NICE! -Hvilket er din favoritt? Strikkeoppskrifter

Designet av Margaret Holzmann

 

Hvor lenge har du vært fan av Margaret Holzmann sine tepper?? Eg har i allefall vært en sto fan de 3 siste årene for det var da eg først ble stupforelsket i DETTE TEPPE!! Ååå vet ikkje hvor mange ganger eg har vært innom tanken å bare kaste meg over en haug med garn og god strikkepinne! Problemet er jo at hun har designet mange tepper etter dette, som f.eks dette hundeteppe…sukk…nå har eg ingen hund, ikkje for at eg må ha en hund pga teppe altså, Ååå det var så fint. Likte gått at det var uten “farger” 🙂 Du er faktisk nødt å stikke innom Ravelryprofilen hennes om du ikkje kjenner til teppene hennes! O`la la sier eg bare..

 

 

 

Designet av Margaret Holzmann

 

Dette er et relativt stort teppe, godt å pakke seg inn i eller kanskje du har ei seng som trenger et fint dekke? La det slenge i sofaen muligens? Eller, kanskej du er heldig å har ei hengekøye mellom epletrærene? Vel…da trenger du et teppe som dette, eller et av de andre hun har designet? Kanskje du liker best katt? Vel, det har hun også! Det teppe hun ble meste kjent for (Mener eg! Husker det ble litt ståhei i allefall) Det var DETTE som hun publiserte da verden stengte ned i 2020. Dette var også det første teppe hun designet av denne typen og etter det har det virkelig ballet på seg….Ååå for et teppeeventyr! Ser at hun stort sett bruke ullgarn på ca 100 m/50 gr, dvs at du har et eldorado av både billig og dyrt garn å velge i 🙂 Har du en favoritt?

 

UPSIDE DAWG BLANKET
Bildene over
Str: 139 cm X 195 xm
Strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

JØSS! Allerede 9:30 sto denne pakken fint på trappa mi! Bestilte mandag kwell så dette var kjapt levert! Så deilig! Nå kan eg bare fortsette å strikke 2 til av denne skjønnasen ♥ I går satt eg å strikket på Pippi Genseren min, eg har bare innsett at den strikkes på en måte eg ikkje helt skjønner ennå, men eg er straks ferdig med det som heter “Back Yoke” så da bare stoler eg på det og at eg finner ut av fortsettelsen 🙂

Eg kjørte ikkje avgårde til Byhaugen i dag siden eg skal til legen kl 14, eg hadde ikkje dratt direkte dit fra tur for da ble det plutselig mye frem/tilbake. Dessuten gikk eg jo en god tur i går, ja eg testet jo også badetemperaturen!! 🙂 Etter legen tenker eg meg en tur ut til Tungenes, ikkje for å gå tur, men for å se på svaneparet der ute! Følgte med de i fjor fra egg til unger, og i år?? Jøss!! De har fått hele 7 unger så det må eg se, pakker med meg havregryn og satser på at det går fint. Ellers skal eg teste noe malegreier i dag, har noe på gang som eg trooor kan blir ganske stilig….Muligens litt sprøtt, men farger er jo gøy!

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg