Å NEI!!

 

Dette var noe av det aller fineste me hadde ute på terrassen i fjor sommer! Den plukket eg med meg fra Plantasjen i forbifarten fordi eg falt pladask, hjalp godt på at den da var på tilbud for det var ikkje noe billig blomst. Da den var avblomstret måtte eg lese “Hva gjør eg nå?” Fant da ut at om det ikkje ble for kaldt kan løkene ligge til neste år
+ litt tips for å evn isolere krukka. Alt dette gjorde eg 🙂

Forrige uke da storesøs og eg gikk på solastranden dro me hjem hit for å ta en kaffi på terrassen, me har jo nå fått oss ei lita sofagruppe der og kan altså sitte komfortabelt 🙂 Me ser fra veien at Ali er i full sving ute på terrassen, koster og styrer – Han fikk nok våronna over seg. Kommer ut på terrassen å ser at han har røsket i alle de store Georgine kassene og alt er klar for nye planter. Så sier han: “Eg gravde ut av denne også for den var full av mose”. Altså krukka med disse liljene i som eg hadde pakket inn i mose!!! Å NEI!!! Ka har du gjort sier eg passe høyt og irritert! Hvor er alle løkene?? Jo de lå i en miljøpose klar til kast….!! WRÆL! Plukket opp klumpen med løker og de er jo i full fyr og det spirer som bare det! Flere av de nye skuddene var knekt, men resten satte eg forsiktig ned i krukka igjen og dekket til med jord…Nå håper eg bare på det beste!! Går den adondas ser du meg
i firsprang ut til Plantasjen! Den er jo så fantastisk flott ♥

 

 

 

 

Ser virkelig frem til at eg igjen kan ta runden på gartneriene å sanke med meg go`bitene eg liker! Blir noe mer jobb i år for me må få den salongen eg fikk etter mor til å passe inn her….Neimen ikkje helt enkelt! For ikkje å nevne den digre putekassen som følgte med! Mulig me møblerer på en måte som deler terrassen litt,
en for kos og møbler, mens grønnsakhagen blir i enden der 🙂 Får sjå!

 

 

 

 

Det å kunne gå ut her å plukke med seg halve
middagen inn er passe digg altså!

 

 

 

 

Har lagt merke til at det spirer godt i krydderkassen også, mulig det er på tide å klippe bort alt fra i fjor. Det er ikkje bare mat man kan lage av egen avling, men GOD SOMMERDRIKKE også som er ufattelig forfriskende!

 

 

 

 

Foruten blomster og perler som utepynt på sommeren
er det dette litt gøyalt og dekorativt!

 

Hva skal så denne kreative sjelen finne på i dag da? Straks ferdig med nok et strikkeprosjekt, men først av alt skal eg perle litt inne på Hobbyrommet! Alltid noe som popper opp….Skal også ned på posten med en haug av pakker! Nå er ALLE 10 Forundringsposene solgt, det gikk kjapt! Eg har muligheten til å lage flere om det
er interesse for det, send meg i så fall en melding og eg kan fixe 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
KREATIV DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
      1. BALKONG!?? 50 kvm kvalifiseres som terrasse hehe
        Naboen under solgte for litt siden….der bor nå skotten – Synd du ikkje fikk det med deg så kunne dere bodd her i havgapet vettu 🙂

        1. Vanskelig å måle pr bilde, men jeg så den var stor. Vet du, jeg eide et hus en gang, det var 37,5 kvadrat 😜 Jeg elsker Drammens beliggenhet, alle soldagene og i det hele tatt, dette er hjemme, men Stavanger skulle helt klart vært nærmere. Den terrassen er ypperlig til grillfest på sommeren. Stæsje den med regnbueflagg og greier 😜

    1. Leste akkurat at mars var tiden for å plante liljeløk hvis en ville ha lang blomstring. Så tipper det går bra, hvis løkene ikke var skadet.

    2. Uhell kan skje. Går det sjeis, så send ham til plantasjen og krev noen ekstra som plaster på såret. Da kommer han garantert til å spørre før han så mye som rører en potte med noe i.
      Så flotte lamper du hadde lagd.
      Klem fra Liv

Siste innlegg