JA TAKK!!?? -Er du seriøs…?

 

Å nei, denne gangen er eg verken irritert eller forbannet *ler* vil si eg er mer skuffet mulig sjokka?, men slettes ikkje overrasket i det hele tatt! Fikk et par ganske agressive meldinger i går om at eg brukte kalkulert clickbait!?!? Ok, da spør eg: Har du noen gang søkt opp hva clickbait er? Vel, la meg opplyse deg:

 

Er en nedsettende betegnelse på en «villedende eller overdreven tekst eller
bilde som skal få folk til å klikke på en lenke.

Klikkagn omfatter også det som kalles “sinneagn” der skribenten/journalisten prøver å fremme et sinne hos leseren. Dette kan for eksempel gjøres ved å skrive en provoserende overskrift som er vinklet slik at leseren får en sinnereaksjon samt et engasjement som skal føre til at leseren klikker på saken. Andre klikkagn kan spille på andre menneskelige reaksjoner som humor eller sorg, altså et følelsesmessig løfte

 

 

Min overskrift i går var: “Eg gir bort hele 13 kilo med garn”Hva er feil med det? Lurte eg deg? Ja eg kan være enig i at overskriften er litt WOOOOW, og ja, eg kan jo også innrømme at eg visste hva eg skrev og eg ante etter den første “Ja takk” hva som ville komme, men det er absolutt ingen til feil med dette – Hvorfor? Eg skrev da bare den faktiske sannheten. Hvis du hadde gidda klikket deg inn på innlegget så vil du lest at eg FAKTISK gir bort hele 13 kg garn. Problemet ditt, tror eg, er at du føler deg flau! Flau fordi du uten å lese hva eg har skrevet skriver “JA TAKK” under alle publiseringene eg gjorde av innlegget på FB i går…Ja det ER flaut!

Du leser garantert ganske selektiv: bla bla…gir bort(synonymt med gratis)..bla bla…..garn….13 kg!
Uten å i det hele klikke deg inn på innlegget skriver du JA TAKK!

Men, eg skal nå ikkje klage for innlegget fikk omtrent den oppmerksomheten eg var ute etter, men eg syns likevel at det er skuffende….skuffende at voksne personer ikkje gidder gjøre en bedre innsats når de trooor de kan få noe gratis!? Skjønner du? Dette bevis ganske tydelig at veldig mange vil ha, vil ha og VIL HA uten å gjøre noe til gjengjeld. Denne gangen har eg IKKJE kommentert på noen “Ja takk”; vet du hvorfor? Sist eg gjorde det, vet du hva eg fikk til svar?? Tro det eller ei, men mer enn 10 personer minst svarte: “Om du tror eg gidder klikke meg inn på bloggen din? Bare for at du skal tjene på reklamen!” Jepp, det bevis jo enda mer at mange (sier ikkje alle) vil BARE HA uten å løfte en finger! SKAM DEG!

Vettu hva eg er glad for? At MINE lesere klikke seg inn å LESTE innlegget, ja de prøvde også å opplyse deg
i kommentarfeltet at det måtte du også gjøre, men nei…du leste bare “Gi bort…13 kilo…garn”
Åååå
dette bevis sååå mye mer enn akkurat det som står skrevet.

Hvis en av disse “Ja Takk” personene likevel nå leser dette innlegget (noe eg tviler på), ja så ANBFALER eg på det sterkeste at de leser DETTE INNLEGGET! Les det før du virkelig går 5 på og driter deg skikkelig ut neste gang… ♥ Bare et godt råd 🙂

 

 

 

 

Dette er KUN en brøkdel av antall “Ja takk” – Sist eg hadde Give Away talte eg alle “Ja Takk”….eg stoppet da det ble flere enn 1000….nei eg lyver ikkje, men det var faktisk 1000 personer som deltok på noe de aldri kunne vinne…Dem om det…Folk ass...

 

 

 

 

 

Det heter så fint at “Det beste i livet er gratis”? Vel, helt gratis er det vel ikkje, alt man ønsker seg og vil ha krever ALLTID en viss innsats – Ikkje det? Tenk litt å det og neste gang du tror du har vunnet funnet gullegget, ta en extra sjekk – er du heldig så går det nok bedre enn denne gange *humrer litt til*

Til deg som faktisk har klikket deg og leser her:

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

18 kommentarer
    1. Er ikkje forundra, der det i diverse reklamer som ser ut som give away. Folk svarar ja takk, til reklame?. Kan bare flire av det.

    2. Altså, er det virkelig mulig sier jeg bare. 😂
      Overskriften var helt innafor. Det beskrev jo akkurat det du gjorde.
      Og så må jeg også få si at du gjorde en fantastisk jobb med sortering og pakking.

    3. Jeg visste det ville komme, er ikke overrasket. Så enig med deg, en liten innsats får man faktisk gjøre selv også.

    4. Utrolig, jeg leste innlegget ditt og tenkte at du var heldig som fikk så mye deilig garn og syntes det var(er) fantastisk at du gir det til noen som virkelig trenger det. Det falt meg ikke inn at dette var gratis garn til hvem som helst.
      Takk for at du er så uselvisk og gavmild, det er en av grunnene til at jeg følger deg.❤️

    5. Blir helt svett av “meg, meg, meg”. Hva med å lese og faktisk prøve å bry seg… uten å skulle ha noe fysisk tilbake selvom ting gies bort. Må si jeg beundrer deg, ikke noe smisk her, men jeg hadde blitt oppgitt etter innlegg 2 og droppa alt som heter folkeskikk. Jeg passer nok best til å lese og kommentere det jeg liker. All ære til ditt tålmod og giverglede. Ha en fin kveld😊

    6. 😂🤣😂 helt utrolig … jeg blir like sjokka hver gang du legger ut hva f´ skap enkelte klarer å lage. En strikkeside eller en strikkeblogg skal jo være til inspirasjon og glede. Tenk så flott at du ved hjelp av denne dama kan glede mange med garnet du gir. Håper mottakerens setter pris på gavene (noe jeg er sikker på at de gjør),

      Fortsett med å være den du er og gled de som gledes kan.

    7. Har flirt mye av folk som takke ja,uten å lese bloggen.Stakkars folk,tenker æ å.Nytte heller ikke å skrive at de MÅ lese.Bare fortsett å blogge som du gjør.Ikke din feil at folk kun leser overskriften. 😂

    8. Ble ikkje overrasket over alle « jatakk». Det er jo alltid noen( mange) som ikke leser selve innlegget. Blir så oppgitt, at de ikkje gidder å lese engang. Bra igjen at du tar det opp 👏🏻. Men snart er de en annen plass og skriver jatakk. At de ikkje lærer 🙃

    9. Ler også hver gang jeg ser en reklame og folk skriver ” ja takk, gjerne i rød” eller lignende. Tilogmed min mor skriver jstakk på mine vegne..”jatakk min datter fortjener..” jeg blir flau på deres vegne….
      Ha en deilig kveld du også 🥰

    10. Altså – du er omtrent den einaste bloggen eg les…..fordi eg likar det du skriv!

    11. Min far brukte å si at mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves (husker ikke hvor han sa sitatet var fra). …… og når man bare overflatisk farer over, går man glipp av mye…… blant annet de fine tekstene dine <3 Ha en fin ny uke <3 Hilsen fra Fredrikstad !

    12. Ja takk til å få en god latter 😂 noe jeg faktisk gjør ofte når jeg leser bloggen og ser hva folk skriver på Facebook uten å gå inn og lese hva du skriver..

    13. There is no such thing as a fri lunch! Skjønner god din frustrasjon, du lager herlige blogginleg og da er bra du tjener på det. Bare fortset med gripende headlines.
      Unskyld dårlig norsk/engelsk, haha eg er nederlandsk

Siste innlegg