Klarte helt alene!

 

I løpet av det siste året har eg gått veldig mange toppturer, men aldri har eg gått en alene. I går satt eg her og hadde sååå lyst på en tyngre tur, og det fristet å gå Øvre-Eikenut, Dalsnuten og Fjogstadnuten. Har gått alle 3 på samme tur før så det vet eg går fint, det tar ca 3 t. Tid hadde eg masse av i dag, men VÆRET overrasket meg og alle andre som befant seg på en topp her på Gramstad! På vei ned fra første topp begynte det å regne…det var sånn tett og tung yr…før eg kom meg bort til foten av Dalsnuten var eg klissvåt….Nei, eg hadde ikke vanntett med meg…Sånn var det! Det ble rushtrafikk ned fra Dalsnuten, ikke rart det…i det været, men eg ville jo opp! hehe Var faktisk alene om å gå opp på tidspunktet. Gikk veldig greit å komme seg opp, men det var vått og sørpete over alt. På toppen var den noen turister, de hadde gått opp fra andre siden.

 

 

 

Helt i starten på runden..

 

 

…på vei opp og bortover til Øvre-Eikenut

 

 

Rett frem er første topp eg skal opp på. Først må eg gå et stykke nedover før eg igjen kan gå oppover

 

 

Ca sånn gikk eg for å komme opp 🙂 Litt skummelt siden eg gikk alene, men det gikk jo!

 

 

Først gjennom litt bratt skog, ei kneik kan du si…

 

 

Så var det bare å komme seg til topps her også…

 

 

…og der var varden!

 

 

 

*Sjekk Ut*

 

 

Sånn, da var det bare å komme seg ned og videre bort til neste topp; Dalsnuten

 

 

Var en del sørpe ja…

 

 

Her nærmer eg meg tipp på Dalsnuten…

 

 

JuHuuuu klarte denne også, alene!

 

 

Sto her på kanten å ventet på at noen skulle få komme seg helt opp før eg begynte å gå ned

 

 

Har aldri sett sauer her på toppen før!

 

 


Sånn, første parti over uten å ramle!

 

 

SÅNN! Her bestemt eg meg for å droppe siste topp; Fjogstadnuten, ikke sååå veldig langt ekstra å gå; Ca 1 km, men eg var gjennomvåt og det var blitt en del søle og vått i terrenget. Tenkte søs og eg kan avslutte en topp tur med å skli over Fjogstadnuten til slutt hehe Me skal jo opp Mattirudlå og Bjørndalsfjellet – Da kommer me ned der hvor me kan fortsette til Fjogstadnuten 🙂

 

 

 

Følgte turstien gjennom skogen…

 

 


…forbi gapahuken, her er det fint å henge i køye også, faktisk!

 

 

Sånn, da var det bare å komme seg ned til bilen å sette på varmen for å tørke 🙂

 

 

Fornøyd med at eg gikk denne alene, da er det ikkje like skummelt når eg gjør det neste gang!

 

 

 

 

Etter litt styrketreningen og en god dusj laget eg meg middag: Deilig spicy søtpotetsuppe med stekte mandler og gresskarkjerne + Kalkun Bacon on the side *METT* Virkelig en fin dag, at det regnet ødela verken dagen eller turen for så vidt, men hvis eg hadde droppet Dalsnuten pga været hadde eg blitt drittsur!
Nå skal eg strikke og kose meg 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

11 kommentarer

Siste innlegg