Vårens Fineste!

Designet av  Iti Hamberg-Brons

 

Finn frem de sarteste ton-i-ton fargene du har, eller de sprøeste kontrastene! Uansett, det blir et teppe, eller ei pute? som du kan dekorere en kjedelig (?) sofa med. Et smykke, kan du si 🙂 Eg tenker alltid først på Granny når eg hører “lappeteppe”, men mosaic hekling er veldig kjekt. Teppet blir noe tyngre,
ergo varmere også i denne teknikken.

Fikk en idé….Hva med å tegne en skisse over hele teppe med et sammenhengende mønster, bare la oss si en blomst...Sååå tar du en linjal og lager ruter (<–Lappene) over hele skissen, og sååå hekler du en og en lapp med det mønsteret som måtte falle innen for den enkelte ruta…Hver rute i 2 forskjellige farger…! Å ja, det hadde garantert blitt et stilig teppe…Nå MÅ eg slutte å spinne på ideér som popper opp, men dette hadde vært et typisk prosjekt eg hadde kastet meg over…

 

 

Designet av  Iti Hamberg-Brons

 

Dette kan virkelig bli et flott og fargerikt teppe uten at du trenger
å ha den største trådfesten til slutt; 2 tråder pr lapp er helt overkommelig 🙂 

 

AINA
Bildene over
Størrelse etter ønske

 

 

* * * *

 

 

Grått, Vått og mandag.
Planer for dagen er å svippe ned en tur til mor mi, eg gjorde det ikkje i går fordi eg trengte et par dager uten at eg måtte ut på noe. Har vært ganske sliten hele helgen, tror det vaskerommet tok litt piften fra meg. Fytti der var det mye dritt, men nå er det virkelig en fryd å gå inn der å sette på en maskin med klær! Ikkje minst er det nå plass til at det kan stå et tørkestativ der inne! Har ALDRI skjedd før! Foruten å ha prøvd å ha en avslappende helg har eg fått vasket mye klær! Nå er det dunkene på badet som skal tømmes, vil tro at eg snart bare kan kaste resten som ligger opp i der…Målet er å få bort alt av skittentøy for så å prøve å vaske etter hvert før det får samle seg opp igjen. Er jo lov å håpe, men tomt for skittentøy blir det nok aldri.

Siden eg må innom på Mestergrønn før eg kjører til mor mi trooor eg at eg svinger inn på Kiwi og plukker med meg et par blomkål….Da blir det suppe til middag! Kjapt og enkelt, Ali laget pizza i helgen og det kjenner eg på nå ja…Har blitt testet ang gluten, intet utslag, men okke som blåser eg opp som en ballong både av brød, paste o.l
Vel vel...på tide å komme seg på beina 🙂 

 

 

HA EN FIN VALENTINS
MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
      1. Akkurat det trodde eg også….Anyway, Amira har siden ganske ung alder vasket sine egne klær så eg hadde ikkje noe med de å gjøre, men nå skal eg til bunns, heeelt ned til den mest ensomme sokkene heeelt innerst i dunken hehe

Siste innlegg