Hot or Not? – Gratis oppskrift

Designet av Cintia Gonzalez

 

Eg har siden eg var liten vært misunnelig på et Granny Teppe min søster heklet for sånn ca 100 år siden *ler* Muligheten til å hekle et selv har alltid vært til stede, men aldri har eg fått et ferdig! Helt ærlig syns eg ikkje dette er fint(!?!), men eg elsker det, er vel mer kult enn fint egentlig! Selvfølgelig spiller fargene en veldig stor rolle her, teppet eg alltid har drømt om er i alle farger, ingenting som harmonerer og det hekles sammen med svart! Det er liksom blitt et “MÅ-HA” Teppe som eg aldri har fått….Å jo da, har ganske så mange ferdige lapper liggende…Sukk…Ikkje sant…? Eneste eg har klart å hekle ferdig med Grannylapper er ei pute…

 

 

 

 

Designet av Cintia Gonzalez

 

De siste årene har eg også drømt om f.eks en jakke som dette, derfor har eg like godt satt i gang med å hekle
Ei KÅPE! (<– Optimist!) Den blir jo egentlig ikkje så sprø i fargene, tror den blir fin eg 😀 Det som forundrer meg er at omtrent alle oppskriftene eg finner så hekler de i Acryl!?! Skjønner det ikkje helt…Tepper og plagg som skal være cozy og varme deg? I Acryl? Hmm No No, men ok, det er jo da min mening.

Uansett, jakka over er SUPER enkel! Du trenger kun å lære deg (om du ikkje kan) å hekle en slik lapp og så repeterer du det noen ganger, der etter syr du de bare sammen og jakka er klar.

 

EVERYDAY GRANNY SQUARE CARDIGAN
Bildene over
Str? Den du måtte trenge

 

 

 

* * * *

 

 

Mandag og Valgdag, min eneste oppgave i dag er å få mor mi til valglokalet + eg skal sende noen konvolutter med Armbånd 🙂 Har også fått inn flere bestillinger i løpet av natta, mange som meg der ute…? Shopper om natta!! Klikket selv hjem en bestilling med…? Perler så klart! MEN!! Eg har andre ting eg må få oversikten over også denne uka! På fredag skal eg jo starte den der Instagram Take Over`n og eg må få perlet litt med Hama Perlene til da. Har planer om å lage 2, eller i allefall 1 bursdagspose før fredag (Bursdag på søndag) Litt usikker på om posene eg har er store nok Mmm Uansett er planen for kommende helg å lage gaveposer til Jul. Apropo Jul….Ikkje sant!? Planleggingen er i fullgang i hodet, har til nå skrevet ca 1 halv gaveliste, tviler på at den blir lengre siden nesten alle har sluttet med gaver. Vel vel, eg sendte nå inn en aldri så stor bestilling til Søstrene Grene i går (Kan det være noen Sånne kasser tro…?) Eneste eg trenger nå er en tur på Ikea så er i grunnen de fleste julegavene i boks, ja jo eg skal stå en del med grytene for å fullføre de 100%, men det blir ikkje før litt senere i høst- Må vente til etter Halloween i allefall siden en av planene er å lage Gresskar Marmelade – Dette blir bra tror eg! Har du muligheten så lag Gresskarmarmelade, det er vanvittig godt! Eg laget både med
chili og ingefær i fjor O`la la

Vel vel, det er bare å starte dagen og håpe at eg ikkje svetter den bort…

 

 

GODT VALG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Jeg må nok ærlig innrømme at jeg IKKE ønsker meg en sånn jakke. Men jeg har heklet et sånt pledd en gang i forrige århundre. Det ble ganske stort også. Mine foreldre fikk det i gave, og de hadde det i mange år 🙂 Jeg har lapper liggende til et pledd til meg selv, men så har det blitt liggende, fordi det ble litt kjedelig, og det var jo så mye annet kjekt å gjøre. Og jeg er enig, det skal jo varme, så da brukes ordentlig garn ♥
      Du har mye kjekt å sysle med du, effektiv og dyktig. Kos deg med det ♥

Siste innlegg