Gøyal genser i store størrelser

Designet av Veera Välimäki

 

Eg er som kjent veldig svak for striper og når stripene i tillegg kan by på litt utfordring + de er gøyale!?
Vel, da har du meg på kroken med en eneste gang!

 

 

 

Designet av Veera Välimäki

 

For å kunne strikke striper som dette uten å måtte strikke en halv genser om gangen bruker du Intarsia teknikken – Veldig kjekt og du får større mulighet til å strikke akkurat hva du vil! Ååå det er såååå kjekt! 🙂 Når eg i tillegg ser at det er et design av Veera Välimäki er eg ikkje i tvil: Denne oppskrifta bare må eg ha – Pronto!! Det er jo hun som er designeren bak den flotteste tunikaen eg vet: Still Light!

Strikkefastheten på genseren er 23 m/36 row – Strikk en prøvelapp for å få denne strikkefastheten“riktig” pinne for å få oppgitt mål 🙂 Nå er jo denne oppskriften veldig raus i målene så du har muligheten til å kunne strikke både med tynnere og tjukkere om du vil. Du justerer deg bare opp/ned på oppgitt størrelse 🙂 Men altså? Strikk deg en festlig og herlig sommergenser i GLADE farger ♥ Ellers strikker du genseren top/down, hvilke farger hadde du valgt? Tenk å hatt denne i Mini Sterk f.eks?? Eg har jo et containerlass i alle farger av det garnet……! Nei nei nei, eg har en jakke eg må få ferdig.Sukk…Oppskriften er kjøpt og lastet ned…TurnusStrikking kanskje??

 

 

NEON BLISS
Bildene over
Str fra 95 cm til 184 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Har du noen gang sjekket hvilken blodtype myggen elsker!?? Ved et “uhell” da eg Googlet i går fikk eg det svart på hvitt: De elsker blodtypen O! Hva har eg?? Ikkje sant…O…Heldigen meg! Hadde problem i fjor også, fikk gjerne stikk om natta noe som resulterte i at eg klødde meg til blods og våknet av det, da var allerede “skaden” skjedd og det ble infeksjon…Nå i påskehelga hadde eg noen late mygg på Hobbyrommet, om de har overvintret eller var nye av året vites ikkje, men eg tenkte bare: “ÅÅÅ NEI!!” Trodde eg hadde klasket de ut av denne verden, men nop...våknet søndag morgen (mener eg det var) med en infaaansk kløe rundt et par småtær…Å du milde hekkan eg holdt på å klikke…! Satte et plaster på da eg dro ut på tur…Men på mandag da eg skulle på topptur var de blitt verre, ja eg har jo ikkje kontroll på hva som irriterere meg når eg sover…Da tok eg et par tynne Combeed over slik at eg ikkje skulle klø når eg hadde fjellskoene på…Men altså! Når eg tok av skoene ved hjemkost og røsket av de plastrene fordi eg holdt på å bli gal ble det verre…Ja for nå fikk eg jo sår…som var blitt enda mer betente...Ok, laget til varmt grønnsåpevann, men hekkan…! Varmen gjorde jo sånn at det klødde bare enda mer…Det ballet på seg syns eg, foten hovnet og det begynte å bli ubehagelig å tråkke på den…Var slettes ikkje bedre i dag da eg sto opp, foten er stiv, hoven og rar…Så nå sendte eg melding til legen om han kanskje kan “gi meg” noe som hjelper kjapt! ORKER ikkje sånn nå igjen, har jo hatt ukevis med den forba…fotvorta som frarøvet meg mange gode turer…! Nei nei, dette gidder eg ikkje, så eg må nå fremover iverksette forebyggende tiltak sånn at dette ikkje skal gjenta seg. Er fortsatt Eurax noen man kan kline seg inn med for å unngå stikk? Husker den kremen fra eg var liten, finnes det noe som stinker verre? Uansett, eg er ville til å “ofre” meg om det er det eneste som kan hjelpe….! Fryktelig irriterende problem…

 

 

 

LAG DEG EN KLØFRI DAG!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Hehe, kjenner igjen problemet!
      Eurax finnes fortsatt, er gull verd mot mygg. Compeed skal ikke taes av, men sitte på til det løsner av seg selv, ellers får man sår når man river det av. Klipp av kantene etter hvert som det løsner, og dekk hele plasteret med mikropore tape så du unngår at det smelter inn i sokkene. For øvrig er myggnetting i vinduet effektivt for å hindre mygginvasjon. Har du ikke mulighet til å lage treramme som passer i vinduet er nanotape en grei måte å holde nettingen på plass. Blir litt slitasje på nettingen der du åpner og lukker vinduet, men det er verd det. Og kløen: min far sa alltid at det er de ti første minuttene som er ille. etterpå blir det bare verre og verre. 🙂 🙂

      1. Eg tar aldri av Compeed om eg har det på gnagsår som det er beregnet på, men det lå væske inne plasteret etter turen på mandag så det måtte av 🙂

    2. Høres nesten ut som du er allergisk mot myggstikk. Det har mine 2 jenter så kjenner igjen det med å klø så det blir infeksjon. Det kan også gå over til å bli brannkopper av det, sa legen når jeg var hos han med den ene. Så jeg ville ha prøvd ut allergimedisin. Begge mine fikk Syrtek på blå resept. Lykke til utover sommeren, og håper du får noe som hjelper.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg