Trenger en tynn ullgenser!

Foto: Amira

 

Eg skjønner det ikkje…Helt siden eg strikket meg denne deilige Ravello`n i 2014 har eg sagt at eg MÅ HA flere av denne…Det har ikkje stått på garn, hver gang ønsket om en har poppet opp har eg shoppet mer Supersoft, så ja, eg har mer enn nok Holst Supersoft til å strikke mange….veldig mange…(Min Ravello veier kun 173 gr, perfekt som ullundertøy!) + at eg nylig “hamstret” en gjeng med nye fine farger som også skal bli en tynn ullgenser…NÅR!?? Ja det er det store spørsmålet…! Sannheten er jo at eg vet eg trenger den til det begynner å bli kaldt…Akkurat det er litt løgn og det meste er relativt for eg har ei hylle som bugner med gode ullgensere selv om eg halverte beholdningen for et par år siden og ga det til Kirkens Bymisjon, men så er det noe med å få seg noe nytt da…Skjønner heller ikkje hvorfor eg ikkje strikker mer i Holst garnet eg elsker så mye..? Skulle jo tro at eg hadde 10 talls plagg i det garnet, men det har eg ikkje. Eg har en del “svin på skogen” hva gjelder strikkeprosjekt…Har jo f.eks i mange år vært totalt hektet på Still Light Tunic, regner med du husker den? Er sikker på at den aldri går av mote, min dårligste samvittighet er denne nydelige her fra 2017 som eg har kommet et godt stykke på…sukk
så lekker i fargene, skikkelig ton-i-ton med turkise farger…

Er du glad i Holst sitt Supersoft? Det ligger en del Højlandsuld fra Garnutsalget DK her på bloggen, det er omtrent akkurat det samme garnet som Supersoft. I den “potten” med garn er det nok til mange Ravello f.eks og perfekt om du liker litt høstlige farger 🙂 Hadde vært greit å bli kvitt det siden nå har eg ikkje plass i garnhylla mi!
Det var nødt for å vike for det nye garnet…og sånn kommer det nok til å fortsette…

Nå frister det noe veldig å bare legge opp til en ny Ravello, det gjør det hver gang eg snakker om den…Har lyst å teste kombinasjonen av de 2 Holst variantene eg kjøpte sist…Kjøpte Titicaca som er tynn tynn Alpakka, det har eg aldri prøvd meg på før. Dette var i grunnen bare litt morgengroms fra meg, sikkert bare for å lette litt på samvittigheten? Hmm men men, eg får starte dagen og fortsette inne på Hobbyrommet, gudene skal vite at det tar tid å klargjøre seg selv for ei messe eg aldri har vært på før…“Alle” eg har snakket med sier de selger uhorvelig mye på den messa og da er det jo dumt om man ikkje har med seg nok, men så er spørsmålet: Hva er nok??

 

 

Det blir heller ikkje tur i dag, nei for det har...

 

…klokka mi bestemt! hehe Kjenner på kroppen at eg bør lytte til den i dag 🙂 Blir nok en tur ut i morgen, vurderer å gå hjemmenefra da! Skal ned til søs å ta opp bosspanna der siden de er på tur i Jotunheimen. Det er ca 3,5 km ned dit, altså 7 km frem/tilbake og hvis eg tar meg en runde rundt havna i tillegg blir det jo bra. Ellers har Ine og eg planlagt å gå Lifjell på torsdag siden me skal inn på hytta til søs og plukke plommer 🙂
Blir nok en fin dag, Yr har t.o.m (enn så lenge) meldt sol den dagen! Ikkje verst!

Vel vel, eg får komme i gang!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg