YACO – The Chicken!

 

Han her, altså Yako The Chicken, har nå vært linselus på en del bilder de siste ukene og det har ikkje manglet tilbakemeldinger på den gule dotten *ler* Hva og hvordan er den laget tro? Tja, eg har en skuff med diverse isoporkuler etc. For en god stund siden kjøpte eg Snømaling bare for å teste, aldri prøvd før. Fant meg ei kule
og tenkte snøballer...Men, siden julen var over pynter man jo ikkje med snøballer egentlig…

 

 

 

 

 

…tenkte så litt lenger frem, til påske – Hva kan eg lage!? Hmm påskekylling? Inn i snøballen? Tja, hvorfor ikkje. Begynte å prøve meg, først gjorde eg feil, det så motsatt ut – Glemte å ta bilder, men eg lover; Det ble helt feil. Etter hvert ble eg sittende å leke med limpistolen, husker ikkje helt hvorfor det skjedde, men fant ut at det var enkelt å få litt former på denne snøballen med lim – enkelt å forme limen mens den avkjøler
(PASS fingertuppene!), etter på bare dekket eg over med denne snømalingen altså.
Alt det andre, dvs det som er farger, er i Fimo 🙂

For å få de små tingene til å passe har eg laget de rett på figuren, opp på snømalingen, lirket de så forsiktig av sånn at de beholder formen. Støttet litt opp med bakepapir på et brett før eg stekte de. Limte med Karlsonlim
og limpistol. Det er flere lag med snømaling, for å dekke overganger og der hvor alt er montert.

I føttene hadde eg ståltrål som eg bare trykket inn i isoporkula (Jadda, gjennom maling og alt) tok lim rundt “leggen” helt inn til kula og bare dekket med snømaling etter på 🙂 Nøkkelordet her er som vanlig;

Tålmodighet og tørketid.

 

 

 

 

Ingen kyllinger liker å være helt alene, og det gjelder også Yako-The Chicken.…Derfor er det snart klart for å slippe kompisene fri 🙂 Tror dette kan bli en livlig gjeng etter hvert. Om de er til salgs? Alltid noen som lurer på det,
og svaret er: Eg aner ikkje, ennå – Får se 🙂 Egentlig, i utgangspunktet, er alt eg lager for til salgs. Eg har jo planer om BIER en gang før våren, eg vet det ikkje er det samme, men bier kan også bli morsommet og de er det meningen å selge 🙂 Vil f.eks passe perfekt i et drivhus, som pynt selvfølgelig 🙂 De vil selvfølgelig også like seg godt i en hage eller terrasse, mine bier er ikkje kresne ser du *ler*

I dag er det meldt regn og festlige tilstander her hos oss…Enn så lenge snør det da. Du som følger meg på Snapchat (<–vibbedille) hørte meg si i går at sameiet me bor i burde betale noen for å rydde plassen utenfor fri for snø…Vel, noen kom meg i forkjøpet med å varsle formann (Han burde jo tenkt på det selv når eg tenker meg om…) ANYWAY, i går kwell kom den største traktoren eg har sett å måkte hele området…Et par timer etter på fikk me mail fra styre om at det nå var klunkis ute og det var fritt for alle til å strø hvis det ikkje kom mer snø…Jaha ja, akkkurat...Vel, det snør så…Yr melder også oransj farevarsel for is i området både i dag og i morgen,
så eg tror dette helga det er best å holde seg inne 🙂

Eg skal straks starte dagen, tenker eg faktisk skal hoppe litt(!!!) før eg tar meg en dusj og spiser frokost 🙂
Våknet halv 7 (ALT for tidlig!) når Ali kom å la seg…Ja ha ja….

 

 

 

KOS DEG OG NYT DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Skulle ønske jeg hadde litt av din kreativitet, kyllingene ble flotte. Og det blir spennende å se biene når de kommer i produksjon.

Siste innlegg