JULEGLEDE Nr 2 : Flere herlige gaver!

Reklame | Rito Garn&Hobby og House Of Yarn

 

Etter å ha tilbringet nesten hele søndagen på kjøkkenet er det deilig å sette seg ned med litt Julegleder 🙂 Tidligere denne uka viste eg på Snapchat en stor gave som var kommet fra Rito Garn&Hobby! Ååå hvilken gave! Her er det mye fint som skal sendes både litt her og der 🙂 La meg vise deg:

 

 

 

Kontaktpersonen min i Danmark spurte om det var noe spesielt eg ønsket og det eneste eg sa var at det hadde vært gøy å spre litt perleglede, ja åsså hintet eg mot “Perlejul” – Å jammen kom det ikkje en solid perlepakke
og den herlige juleboka fra Anja Takacs! Eg vet nemlig at veldig mange av de som leser her
på bloggen har gått i perle“fella” *humrer*.

 

 

 

Ellers så kom alt dette! Hele 10 deilige nøster fra Infinity Hearts LILY – 5 Røde og 5 naturfarget nøster,
et garn med blandingen merino og bomull ♥

En annen gave er Infinity Hearts ALUX utskiftbare rundpinner! Fra str 3 mm til 10 mm, fordelt på
hele 12 rundpinner. Kabelstørrelsene er fra 60 cm til 150 cm

I den siste gaven er det et veldig morsomt garn! Infinity Hearts Petunia er 100% polyester så bruk det med omhu, men her kan du lage mye gøy! Det er supersuper mykt, ja det kjennes ut som chenille og det er noen smæsjing farger! Den som vinner denne gaven får 5 nøster á 100 gr og i 5 forskjellige farger 🙂

 

 

 

 

Dagens er gaver er disse 2 (De andre som er vist i dette innlegget +
noen andre ting skal gis bort den 3. og 4. søndag i advent) Ååå så deilig! ♥

Den ene gaven er den eg nettopp beskrev over her, fargerike nøster fra Infinity Hearts Petunia og gave nr 2
(til venstre) er vel egentlig bare REN nytelse? Opp i denne posen er det hele 10 stk nøster av SKY fra Dreamline serie til Du Store Alpakka i en ufattelig flott Petrol farge ♥ I tillegg er det også en Rundpinne fra Karbonz
i str 2 mm/60 cm + et knall rosa målbånd 🙂

 

Ok, hva må du så gjøre for å ha sjansen til å huke tak i en av disse go`bitene? Jo, du trenger bare å skrive en kommentar rett under her på innlegget, her på bloggen. Usikker på hvordan du skal gjøre det? Da tar du en kikk HER INNE først 🙂 Hva lurer eg på i dag…hmm..JO! Vil tro at at mange av dere er i gang med julebaksten? Kanskje noen er ferdige? Vel, hvilken er din absolutte favoritt? Du må ha den uansett hva som skjer i verden hehe Ja, og hvor mange kakesorter pleier du å ende opp med? Dette er i så fall muligheten til har til å skryte litt 🙂

 

Selv om du og eg er i gang med Juleglede NR 2 er det fortsatt de som driver å “takker ja” til Juleglede Nr 1, og det etter at 2 vinnere er kåret!! Vel vel de om det. Har du virkelig lyst å vinne, ja da kommenterer du IKKJE på facebook, KUN her inne på bloggen. Godt me er enige!

 

Eg er klar for en kwell med beina høyt, enn så lenge! Har bakt 2 sorter i dag og er meget fornøyd med dagens innsats 🙂 Ønsker du et innblikk i dagens bakst på kjøkkenet ligger det mest på Snapchat frem til i morgen.
Tror bare eg skal sitte her å nyte kwellen, det er visst nok finale i Farmen også, mulig eg må myse litt på det 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

134 kommentarer
    1. Vi må ha krumkaker, Delfiakake, kransekakepinner og skumkake til jul, har bakt tre runder med kransekakepinner så langt, blir vel minst to til før julen ringes inn 🙂

    2. Hei 😃. Jeg hadde blitt sååå glad for å vinne nøstene med SKY 🤩. Petrol er en favorittfarge! Ha en nydelig andre søndag i advent 💕. Klem fra Trine

      1. Har ikke laget noe enda men har planer om å lage tyske skiver som min farmor bakte til meg hvert år i julegave. Hun døde i april midt i Corona. Det var hun som inspirerte meg til å strikke 🙂

    3. Elsker petrol farge – har bakt lefser og flatbrød i dag, riktig svingt kjevla. I fjor brakk jeg armen på black friday, så da ble det ingen kjevlebakst i det hele tatt.

    4. Eg er med på dette…..Har for tida strikkepause pga helsa, men reknar med å starte etter jol. Det er ein ting eg må lære meg etter alle innlegga dine i det siste, sokkestrikking. Trur eg strikka eit par for 40 år sidan….Ha ei nydeleg adventstid, og ikkje slit deg ut!

    5. Dreamline serien til Du store Alpakka er bare helt magisk ❤️❤️ I år har jeg bakt kakemenn for første gang i historien. Det er egentlig min far som bruker å komme på besøk og fikse det, men pga korona så går ikke det i år. Det blir ikke advent uten pappas kakemenn, så da måtte jeg fikse det selv 🙈 Og det gikk kjempefint 😎 Ønsker deg og dine en riktig fin førjulstid.

