VANVITTIG DYR GENSER!!

Designet av Isabell Kraemer

 

Nok et prakteksemplar fra Isabell Kraemer og eg snapper den galant til meg uten å blunke et øyeblikk! ELSK på den fine V-halsen sier eg bare!! Sitter bare å klør meg litt i hodet over hvilket garn eg skal erstatte orginalen med? Ja, for her er det ikkje snakk om å strikke i orginalgarnet kan du trygt si! Haha har brukt alle pengene på blomster eg…*ler* Men HALLO!? Eg trooor ikkje eg er gjerrig om eg sier at eg ikkje er villig til å betale kr 2.704 kr for garn i den størrelsen eg hadde trengt!?!? Hadde du?? Den minste størrelsen kommer på 1690 kr! Ka syns du? Om du lurer så koster 1 hespe 338 kroner! Det trengs fra 5 til 8 hesper alt etter hvilken størrelsen du velger.

Orginalgarnet kan du beundre HER og eg ganske så sikker på at det er helt spesielt og eg skulle ønske eg kunne prøvd det, men det får bli om mor mi vinner i Lotto! hehe Det er håndspunnet av kvinner i Nepal og Mongolia og eg er sikker på at fibrene er helt vidunderlige og at de er unike i sin klasse, men men. Du kan lese mer om det HER og fargene er sååå til å dåne av…SELVFØLGELIG har eg forståelse for at noen ganger koster bare garn veldig dyrt og dette garnet er spesielt godt for både menneskene, dyrene og jorda ♥

 

 

Designet av Isabel Kraemer

 

Eg vil tro at du kan finne et temmelig bra garn hos Hillesvåg, Vilje Lamull kunne vært et av de f.eks, eller Sølje Pelsullgarn 🙂 Hvis du vil gå en annen vei for å evn få en mer sommergenser så er det mer enn nok garn å velge i og strikkefastheten på genseren er 26 m/ 38 row på ca pinne 3-3,25 (Strikke en prøvelapp eller 2)

 

NIAMH
Bildene over
Fra 85,5 cm til 127 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

Fytti hekkan det regnet helt sykt i går kwell! Ja det både tordnet og lynet i tillegg! Noen av de nye blomstene våre fikk seg både en og 2 seileturer bort over terrassen og eg måtte ut i pysjen å redde de! Nå står de under bordet og inne i hjørnene! Ser nå ut for at vinden er bedre i dag, men det skal regne….da blir det ingen omplanting i dag for eg finner svært lite kose med det om eg skal stå ute i dette været fordi det er noe eg MÅ gjør! Smører meg med tålmodighet og venter på sola heller! Først på mandag ser det ut for at det blir så pass med sol at blomstene gjerne kan få tørket seg litt, men gradene stangnerer på 13 og DET håper eg det blir en slutt på for nå starter jo JUNI på lørdag!! Eg vil heller ha 30 grader og mer slik som i fjor sommer enn dette kalde sommerværet her! I fjor på det varmeste var det intenst, men en kaldt dusj var løsningen da, men å måtte pakke seg inn i masse ull
i juni/juli er ikkje noe som er gøy – selv for meg som elsker ull!

Så ja, pga været tror bare eg at eg tar meg en skikkelig Pysj&Strikkedag 🙂 Noe må eg vel gjøre for å ha samvittighet (haha) til å klistre rompa i Go`stolen så eg får sveipe over kjøkken + eg får vaske Dib sitt sengetøy EN GANG ting og prøve å huske å henge det opp i dag! Det blir da 3.gangen eg vasker det…eg er ikkje bare innehaver av selektiv hukommelse, men også en godt dresserte Gullfiskhukommelse!

Det eneste eg skal gjøre på sokkene eg strikker er å felle tåa! Dette gjør eg med Kitchener Stitch, litt dill, men absolutt det fineste! SÅ ja, da har eg intet nytt på gang!?! Eller, eg har jo MYE på lista og garn som venter, men eg planla jo å få ferdig noe av alt eg har liggende og FanaJakken er jo først i den køen…Ellers har eg en stor pose med deilig Gullungen Garn som skal tryller om til enten en genser eller jakke. Hadde i grunnen glemt det litt,
men eg kan TENKE på den mens eg gjør et forsøk på FanaJakken 🙂 God Plan!

 

Har du strikkeplaner i dag? Hva strikker du?
Lyst å strikke f.eks RAVELLO til Isabell Kraemer i deilig Holst Supersoft?
Da har eg Give Away på bloggen vettu hvor du kan vinne alt garnet du trenger!
Klikk deg inn HER og bli med!

 

 

KOS DEG OG HA EN SKJØNN
HIMMELSPRETT!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. For et stykke tid siden viste du KRAIT, designet af Emilia Jensen. Den var jeg NØDT til at strikke! Kroppen er næsten er færdig. Jeg strikker den i Sandnes tynd Merino, og jeg skal bruge resten af dagen på den …..og kaffe…….og en syndig kage.
      God dag til dig

      1. Ja den jakken der er bare kanon stilig <3 Har den på lista, men misunner deg som er så godt i gang med den!! Kos deg og ha en skikkelig herlig dag videre 🙂

    2. Akkurat nå er det litt ego strikk på pinnene. Lace topp fra Sandnes garn strikket i tynn Line. Ikke så mye tid til strikking idag da bi skal feire bursdag fot min kjære. 18 stk med smått og stort. Og regnet bøtter ned, så det blir å være inne.

      1. Eg vil også strikke noe i lingarn må bare pløye gjennom en del som ligger her he he KOS deg og Gratulerer til din kjære 🙂

    3. Jeg forstår veldig godt at du ikke vil bruke SÅ mye penger på garn til 1 genser! Det hverken vil eller kan jeg gjøre heller.

      Jeg, som er intervallstrikker, har startet på nytt igjen (er nok nærmere 10 starter totalt), på den fineste kofta jeg har sett. SOMMERTID av Vanja Blix Langsrud. I sjokk rosa og hvit Finull. Det er egentlig galskap av meg å gå løs på et sånt prosjekt 😆 jeg hater nemlig å strikke mønster! Elsker glattstrikk, mønster er pyton 🤔

      Ideen er at når Sommertid er ferdig, er det med meg som rotta i Ratatouille – når jeg kommer forbi brekningsrefleksen åpner det seg en helt ny verden av strikkeprosjekter 😅

      Jeg er superkritisk når det gjelder min strikking, studerer hver maske, er det ei maske som skiller seg ut fra de andre, da er det bare en ting å gjøre, nemlig “strikke bakover” (kjent som rekke opp). Men en gang blir den ferdig!

      Jeg liker heller ikke ull på kroppen, det kløøøøøør 😐 Men så er Finull så deilig og enkelt garn å strikke av, for ikke å snakke om det havet av farger man kan velge mellom!

      1. Ja den der Sommertid er jo litt ekstrem så eg beundrer seg for å ha strikket den <3 Det er en ting å strikke mønster som du lett kan memorere, men den der, ja eg tror ikkje den er så lett å memorere, men HEKKAN så flott den er! Det er greit å være kritisk til egen strikking, men om det er en feil som ingen ser så lar eg det slide en gang i blant(Dog sjeldent!). Eg elsker å bruke ull,men nå i disse hetetokttidene dropper eg det noe mer 🙂 Kos deg masse og ha en deilig kwell 🙂

    4. ååååå MÅTTE du linke til det fantastiske men dyre garnet 😀 😀 Hadde vært bedre å leve i uvitenhet 😀

      1. Eg kan jo ikkje sitte aleina å telle småpenger for å se om eg har nok haha 🙂 Har vært innom flere ganger etter at eg publiserte innlegget BARE for å se hihi Likte veldig godt fargene da…sukk…

Siste innlegg