Laget meg et Julehus

 

I fjor jul da eg laget til JuleBy Stemning tenkte eg at neste år vil eg ha et Julehus og det skal eg bygge selv! Tanken da var å vandre noen turer på diverse strender, plukke litt steiner hver gang (sånn 2-3 cm store) for så å sette de sammen til en Julehus….Veel…har virkelig blir få, eller egentlig INGEN strandturer i år….ergo veldig lite stein…

Men ok, i sommer trengte eg litt akvariumsstein av aller minste sort….Eg perlet og laget noen blomsterpotter som skulle fylles med steiner…mulig du husker DISSE? 10 kilo akvariumsstein er litt stein kan du si, har en svært boks her under skrivebordet. For et par uker siden begynte ideén om Julehus å svirre igjen og det var da eg kom på
å bruke denne mikrosteinen…Ikkje sant!? Typisk meg! Har laget MINI-Hus før og eg,
den gang ble det i leire og det er faktisk like fint i dag som da 🙂

 

 

 

 

Er fult klar over at huset er nesten dekket med limtråder, disse skal vekk – Problemet var bare at tannbørsten eg hadde tilgjengelig var for myk *Noterer hard tannkost på handlelista* Er ikkje bare bare å få bort de trådene ser du, blir extra mye når man bruker sååå små stein også.

 

 

 

 

Eg er også fullstendig klar over at hun er noe skakt, men eg har bygget det helt uten mal og bare gikk på med lyst og mot *ler* Ja og en svær limpistol og noen rørepinner 🙂

 

 

 

 

Eg brukte rørepinner fordi de er mye smalere enn en ispinne. La de på ei skjærefjøl av plast og plassert de slik eg ville ha formen på huset, der etter var det bare å sette på en serie og bygge stein…en og en…i hopetall!

 

 

 

 

Vinduer bygget eg bare inn der eg syns det passet, hadde et sånn steingammelt Jærhus i hodet underveis. Malte alle rørepinnene brune, egentlig skulle eg hatt gress på taket – kanskje det blir litt mose der til jul 😀

 

 

 

 

Taket laget eg også i rørepinner

 

 

 

 

Også dette huset ble totalt 10 cm høyt! Ønsker meg absolutt et større hus, så mulig eg igjen må ta turen til Pets XL for de har nemlig sekker med mye større stein 😀

 

 

 

 

Eg har jo 10 kg med mix stein så prosessen startet jo i sorteringa kan du si…

 

 

 

 

Smått, ikkje sant? Hadde ikkje giddet laget stort i hus i sånn småstein så eg får se hva eg gjør, Julehus skal det nå bli og enn så lenge har eg jo et til de aller minste nissene, dessuten har eg masse lys eg kan putte inn i,
det blir kos det!

 

 

 

 

Kjøpt 100 slik pærer på Wish da eg laget det forrige minihuset og de funker fint de!
Geniale til å putte inn der det ikkje er plass til lyslenker 🙂

Har vært en veldig laber dag i dag, formen i dass og eg sov 2-3 t på sofaen, våknet med vondt i hodet for sola hadde jo steiket hele tiden mens eg sov…Ikkje sant! Tenker det får bli en rolig kwell her på Hobbyrommet,
kanskje eg t.o.m legger meg litt umennesklig tidlig?

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer

Siste innlegg