Vellykket Juleverksted

Reklame | Rito Hobby

 

Gjett om me har hatt en koselig dag eller? Ikkje sant! Beste dagen på lenge! Som eg har presisert mange ganger før så finnes det ingen regler i Hobbyverden, ei heller begrensninger – bortsett fra de du evn setter for deg selv. Det er det magiske med å kose seg sammen med de små. Eg har heldigvis beholdt mye av barnet i meg og det er eg glad for. Det som er extra kjekt med å lage ting sammen med Alma Sofie er at hun er et barn (5 år) hun har ingen regler for hva som er riktig og galt, så det å sette f.eks påskehare
og vårfugler på juleposer er helt på sin plass – Elsker det! ♥

Nå man sitter sånn alene med et barn og barnet får hele din oppmerksomhet så får de en uant tålmodighet.
Hvis man tillater at barnet selv får gjøre alt uten at man hele tide må hjelpe fordi de gjør “feil” så blir de ikkje utålmodige og vil gjøre noe annet hele tiden.

 

 

 

 

Alma Sofie oppdaget hva eg hadde i de store skuffene mine i dag *ler* Det er ikkje lite hobbystæsj der, har jo samlet en del år kan du si. Hun fikk selv plukke ut ting hun ville bruke til det me skulle lage, og når man samtidig knasket ferske pepperkaker går dette som en drøm!

 

 

 

 

Altså! Fortelle meg: Har du sett noe flottere!?! Eg elsker den snømannen!! På forhånd hadde eg jo klippet ut noen flosshatter i Filt, men neida, hennes snømann skulle ha prinsessekrone måtte eg forstå og den skulle hun lage selv – Det klarte hun med glans må eg si!

Alle englemagneten fikk både oppheng og magnet i bakhodet. “Er jo ikkje alle som har noe magnetisk å henge de på, tante!” Ganske riktig og det er jo greit å bestemme dette selv 🙂

 

MAGNETER
FJÆR
ENGLEHÅR

 

 

 

 

Hvem har vel sagt at engler må være hvite og sølv slik som eg laget? Å ja, hun har fikset alt selv, det eneste hun ikkje ville gjøre var å bruke limpistolen selv om eg sa hun bare kunne prøve hvis hun var forsiktig. Da var det eg som styrte den, hun pekte hvor limen skulle og hun plasserte og klippet allle delene selv 🙂

 

 

 

 

Eg tegnet kjolefasongen på filten…

 

 

 

 

…og hun fikset resten 😀 Me var et godt Team kan du si.

 

 

 

 

I går kwell satt eg å potlet litt med tanke på i dag. Rullet og stekte en del gulrøtter i Cernit med tanke på evne masseproduksjon av snømenn, men en prinsessesnømann har da ikkje gulrotnese..?

 

 

 

 

Nop! Alma Sofie la sin elsk på noen laaange nåler eg har så me klippet bare av “hodene” fordi de lignet på enhjøringshorn – Perfekt til en prinsessenese! Fantasi er en magisk oppfinnelse hehe 🙂

 

 

 

 

Sist Alma Sofie var her så hun Alle Gaveposene eg hadde laget,
så hun visst akkurat hvordan hun ville pakke inn julegavene sine.

 

 

 

 

Helt enkle Rudolf gikk som en drøm. Disse har magnet på baksiden,
eller du kan lime de rett på gavenposene slik Alma Sofie har gjort 🙂

Disse treknappene finner du HER INNE.
Til nese brukte me DISSE TREPERLENE og bare malte de med Plus Color.

 

 

 

 

Det tok litt av da hun oppdaget alle knappene eg hadde på veggen *ler* (Rito har forøvrig utrolig mange varianter) Var vel i grunnen her eg satt på bremsen litt for eg sa det var dumt å lime alle fast bare fordi hun syns de var søte, da var det bedre hun fikk noen i en pose av meg 🙂 Du kan si me møttes på halvveien hehe 

 

 

 

 

Som du sikkert vet så finnes nå PIPERENSERE i alle mulige farger og kvaliteter, ikkje bare hvite. Helt på egenhånd laget hun mange fine hjerter som hun pyntet med perler og kongler, eg knytet som hemper av den tynne gummistrikket eg bruker til armbånda på slik at hun kan henge de på juletreet.

Så ja, en meget vellykket dag kan du si! Me har koset oss og det var alt for tidlig at hun måtte hjem i 15 tiden! Hun skulle nemlige videre på helgeferie hos sine besteforeldre i Vikedal 🙂 Tenker hun kommer til å kose seg der,
da skulle hun ut med farfar og hestene fortalte hun ♥ Nå har me en avtale når eg er i gang med julebaksten,
da skal me bake litt sammen 😀

 

Eg skal rusle en tur på kjøkkenet å lage meg litt digg chilisuppe.
Har hatt meg en lang dusj og er snart klar for å innta kwellsroen 🙂

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Elsker når ungene får gjøre det på sin måte det er jo da det magiske skjer.
      Fikk hjem en kylling til påske som hadde 11 øyne plassert mellom bena 🤣 den er fantastisk.

Siste innlegg