Husmor på speed!

 

I dag har eg labba litt over 7000 skritt her hjemme, snakk om å bli ei kjerring på line! *ler* Startet i 11 tiden med
å gjøre meg ferdig med skapene på Dib sitt rom. For øyeblikket har eg tellekantert i klærene mine! Varer nok ikkje lenge, men det ser bra ut da. Tror eg kan si meg ferdig med skapene , i samme slenge vasket eg rundt på Dib sitt rom for er det noe som støver så er det når du tømmer noen skap!
Ser veldig bra ut nå og eg vet akkurat hvor alt er! Ikkje verst!

Etterpå gikk turen til kjøkkenet, for nå skulle det bakes! Startet med å lage deig til Grove Rundstykker 🙂
Eg følgte oppskriften, eneste eg gjorde extra var å putte opp i et par never med solsikkekjerner.

 

 

 

 

Mens denne deigen sto 1 time til heving laget eg deigen til pizza-/og pestosnurrene 🙂 Eg brukte Denne Oppskrifta til tomatsausen og deigen 🙂 Neste gang kommer eg til å dobble deigen for det ble bare 2 ruller av denne og extra saus til å ha i fryseboksen 🙂

 

 

 

 

Fyllet til Pestosnurrene bare laga eg på måfå! Hadde noen tomater som var godt modne. Disse skal eg i biter, la i en skål, tømte over litt tørka Basilikum og en ts med sitronsaft. Tok en sånn liten boks med Apetina Fetaost også. Eg brukte neste en helt glass med Pesto fra Barilla (min favoritt) Tømte det i ei skål og blanda inn en halv boks med Mager Cottage Cheese, da blir det litt fyldigere. Du ser “røra” på bildet over. Dette deiste eg over deigen og dro det ut så godt eg kunne, tok over tomatene som eg hadde blandet med basilikum og sitron. Til slutte la eg alle fetaosterningen ut over før eg rullet. Denne rullen ble litt kliss å skjære, men herregud så godt det ble!! Hadde eg hatt pinjekjerner hjemme hadde eg strødd det over snittflatene, det må eg gjøre neste gang 🙂

 

 


Det er VIKTIG å spare på energien når man jobber, i allefall må eg gjøre det! Alt som måtte vasket, stort eller smått, putta eg fortløpende i maskinen og fikk det vasket! Hadde ikkje orka halvparten av det eg har gjort i dag om eg i tillegg skulle stått å vasket tingene for hånd. Så derfor: Ikkje være redd for å bruke maskinen! *humrer*

 

 

 

 

Det var jaggu med nauå at eg fikk noen av disse snurrene i fryseren! haha Ja det var DET som var mitt formål!
Eg har ALLTID (eller, i allefall lenge) drømt å ha masse go`saker i fryseren, men eg hadde 0 oversikt i det gamle fryseskapet! Det frøs jo sammen og man trengte til tider brekkjern for å få ut skuffene….! TRAGISK! Derfor er eg fortsatt i ekstase over de 2 flotte kombiskapene Amira kjøpte til oss ♥ Gleder med insane til det støgge fryseskapet på vaskerommet er borte og en liten (dyp) fryser er på plass. Me trenger det også med tanke på større ting,
ja som lammelår, kalkun etc.

 

 

 

Disse? Oh My! Magic ♥ Men så er eg veldig glad i basilikum og pesto, og som sagt;
mangler bare pinjekjerner på toppen! Jaja, neste gang...

Eg VET, og det gleder meg at disse er velkomne i matboksene til ungene 🙂

 

 

 

Til slutt de deilige grove rundstykkene (Link helt øverst i innlegget). Disse er toppet med deilige sesamfrø, det er virkelig noe som har god smak. Blir mange gode matpakker og ikkje minst frokoster fremover. Neste ut på bakefronter er formkaker som eg har planlagt LENGE! Før, for mange år siden hadde eg alltid både sitron- og sjokoladekake i fryseren. Steikter de i langpanne og skar de i passe stykker. Det litt komiske er jo at eg ikkje spiser noe av dette selv MoHaaa Sånn er det, eg liker det og eg syns det er godt, men eg blir som regel veldig dårlig.
De 3 andre er i allefall glad for min innsats, det er verre med beina min…Pytt Pytt!

Ok, fredag i morgen. Da blir nok en liten tur på butikken + at mor mi trenger litt handling. Som du sikkert har skjønt så ble det ikkje noe stryking av GRAN i dag heller! *ler hjertelig* Men, nå er det veldig lite igjen som kan ryddes her hjemme, eller egentlig kan eg starte forfra igjen…Som f.eks å tømme skittentøydunkene på badet, men eg har en greie om å ikkje ha tørkestativer fremme i helgene så det får vente til mandag. Ellers er det jo bare å skrelle vaskerommet til bunns, men det gjør eg ikkje før me er klar for oppussing der og det innebærer at skaper, benk og overskapet skal stå klart i garasjen. Til sist skal soverommet freshes litt, egentlig lite som skal gjøre, men eg VIL ha et mørkt soverom!! Har lenge hatt lyst på mørk DecoBlå farge!! Selv om det er lite rom tror eg det hadde blitt lekkert! Men men, til våååren kanskje 🙂 Vaskerommet skal uansett først ut.

Tenker eg bare sitter her eg, med beina høyt mens eg strikker litt 🙂 Kanskje det er noe kjekt på tv? Tja, får sjekke det ut. Har du begynt å tenke jul forresten? Kanskje du trenger tips til KOSELIGE JULEGAVER, eller kanskje du vil prøve noe Deilig Nytt Garn? Hvis du har mye du vil ha gjort før jul er det ikkje så dumt å faktisk starte nå! Litt hver dag så komme me i mål i god tid. Jula er ikkje tiden for stress og det er noe eg syns mange gjør – Ikkje bra! Eg husker, for sånn ca 100`ish år siden når eg var et medlem på Hobbyboden (Det er lenge siden det!) Sjefen på det forumet laget alltid en sånn “tråd” *Bli ferdig til jul*. Da oppmuntret hun oss til hvordan man skulle komme i mål. Det kunne f.eks begynne med at man vasket Nøkkelhuset, skjønner du tegninga? LITT hver dag, rydding av kurvene med votter/luer i gangen. Neste dag vaske hyllene i gangen osv. På den måten ble ingenting overveldende. Eg gjør meg ferdig før utgangen av november for i desember så er det
KUN baking som skjer og da blir det herlig avslappende.

 

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med ødelagte bein! 🙂

1 kommentar
    1. Skal si du har stått på.Flinke jenta!
      Jul og julegaver ja….hehe…jeg gjorde meg ferdig med julegavehandel i romjula i fjor.Greit å være tidlig ute…slipper alt det stresset vettu..ler høyt..

Siste innlegg