    6. Vepsebol med lakris og sjokolade, havreflarn og gule bomber er mest poppis her i huset 😊

    7. Jeg baker pepperkaker og kokosmakroner, mannen min baker krumkaker og serinakaker og moren min baker sandkaker. Da har vi det vi trenger.🎄🎅🏻❤️🤶🏻

    8. God kveld 🎅 her i huset mååå vi ha brente mandler, hjemmelaga konfektbiter og krumkaker 😍 og så pleier jeg å bake litt med barnebarna da… Pepperkaker og hvite kakemenn er som dem synker med konditorfarge 🤣
      Flotte gaver du gir, og så utrolig kjekt å lese bloggen din 😍

      1. Ungene må ha ris boller og brune pinner. Har bakt 7 slag til nå, ikke alle like tradisjonelle men funker hos oss <3 Må vel ha noen til Før julaften er her og noen må bakes en gang til…har "mus" 😂

    9. Jeg må også ha krumkaker men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til med ei gipset høyer tommel.
      Jeg sier ja takk om jeg kan vinne jeg håper det. Det hadde gledet meg etter det problemet jeg har hatt med medisinene jeg fikk fra sykehuset etter operasjonen.
      Blir ikke så mye skrevet er ikke godt å skrive. Prøver å strikke litt på babyteppe mitt.
      Ha en fortsatt fin 2 søndag i advent.
      Klem fra meg

    10. Hadde vært så artig å vinne 😍 og må si at jeg håper på det blåe garnet. ❤ videre er jeg ferdig med julegaver, jeg baker ikke så det blir det ikke noe av, venter på julehandelen av mat og koser meg med strikking og mine kjære 😍🎅

    11. Mange favoritter🤩 i dag ble det pepperkaker og bountykuler. Jeg skal også lage havreflarn. Mulig det også blir kokostopper. Ender gjerne opp med mer enn vi spiser😂😱🎄

    12. Småkakene er ferdigbakt. Serinakaker er favoritten – aldri en jul uten. Nå gjenstår gjærbakst og julegodter 😊

    13. Absolutte favoritt er kvitkaka (Bodø) som vi kaller potetmelstopper. Ellers går alt av julekaka ned på høykant.
      Petrol er favoritten til venninna mi, så da hadde det blitt gave til henne av det.

    14. Petrol er en av mine favorittfarger 😉
      Gule bomber er blitt min absolutte favoritt når det gjelder julekaker. Men savner min bestefars krumkaker. Krumkaker og multekrem – mmmm! 🙂

    15. Ikkje ferdige med småkakene og godis enno😊 Av erfaring så får eg “mus” i boksane er eg for tidleg ute me baksten, uansett kvar boksane står🙈
      Må ha peanøttkjeks, konfektkaker, krudlekake (kromkaker) litt snop😉 Skal aldri ha meir enn 4-5 sortar, men endar opp på minst 8stk.. Løyver me noko så blir det godis til hønene på vårparten, sidan dei gjer meg gode egg til bakst må dei få litt i retur🐓🐓

    16. Her i huset er det pepperkaker og krumkaker som er de viktigste, liker også veldig godt sirupsnipper som jeg i år får av en nabo.

      Ønsker deg en kjempefin 2 søndag i advent.

      Klem fra meg til deg.

    17. Kaker ja… her blir det lite spist. Men lager kromkaker. Synes disse boksene med pepperkaker fra Europris er veldig gode. Så de må jeg ha… bakt eller ikke🎅
      Selvom det er lite baking og ferdigkjøpte pepperkaker er favoritt… så ønsker jeg meg sky garnet fra DSA.
      Håper helga har vært fin. Selv har vi hatt besøk og går på 4 netter fra i mrg. Så bør vel snart legges på lading. Klem fra meg🤗

    18. 🧶Sarah Bernard er en absolutt favoritt i heimen🤩 Er så heldig å ha en mamma og pappa som baker krumkaker,kokostopper og berlinerkranser🤩 Så da er det vel bare å sette i gang med pepperkake baking…-og da er jo deigen aller best🥴

    19. Jeg har vokst opp med å spise fylte kjeks (hjemmelagde – som jeg aldri har sett andre steder). Peppernøtter og berlinerkranser er også faste favoritter. Har foreløpig ikke bakt noe i år, men kanskje det blir noe etterhvert.
      Petrol-fargen var nydelig på de nøstene! To strikkemål for neste år er å lære meg å strikke votter og pannebånd 😊

      1. Eg har noen julekaker som eg lagar: bordstabler med kokos på, sirupssnipper med masse anis og mandel på. I tillegg kan eg variere noen andre. Mine kaker skal se heimelaga ut og det betyr at det ikkje måles så nøye på str. Eg kan godt rote på kjøkkenet når eg lagar mat, men når eg lagar kaker så lage eg deigen ein dag og rydder opp. Så set eg deigen i kjøleskap til neste dag og lagar dei ferdige…. innimellom håndballkamper på TV. Det er det jo alltid i adventstida. ØNSKER : pakke med garn. God advent til deg og alle andre bloggvenner.

    20. Denne gangen vil jeg ikke la muligheten gå fra meg 😉 Den pakken med Sky fristet veldig 😉
      Hva jeg bare må ha til jul? Ja, det har blitt mer og mer med årene! Det første jeg lager er T-stenger, min og de andres absolutte favoritt. Andre sorter som også hører julen til her i huset er pepperkaker/hus, Delphiakake, fylte kjeks, Tyske skiver, vaniljefudge og bountykuler. Som regel er det andre ting som også sniker seg med, og i år har jeg prøvd meg på Rosetter, smultringer og tykklefser. Har også veldig lyst å lage mandelflarn, mintpletter og kromkaker, men så var det spørsmålet om hvor mye vi trenger da?! Fortsatt en stund til jul, så vi får se hva som skjer 😉

      Kos deg på kjøkkenet med juleforberedelsene!

      Stor klem fra meg

      1. Krumkaker. Alltid. Kakemenn, potetmelstopper og peppernøtter må også med.
        Farmorslefser har vært noe eg alltid må ha til jul, laget av farmor så klart. Nå er hun ikke i stand til å bake mer, så eg har tenkt å prøve meg i år. Noen må jo ta over tradisjonen😊

        1. Ja noen må ta over tradisjonen 🙂 Det er det eg har gjort de siste årene når det gjelder Krumkaker, Brente Mandler og Fruktflesk – Det har siden eg var lita vært mi moster som alltid laget det og delte ute 🙂

      2. Nei nei, ingen spørsmål om hvor mye me trenger, det er gøy! Blir det for mye, ja så kan me jo bare gi det bort. Å bake julekaker er jo så koselig 🙂 Eg kunne tenkt meg å lære å lage lefser 🙂

    21. Hei …

      Du asså … du er jo en skikkelig nissemor i førjulstiden. Her i huset venter jeg med bakingen til litt nærmere jul. Bare to voksnes hus så litt usikker på hvor mange sorter det blir. Em sort jeg MÅ ha er vepsebol skikkelig snadder, og så baker jeg ofte sandnøtter en av mine andre favoritter. Prøvde fleske ditt en gang, men ble bare jeg så spiste det skikkelig snadder. Koser meg med å følge det i dine førjulstradisjoner …ha en fin uke

    22. Min Jule favoritt er Delfiakake, den kan jeg spise til jeg blir kvalm og god.
      En annen kake som seiler inn som en jule tradisjon er Ostekake med pepperkakebyen og gløgg gelé på toppen . Nam nam..
      Du var ute etter nye smaker til geleflesket du lager. Gløgg er faktisk godt som gelé.
      Ha en flott kveld😊

    23. God kveld😊 Flotte julegleder🎄du gir bort!
      Ser veldig artig ut å perle så er jeg så heldig å vinne er det favoritten❤️
      Noe jeg “bare må ha” hver jul er hjemmelaga kransekakestenger og marsipan🤶

    24. Åhh, for noen herlige gaver.
      Her i huset bakes det mye.
      Til nå har jeg seks sorter. Blir fort både 8 og 9.
      min favoritt er Delfia kake. Usikker på hvordan det blir i år uten Per kjeks.
      Så langt har jeg altså Hjortetakk, Sirupssnipper, Kolakaker, Ingefærkjeks, Nøttetopper og Vepsebol.
      Har kjøpt nytt Krumkakejern så det skal stekes.
      Og Rocky Road er en selvfølge.

    25. Ikke begynt å bake enda. Men æ MÅ ha havreflarn og sjokoladeris. Men skal å bake smultringer, kokoskaker, krumkaker, kanelsnurrer.. om d blir andre sorter ser æ etterhvert😀 god førjulstid😀

    26. Heisan 🌸så mange fine gaver du har laget til 🎄
      Eg må alltid ha kokosmakroner, krumkaker, vaniljetopper og så må eg alltid prøve meg på noko nytt, i år blei det vepsebol med lakrisfudge i 🎄😋

    27. Har stor glede av å lese bloggen din, men det er første gang jeg kommenterer. Idag har det vært maraton med TV sport, strikking og baking av gule bomber, Sarah Bernard og troika…… De fleste “vanlige” kakene er bakt allerede. Ønsker alle riktig god adventstid.

    28. Vi er bare oss to “gamlinga”, så jeg baker lite kaker. Men kokosmakroner og sjokoladekuler havner nok oppi bokser i år også.

    29. Du verden her var det mye flott 🙂 Det er koselig at du tar deg tid til å glede andre <3

    30. Jeg baker ikke så mange slag, men må ha brune pinner, delfiakake og risboller. Har bakt smultringer og biscotti i dag, så det var litt nytt.

    31. Lite baking hos oss, bare meg som spiser det. Har bakt en stor porsjon med kanelsnurrer, som vi kan ha i jula.
      Moro og følge bloggen og snapchatten din.
      Ha en fin kveld .

    32. Hele familien elsker pepperkaker og vi lager de gjerne i flere omganger før jul! Har en gammel og god oppskrift på deig-som funker bra, stort sett hver gang😊😊

    33. Her er ikke julebaksten kommet igang enda 😅 jobber i helsevesenet og det har vært flatt batteri på denne kjerringa etter jobb 😅 håper å få til noen kjappe sorter når det kommer en fridag 👍 men å strikke må jeg hver dag, selv om det bare blir 1 omgang på en sokk 😂 Ha ei fin-fin adventstid 😘

    34. Har ikke bakt så mye enda, men det kommer.
      Vi må ha silkekaker (Sjakkruter), Smultringer, Kolakaker og Pepperkaker. Og, så bruker jeg å lage Julebrød, mange Julebrød som deles ut til kreti og pleti i gavekurvene sammen med litt kaffe/te, snømannsuppe, twist og lys.
      Antallet sorter vet jeg aldri på forhånd haha, plutselig kommer både bakelyst og energi på en dag med mindre vondter og da kan det bli masse.

      Håper du får en fin fortsettelse på adventstiden

    35. Hos oss er julebrød og tjukklefser ett “must” her i huset😍 Ellers går d i kvite kakemenn, Berits brune pinna og pepperkaker. Ellers bake æ etter ønske og d forandre sæ år før år. De får d de like😊

    36. Vi spiser lite kaker, så det blir ikke så mye baking. Men pepperkaker og risboller er i boks 😀

    37. Liker å bake men selv spiser jeg kun kransekakestenger og lyse kakemenn. Ifølge de andre i familien blir det ikke jul uten delfiakake kake og krumkaker

    38. Her er det Klemmentinmarmelade, kokosmakroner og risboller <3 Vel, nå går vel ikke klemmentinmarmelade og risboller under kategorien baking, men uansett må jeg bare ha det til advent og julehøytiden <3

    39. Eg likar betre å bake småkaker enn å ete dei, men konfekt derimot, der er det mykje godt! Favoritten frå i fjor må eg lage i år og, og det er Troika😋

    40. Åh, så deilige pakker 😍
      I år blir det 5sorters kaker i hus..
      Må alltid ha en saffranskake og saffranssnurrer – de 2 er I boks og i fryseren..
      Det som er igjenn er havreflarn med sjokolade (samboen tåler ikke mandel, så det er en kompromiss til mandelflarn), is sjokolade og strasskaker…
      Vi får se hva som rekkes at bakes selv i år…
      God førjulstid!

    41. Sky er et herlig garn😀

      Jeg må lage daimsnitter – ingen over ingen ved siden av! Ender opp med 4-5 kakesorter og like mange konfekttyper uansett om jeg prøver og begrense meg….

    42. Hei, her har vi så smått begynt, både med baking og smaking😂. Marvposteier er min favoritt, sandkaker mannens. Fingerkremkjeks og konfektkjeks til 2 døtre, og en sønn som liker det meste😂😂. Så det blir noens sorter. Bakte tynnlefser med min søster i går.

      1. Hvite kakemenn! Ingen tvil om at det er favoritten 🙂 Vi pleier også å bake pepperkaker.

    43. Fristende garnpkker sier jeg ikkeneitakk til.
      Smultringer er enfavorit, de er i fryseren. Hva det blir etter hvert er ?

    44. Her i huset er goro og krumkaker favorittene. Ellers bakes det også rømmebrød , de har lille tilsatt sukker . Noe min dia liker☺️Fortsatt god 2. Adventshelg 🎅🏻🤶🏼

    45. Så flotte gaver da har “mekka”. Du er jammen en stor gledesspreder. Vil jo gjerne vinne, men om jeg ikke gjør, så er jeg like blid.
      Du lurer på om vi er ferdige med julebaksten. Ja si det. Blir man noen gang ferdig. Antall slag kan jo variere fra 5 til 10 eller flere slag. Ikke alle i like store mengder.
      Standard kaker er ferdig og fylt i bokser nå, bortsett fra enten risboller eller delfiakake. Blir ikke laget før 22. eller 23.
      Bakt 5 slag. Krumkaker, brune pinner, kolakaker, havreflan og nytt av året: Herborg Kråkviks oldemødre som det var oppskrift på i Hjemmet. Dropper sandbakels og serinakaker i år.
      Far i huset må ha krumkaker og havreflan. Jeg går for kransekake og kokosmakroner da de ikke inneholder mel. Ellers å sper vi på med litt av hvert etter innfallsmetoden og av kjøpekaker. I år havnet det 3 bokser som lag og foreninger selger her hjemme. Velger å støtte når det er noen av mine bekjente som har barn som selger

    46. Har bakt i dag,til jul må jeg ha krumkaker og brune pinner med melis på toppen.Ha en fin advent. 🎅🎄🎁

    47. Hei 🤗
      Etter at jeg ble enke er det ikke så mange sorter som blir bakt.. Barn og barnebarn har favoritter som må finnes som colakaker og hjemmebakte hvetebrød. Rundstykker har jeg også fått stekt 👍Blir vel å kjøpe noen goroer og kjeks på et bakeri kanskje..
      En annen koselig juketradisjon er flatbrødbaking sammen med 3 damer. Da blir det mye kalking og fliring..🤗
      Ha ei fin uke 🥰

    48. I år kommer jeg ikke til å bake noe, har ikke lyst og ork etter at livssituasjonen ble snudd helt på hodet i midten av november. Ungene fikk bake pepperkaker første søndagen i advent da, så da er de fornøyde. Både infinity garnet og sky garnet så jo særdeles lekkert ut her da!😍

    49. Å, nå skulle jeg virkelig ønske jeg kunne skryte på meg masse julebakst, men det ville vært ren løgn! Her i huset blir det spist veldig lite kaker, det eneste jeg gjerne vil ha til jul er kransekake. Og jeg baker ikke den en gang!🙈 Men litt annet god julemat MÅ jeg ha, som hjemmelaget sursild og buklistsylte. Sylta ligger allerede i fryseren, sursilda blir laget neste helg. Strikke og hekle gjør jeg nesten hele tida, så litt nytt garn hadde vært moro å prøvd!💜💜

    50. Mandelflarn er alles favoritt her, men havner nok både pepperkaker, sandkaker og krumkaker i boks også. Fru Timians kryddernøtter og fløtekarameller hører også med. Satser på at det neste blir fiksa neste uke.
      Så koselig med adventsgiveaway😍 Ha en fortsatt fin desember😊

    51. Hva du får til! Jeg er skikkelig imponert. – Her har det bare blitt bakt proteinrundstykker da jeg for noen uker siden oppdaget at vekta hadde gått opp fem kilo siden jeg kom hjem fra Spania sist i mai. Driver og leter på nettet etter AKSEPTABLE kaker å bake til jul.

    52. God kveld 😄 Så flotte pakker du lager til, prøver lykken jeg ☺️ Her i huset går det minimalt med julekaker, men baker kransekakestenger, serinakaker og havremakroner dersom kroppen er med. Sliter med helsa, så det er den som avgjør om det blir bakt julekaker. Men helt ærlig er det ikke vanskelig å velge det bort om dagene er tunge.

    53. Jeg må ha smultringer, mest mulig lik mamma sine 💙 Har fortsatt ikke klart å nå hennes nivå, men sier meg passe fornøyd med årets produksjon som er på plass i fryseren. Ellers må det nok bli kolakaker, krumkaker og en form for Sarah Bernhard før jula er her. Takk for hyggelig blogg, fortsatt god desember ønskes deg og dine 🙂

    54. Hello,der var mye fint garn, kan strikke my fint av det. Jeg lager alltid krumkaker og Julaften har vi risgrot med en mandel og en pris til den som finner den, det er tradisjon i mitt hus.

    55. Mine favoritter til jul er smultringer og goro. Jeg baker goro (og berlinerkranser) sammen med mamma og søstra mi, det skal vi gjøre neste lørdag. Smultringer lager jeg sammen med ei venninne, en årelang tradisjon!
      I tillegg må/ vil vi ha lefser, kolakaker og julemanna, og så blir det gjerne noen sorter til.
      Det eneste jeg har baka til nå er lefser.
      Nesten viktigst av det jeg baker til jul er to sorter rundstykker, deilig med heimebaka til lange frokoster/brunsjer 🙂
      Hvis jeg vinner håper jeg på DSA Sky. Har ikke prøvd det før, og elsker fargen!

    56. Her i huset må det alltid bakes pepperkaker, mest for barnas skyld. Min favoritt pleier mamma å lage for meg, det er fruens kaffekaker. Eller lager vi mer godteri enn kaker. Brente mandler, fudge og ikke minst vibbedilles fruktflesk!

    57. Du og du så flotte premier dette var, både nå og fremover 🙂 For meg må det være krumkaker, smultringer, delfiakake, risboller og ikke minst hvetekaker med rosiner og sukat (julebrød). Men helsen er ikke helt der den skal i år så blir nok bare kjøpt noe på butikken, kjenner ikke jeg orker å stå på kjøkkenet. Kose deg videre i kveld og ha en flott advents-tid 🙂

    58. Baking er det ikke blitt noe av, tradisjonen tro går strikkepinnene varme for å bli ferdig med julegavene😂 Men ligger egentlig godt an med gavene, og det er lenge til juleaften så kanskje blir det bakt noe etterhvert🙂 Flotte gaver nok en gang🙂

    59. Så fine premier du har. Julebaksten står for tur i uken som kommer. Tenker å lage krumkaker,brune pinner og havrenøtter. Havrenøtter er nesten det samme som risboller bare med gyldne havrenøtter istedet for puffet ris.

    60. Ingen kaker planlagt, men prøvde meg på hjemmelaget gløgg. Det var ganske så godt… Strikket ferdig en klut i dag, og begynte en ny med mønster, men kanskje gløggen var litt for god for den må eg rekka opp…

    61. God kveld🎅
      Jeg er ikke den som må ha så mange forskjellige slag til jul, vi reiser som regel til svigers og der er det plenty🤗 men jeg må lage føltekarameller og rocky roads. Men i kveld er jeg hjemme hos mamma med søssen og vi stekte kneppkaker, det blir en ny tradisjon, og jeg skjønner endelig hvorfor Tante Pose åt opp kneppkakene til Obersten😆 Tante pose er en av mine må ha filmer i julen😍
      Håper du har en super førjuls tid🎅

    62. Smultringer og kromkaker må vi ha, MEN strikkinga vinner hele tiden,så snart kanskje blir det noen kaker🤣🤣🤣🤣

    63. Så koselig at du deler ut gaver i disse tider🥰 jeg er vanligvis ikke så glad i å bake siden jeg ikker er så flink til det, men i år har jeg prøvd flere sorter, både julecookies, sandnøtter og marengs, men et absolutt must er colakaker og kakemenn😍

      1. Krumkaker og julemenn er nok toppfavorittene mine, men det finnes jo så utrulig masse herlige kaker.
        Ikke rart man legger på seg i julen 😂
        Ønsker deg en fortsatt fin adventstid 🥰

    64. Så mye fint☺. Min absolutte favoritt er bordstabelbakkels, og de kjøper jeg bare litt av. Ellers baker jeg goro og kromkaker med en venninne, det er tradisjon☺. Hun har flyttet litt unna, så håper vi får det til i år også. Jeg venter på pakke fra Rito, og da blir det perling. Spennende..

    65. Ååå du e vel snille som” nisser” med oss følgere🎅her blir det ikkje jul før konfektkakene e bakt( opptil 3 porsjoner)🙈sånne med sjokolade og nøtter.

    66. Favorittene er krumkaker, kolakaker og havreflarn. Jeg har bakt litt med et barnebarn, så det kommer mer etterhvert. Blir som regel 5-6 sorter. Fine ting du deler ut, men må innrømme ar Sky er himmelsk… Kos deg nå i adventstida!

    67. MÅ ha Fredericiakaker til jul!! Om de holder så lenge da, blir raskt spist opp 🤣 Ellers varierer det litt hvor mange sorter det blir, sjeldent 7 er jeg redd, nærmere en 2-3 så bytter jeg litt med min mor.

    68. Hei igjen. Kakesorten jeg ikke kan være foruten er fattigmann. Verdens beste julekaker. I morgen skal jeg lage flesket ditt, ellers har jeg mange sorter i boksene. Silkekaker, kransekakstenger, brune pinner, kokoskaker mm. Gleder meg til jul, og fine dager med den delen av familien som kan være sammen med oss i år. Koronaen har stoppet resten. Ha en fortsatt fin adventstid.

    69. Jeg har ikke kommet igang med bakinga🍪 men jeg skal bake krumkaker og pikekyss

    70. Kjempeflotte premier 👍
      Kakemenner, det må vi bare ha i julen 😋
      Vanligvis pleier vi ha mellom 5 og 8 sorter til jul 🎅🤶

    71. Me må ha krumkaker, kokosmakroner, pleskner, sjokoladekjeks+++++ og me ete opp alt som vert laga 😊 Ein kjeksetande familie.

    72. Har ikke fått startet på julebaksten enda, er i strikkebobla(julepresanger). Må alltid lage Krumkaker, masse, Delfiakake, Kokuskaker, og pepperkaker. Men i år vil eg og prøve flesk og kakemenner. Får se hvor langt eg komme 😁

    73. Så mye flott du har fått til å dele med deg i denne førjulstiden <3 Her har jeg ikke begynt på julebaksten. Blir nok ikke bakt så mye heller, det eneste er kakemenn. Det må jeg få ordnet neste helg tenker jeg. Ha en flott adventstid!

    74. I dag har jeg laget Hardangerlefser til både meg selv og mine 4 barn😊 med fibromyalgi og leddgikt, var det ganske tungt og jeg er ødelagt for noen dager nå🙈 men veldig godt å få det gjort😊 barna elsker å komme hjem til mamma å hente julekaker🙊 de vil ikke bake selv, ettersom det er mammas de skal ha😅 så det er jo kjempekoselig 😊 ellers blir det kakemenn, coocies, risboller og krumkaker som må i hus😊 blir vel litt baking på tirsdag igjen hvis armene vil 🙊 ønsker deg og dine en flott uke😊

    75. Startet på sort én med Nevøen på 3,5år. Noe ble nok feil pga røren ble ikke helt som vanlig 🤷‍♀️ Så kokosmakronene fikk noe mer havregryn enn oppskriften, og dermed også litt annen smak. Men med en far som tar seg en kjeks til frokost så forsvinner de sikkert før jul slik at jeg kan lage ny porsjon 🙈 Og bollene vi lagde dagen etter forsvant fort, hverfall røren i Nevøens mage 😂 Når jeg er ferdig med jobbturnus skal jeg bake mer, både kakemenn, potetmelstopper og også kokosmakroner.

    76. Jeg må ha smultringer og julekake…Har bakt det. Og så er pepperkaker koselig å bake med barna.

    77. Sier hvert år at i år bake me ikkje så mye! Men me ende alltid opp me kakemenn og sjakkruter, så får ungene alltid colakaker av svigermor. Nesten ferdig med julebaksten siste sorten får dattera som er i karantene ta😂. Håper du får en strålende uke!

    78. Må ha kransekake og sandkaker, ellers blir det ikke jul her i huset! Ønsker deg en fin adventstid!

    79. Her i huset blir det ikke jul uten Sara bernard. Forsøkte meg på langpanne varianten et år men det satt dårlig minne hos mine her 😄. Ellers elsker jeg mammas småkaker, spesielt krumkakene 🙌. Vi har en del kaker men starter å spise de med en gang de er bakt. Viktig å nyte😊.
      Takk for at du deler av dine goder ❤️

    80. God morgen Vibbedille 😊 på kjøkkenet mitt må det være krumkaker til jul. Det blir sååå godt til moltekremen ♥️♥️♥️ Ellers er det masse kjøpte kaker i Bragstadhjemmet, helt nedstressa iår. Og vi nyter dagene… Så, hjemmelaga krumkaker og hjemmelaga surkål. Takk for koselige lesestunder på bloggen din, fortsett med det- og ha ei fin uke 🧑‍🎄🎅🧑‍🎄

    81. Eg må aldri hoppe over å lage sandkaker. I år blir det en ny sort, dine peppernøtter. Vil prøve de. En annleis jul på alle måta her. Fra 12 rundt bordet, til meg og et barnebarn som er singel. Jaja, sånn er livet akkurat nå. Skal være glad når vaksineringa er i gang, håper alt går bra.
      Fin dag til deg.

    82. Jeg har brukt helga til å lage krinalefse. En står jobb som jeg bruker 2 dager på. Og kransekakestenger er kommet i fryseren. Blir vel laget krumkaker en av de nermeste dagene også blir det litt spontanbaking regner jeg med. Ha en flott advent 😄⛄🎄

    83. Du kor mange fine premier du har fått satt sammen 😉

      Her blir det lefse baking sammen med svigermor – og så får vi se kva vi mekker sammen, litt blir det jo. Men med diabetes og ei datter som ikkje skal ha gluten, blir det ikkje så mye baking

      Men vi koser oss lell

      Smil fra monika

    84. Det må bakes krumkaker, er ikke jul uten og i fjor fikk jeg nytt krumkakejern. Bare så synd at i år blir det nok ingen julekaker, babyer er allergisk mot egg, melk og soya og jeg orker ikke styre med å finne erstatninger mår baby ikke sover og han på to er over alt. Men neste år! Det får bli annerledes jul her på alle måter 🙂

    85. Hadde vært fint å vinne en av de fine garnposene med spennende garnnøster i, da skulle jeg strikket noe vårfin med glade farger til meg selv, siden jeg i høst har stikket julegaver til barn og barnebarn. Mine favoritt julekaker er serinakaker, vepsebol, krumkaker og suskseterte bakt i langpanne, disse må jeg alltid bake til jul, har allerede bakt 4 sorter som jeg deler med min datter

    86. Å så herlig giweaway igjen du er så rå og blir så godt humør.Ja ville blitt glad for uansett pakke fra deg og glad i og strikke og hekle.
      Så hiv meg med og ønsker deg fortsatt fin advent.

    87. Så flotte gaver du har gjort i stand. Skulle jeg velge måtte det bli Sky-garnet og Karbonpinne – har aldri prøvd noen av delene.
      Julebaksten er ferdig. Må ha krumkaker, colakjeks, kokosmakroner og havrekjeks.
      Har også bakt pepperkaker med vindu (smeltet kjærlighet på pinne).
      God jul.

    88. god morgen ,her var det mange utrolig flotte julegleder og klart det hadde vært morsomt å få en av dem :=) jeg er ferdig med julebaksten ,iallefall småkakene og det som alltid må være her er pepperkaker ,som nr 2 og 3 kommer kransekake og krumkake :=) i dag skal vi ha juleavslutning på strikkekafe og det gleder eg meg til ,litt ekstra kos på en mandag :=) ha en fin dag du også da

    89. Så herlige adventsgleder du steller i stand. Jeg er imponert! De lekre nøstene fra du store alpakka ville vært en drøm å få vinne 🙂 Her hos oss er det alltid risbollene som forsvinner først og som alle i familien vil ha. Før lagde jeg disse tidlig, men det endte alltid med at jeg måtte lage en (eller to!!) posjoner til nærmere julaften hvis det skulle være noen å servere i romjula (he, he). Så nå forsøker jeg å vente med dem så nær jul som mulig.. Det blir for mye om man skal spise risboller hele desember….

    90. I løpet av uka blir det krumkaker, og vi skal teste den ut med multekrem😋. Den der posen med Sky skulle jeg gjerne testet ut på pinnene!

    91. Hei!
      Bakte hvite kakemenn med barnebarn på 4 år i går. Testa Sarah Bernard på lørdag. Og min absolutte kaken som jeg MÅ ha til jul er sydens frukt kake. Herlig blanding av tørre frukter og nøtter. Ubeskrivelig godt!

    92. Flotte adventsgleder du har laga til, nydelege fargar og mange muligheter!

      Min absolutte favoritt er konfektkjeks (kjeks med hakka mandlar og kokesjokolade. Stort sett endar vi opp med 5-6 sortar, minstejenta på 16 står for mesteparten av bakinga 🙂

      Fortsatt god førjulstid 🙂

    93. Hvite kakemenn er et must i jula. Det har jeg hatt hver jul siden jeg var lita….Tidligere var det mamma som lagde, nå er det jeg som har overtatt 🙂

    94. Delfiakake og krumkaker er et must. Ellers får vi se hva som skjer. Det er enda lenge til jul, er det ikke??

    95. Du alså, for noen flotte premier 🙂
      Er noen år siden jeg har bakt til jul pga ulike årsaker. Men i år har gleden kommet tilbake, og har fått bakt litt, men ikke ferdig.
      Fløtestrull, riskaker, kransekakestenger, fløtekarameller og sylte, ikke baking det da men 😂 MÅ ha julekake, sirupskake og tropisk aroma, for meg hører det med til jul. Åsså smuleringer da 😊 så skal ha mange koselige bakedager, tenkte bake serinakaker og Sandaker med barnebarn, åsså må jeg baker slik Sarah Bernard? kake til datter ( som straff 😂) for jeg spiste opp hennes i fjor 😂 Å kanskje jeg prøver peppernøttene og flesket fra din oppskrift 🙂
      Ha ei fortsatt fin adventstid 🙂

    96. Minefavorittkaker erjulenøtter og krumkaker ❤️ De jeg bor sammen med har andre favoritter, så det blir et lite utvalg av kaker 👍 Etter vi har bakt, min mor har bakt og vi har bytta litt kakesorter endervi gjerne på 10 slag 🤩

    97. Det må vere smultringer. Baker sammen med mor og søster, så det er vel tradisjonen like mykje som smaken som gjer dei til favoritter.

    98. Her i huset så har det ikke blitt noe baking enda men krumkaker er et must, i tillegg til diverse sjokoladekonfekt. Har planer om å prøve meg på karameller i år. I tillegg frister det litt å prøve meg på fruktflesket ditt. Ser virkelig spennende og innbydende ut med alle de ulike fargene.

    99. Eneste julekakene jeg er helt avhengig av er terteringer. 😊🤩
      Utnom det som blir det ikke mer en 3slag tenker jeg. 😊

    100. Her i huset må vi ha krumkaker og pipparnøtter, etter min bestemor sin oppskrift. Blir ikke jul uten😊

    101. Jeg elsker kransekake. Men farlig ha i hus. Bare snokler så lenge det er. Er så godt.
      Ellers må jeg ha krumkaker, havrekaker med sjokolade,kokosmakroner ogsmultringer. Da er det jul når dette er i boks. 🙂

    102. Jeg har bakt serinakaker og krumkaker. Må også lage havreflarn, brune pinner og fløtekarameller før jul😊

    103. Jeg ble så inspirert av bakingen din at jeg bare måtte prøve “Beatles-stenger” (hvorfor Beatles egentlig??) og mandelflarn….og de seilte opp til skyhøye favoritter! Har allerede fått streng beskjed om at disse må bakes, helst i trippel porsjon, hvert år framover. Så de er herved kåret til julens favorittkaker! Takk!

      1. Nei, Beatles, aner ikkje 🙂 Siden eg var liten har det vært navne i hele slekta mi 🙂 Det var senest for noen år siden eg fant ut at det er jo omtrent som brune pinner og colapinner. Men eg syns absolutt det må være perlesukker og mandler opp på. Ser at noen har de helt uten noe 🙂 Mandelflarn er jo helt magiske….! 🙂

    104. Eg lager brune pinner og potetmjølpletter. Resten kjøper eg😁 så koselig å lese alle deilige ting du lager.

    105. Jeg baker alltid Bondekaker og Biscotti, blir ikke jul i huset uten 😊

    106. Har kjøpt smultringer fra en baker i år. De er knallgode (Y)
      Ellers blir det litt småkaker og bløtkake.
      Må nok også bake en haug med rundstykker 😀

    107. Til jul må det være krumkaker,Strull, kransekakestenger, sirupssnipper,pepperkaker og sandnøtter 😀

    108. Julebrød er noe jeg bare må ha. 😍Ellers blir det krumkaker og risboller som må lages hver jul.
      Jeg er sluttet å bake så mye. Tenker tilbake til da ungene var små, da ble det gjerne bakt 7-8 sorter og boksene måtte tapes ellers var de tomme når jula kom.

      Nå blir det artig å se alle «ja takk» på innlegget på Facebook. Kan ikke annet enn å flire. Skjønner ikke at folk ikke leser😀

    109. Heia
      Bare MÅ ha brune pinna med masse kanel i. Det e også populært i adventsgave hos mine foreldre og bror m/familie.
      Så blir det selvfølgelig pepperkaker, kokosmakrona, måkelort, havremakrona og kakemenn.
      Brune pinna og pepperkaker går det mest av så dem bakes i flere runda. De andre holder det stort sett med en bakst av hver.
      Ha ei flott uke

    110. Hei. Jeg bare må ha hasselnøttmakroner for at det skal bli jul. En oppskrift jeg fikk av en arbeidskollega da jeg var 18 år. Ja faktisk er det 40 år siden i år. Tenker på denne dama hver gang jeg baker den. Hun døde for ca ett år siden.
      Ellers er jeg veldig imponert over hvor mye energi du har og hva du deler med oss. Blir helt matt jeg. Har ikke bakt noe enda. Men satser på at jeg starter idag, da jeg har en hele uke fri. Nydelige gaver du deler med dine følgere. Kos deg med juleforberedelsene og familien din.

    111. Her har det blitt pepperkaker i store mengder. Mye er allerede spist når gutta vil smake bare litt….. Brune pinner for første gang i år. Supergode å duppe i kaffen. Sukksekake i stor form i ovnen og fryst ned i lange stenger. Lettvint å ta opp. Nå står bare litt julesnop og Delfiakake igjen. I år blir det med salte kjeks i. Risboller har vi også laget. Blir litt å legge på seg av, men skitt au.God adventstid til deg. Ser du lager masse godt.
      Klemz

    112. Morsomt å se alt du lager, enten det er perler eller kaker eller godterier 🍭🍬🍫.
      Jeg har ingen spesielle kaker eller snop som “må” lages. I år har det blitt strull og krumkaker. Julekake er bakt og spist 😅. Det samme er 4-5 doble porsjoner med sjokoladeristopper😂. Farlig gode når man bare skal smake litt… En kake som har blitt en slags tradisjon, er krydderkake med tyttebær. Denne har jeg gitt til ei god venninne i flere år 🥰.
      Oppskriften på brune pinner må testes ut

      Tusen takk for at du gir så mye garn- og skaperglede i hverdagen. Ønsker deg en fortsatt god adventstid 💜

    113. Her er det blitt mange porsjoner med tørr vaffel,krumkaker og havreflarn..No er det julemenn og kransekake,aniskringler, og annen gjærbakst som gjenstår. Ønsker deg en fin adventstid videre.⭐💜⭐Du har en fantastisk fin blogg,kjekt å følge deg ❤

Siste innlegg