eg virkelig tung og vond opplevelse i den bakken….MEN, nå er det 2.gang den siste måneden at me går opp den bakken – Det går som en drøm, ja seff ble det svettet en del, men pulsen er fin, lungene slipper å hive etter pusten og eg kan snakke hele tiden. God form er absolutt en ferskvare så det gjelder å vedlikeholde! 9.februar var min 10. tur (På tidspunktet var det forholdsvis korte turer) nå nærmere eg meg 100 turer og de blir stadig lengre og lenger…så det å gå opp Fløyen på lørdag vil eg tro går greit, det mente storesøs også 🙂

 

 

 

 

Du ser jo her hvilken type skog me gikk opp og ned i, ville jo mye heller
vært “der nede” ved vannet *ler* Så ja, svanematen ble med hjem igjen!

Etter disse turene blir det servert suppe på Byhaugkafeén,
i dag var me flere som fable om at det hadde vært fantastisk med is!

 

 

 

 

Vel, 2 svære skåler med pastasalat var en god og overraskende erstatter selv om eg lot pasta`n ligge igjen.
Nå risikerer eg ingenting i forhold til magen med tanke på lørdagens høydar!

 

 

 

 

Laget min egen “is” når eg kom hjem: Frossen mango, ananas og jordbær + litt appelsinjuice! Ahaaa det er virkelig godt 🙂 Har fått vasket alle turshortsene og toppene + ullsokkene (Å ja, kun ull som gjelder, de er tynne da) hengt de ut og snart klar for å pakkes 🙂 Er vel muligens ikkje stort mer klær eg trenger for 1 døgn i Bergen! Egentlig ville me jo opp på fredag, men du vet.…Å bestille hotel noen dager før ble jækla dyrt for 2 netter! Vel vel, dyrt nok for 1 natt, men eg vil tro det er verdt det! Å reise med noen av de beste av de beste for så å treffe andre flotte folk – bedre enn det kan det ikkje bli! ♥

Nå skal det jobbes på Hobbyrommet!

 

 

 

NYT DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg