KUL LUE – GRATIS DANSK STRIKKEOPPSKRIFTE

Designet av Lone Kjeldsen

Jadda, tiden er inne for litt striper! Just have to love it! Skal du på Vinterferie? Påskeferie? Jepp, da trenger du absolutt ei ny lue 🙂 Lua er strikket i Økologisk Ull og det kan du sjekke ut HERIkkje så mangen, men absolutt deilige farger!! Strikkefastheten på lua er 22 m/ 10 cm så det er mye garn du kan bruke og eg vet jo at du har din egen favoritt, men kanskje prøve noe nytt?

Dessuten er det jo alltid kjekt med en ny type oppskrift med en vri som me kanskje ikkje har prøvd før, det gjelder å utvide horisonten litt vettu 😉 

 

Designet av Lone Kjeldsen

Oppskrifta på lua er Gratis frem til søndag 10.feb så den kan jo være verdt å snappe med seg og de knalltøffe vottene som du absolutt bør ha til lua den kan du kjøpe HER 🙂 Forresten en super gave til noen som setter pris på strikka gaver

Ka vet eg, men kanskje et glimrende og alternativt innhold til årets Påskeegg?

 

WARM HAT
Bildene over
Str S-M-L
Dansk Strikkeoppskrift

 

* * * *

EG E METT!! Vet`kje helt hvorfor, men Ali og eg endte jo opp med å digge til en skikkelig lørdagsmiddag i går kwell som sto klar når ungene kom fra trening kl 21.30…..DET er alt for sent for middag!! De gir i allefall min mage beskjed om nå i dag, HELDIGVIS så styrte eg unna pasta`en, men det ble både kylling m/pesto og ganske mye salat Mmmm det var godt ass!! Dib hadde hintet et ønske om risengrøt i går og det laget eg på dagen slik at det var ferdig når han kom fra skolen, men Ali han spiser ikkje grøt der med tok han ut 1,5 kg kyllingfilè og så bare ballet det på seg haha Jaja begge ungene fikk med seg noen saftige matbokser i dag kan du si 🙂 Tror bare eg holder meg til Cottage Cheese eg hihi

Men du? DU og alle de andre som leser bloggen min er bare helt SUPRE altså!! Herregud det er mangen FLINKE og KREATIVE strikkere altså!! Joda, eg visste jo det da, men at så mangen er her inne hos meg er jo skikkelig gøy! Eg har fått sååå mangen meldinger utenom alle kommentarene her og på FB, ja eg må bare beklage at eg ikkje har svart alle, men eg har snart lest alle da!! Dere har så mangen gode ideèr og løsninger så om eg ikkje akkurat benytter meg av alle tips og trix så har eg i allefall lært mangen trix som kan benyttes ved forskjellige problemstillinger i strikkeverden! GENIALT! Til deg som gjerne ikkje fikk det med deg i går så har eg altså hentet frem den helt UBRUKTE Selbukjolen eg strikket for ganske nøyaktig 3 år siden, nå skal den fikses slik at eg kan bruke den!

Du kan ta en titt HER og HER og se problemet selv 🙂 Når det kommer til alle spørsmålene ang oppskriften til denne Selbukjolen, vel, som eg nevnte i innlegget i går så har eg bare brukt oppskriften til Still Light Tunic og den kan du bare kjøpe HER og så bare putter du på akkurat det designet du skulle ønske 🙂

Ja eg vet at oppskriften er på engelsk, men frykt inte! hehe Hvis du skulle trenge litt starthjelp så kan eg anbefale DETTE INNLEGGET 🙂 Ellers så kan du jo bruke både DENNE SIDEN og ta en titt HER  HER og HER 😉 Med så mye hjelp skulle det være helt unødvendig med en hel oversettelse 🙂

Eg har nå satt en strikkepinne i maskene rett under vrangborden i halsen på min og det neste blir jo å plukke bort vrangborden. Kjenner det sitter LITT langt inn til å komme i gang med akkurat det hehe Ser jo for meg at det bare rakner siden eg strikket kjolen Top/Down og nå skal eg liksom avslutte den oppover hehe Vel, eg skal nå manne meg opp og bare få det gjort, men først skal eg shaine litt på kjøkkenet før eg stikker å fresher meg opp på badet 🙂 Skal også en liten kjapp tur på butikken i løpet av dagen, får se når eg gidder å gå ut i regnet 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂
Ja, nå er det snart VÅR!

2 kommentarer
    1. Hihi – for maskene sin del spiller det ingen rolle om de strikkes den ene eller den andre vegen. Det eneste som skjer er at raglanmaskene blir “forskjøvet” en halv maske når du nå skal strikke andre vegen. Jeg garanterer at INGENTING kommer til å rakne. Lykke til

      1. Pju tusen takk ???? Det er rart vettu, selv om man har strikket i 100 år bli man som regel litt usikker når man skal prøve noe man aldri har gjort før ????

Siste innlegg