Nytt strikkeprosjekt og lekkert garn!

Reklame | Rito Hobby

 

Bedre sent enn aldri er det noe som heter….21.desember 2020 fikk eg Dette herlige lammeullsgarnet i hus…Noe garn bare må modnes for å si det sånn *humrer* Mulig du husker det, men samtidig fikk eg jo garn til Disse kyllingene i hus samme og da gikk det slag i slag med både de og med på følgende Høne Suksess “Klukk-Klukk” Etter på følgte eg opp med å lage Drømmerommet mitt og PLUTSELIG har det altså gått over 2 år….
Snakker om at tiden flyr…!

Men Ok, i går kwell plukket eg et par nøster ut av hylla, og garnet er WOOL SILK fra Hjertegarn, blandig av Organisk Lammeull og Silke – Det må vel bli deilig, ikkje det? Garnet har eg fått fra RITO HOBBY 🙂 Som sagt, de har alt, også mye lekkert garn! Bare nevner det…Ja i tilfellet du trenger må ha noen nye nøster…?

 

 

 

 

 

I utgangspunktet var tanken å strikke med en tråd…men altså, dette er virkelig tynt og lekkert: 300 mpr 50 gr—> PERFEKT til et Lacesjal f.eks! Testet ut med 1 tråd, men eg kom rask frem til at da blir det ikkje noe jakke på MOI! Fant frem pinne 3,5 og la i steden for opp med dobbel tråd, der trivdes eg bedre ja 🙂 Deilig å strikke med, blir litt “Tørt”? Men akk, dette bare må bli en perfekt sommerjakke! Jepp, for jakke skal det bli, falt pladask for en helt enklet Cardigan her om dagen vettu…klikk-klikk… og oppskriften seilte inn på  Ipad`n….da var det gjort gitt!

GARNHOLDEREN har eg også fått fra Rito Hobby, det er en ting at ett nøste danser rundt, men når eg strikke dobbel tråd er den genial….Da slipper trådene å tvinne seg inn i hverandre og alt går meget smoooth!

 

 

 

 

 

Har ikkje helt lagt opp ennå…Prøvelapp først! Har lært…og denne gangen VET eg prøvelappen kommer tilå stemme med selve strikketøyet fordi hele jakken strikkes frem/tilbake….Og DA vettu begynte denne hjerne
å “jobbe”….Hva med å slenge inn noen Intarsia motiv…!? Hjernen slutter aldri å spekulerer ut noe sprell…
Da gjenstår det å se om dette blir en helt plain jakke eller ei…

 

 

 

 

 

Været tilsier at eg kan sette meg ut å strikke om eg vil – Me har jo nå fått salong på terrassen vettu,
med puter og greier! Det blir deilig i år! Ellers er i grunnen terrassen ETT srort kaos, men Ali har eg plan om
få den helt klar for maling i dag – Været skal nemligen være bra hele uka!

 

 

 

 

 

Disse startet eg på for 2-3 uker siden, de kunne så absolutt ha vært ferdige nå….Men sååå oppdaget eg en feil,
der og da gadd eg ikkje fikse det….så da ligger de her da vettu…Sukk…så typisk!

Ok, så deilig med påskeferiestemning….Eg pleier jo som regel gjøre en litt stor greie ut av å ha litt kos her på bloggen da, i år orket eg rett og slett ikkje sette i gang noe omfattenden noe (Ja det er en del jobb som krever planlegging) Men eg har da laget til noe….for

 

 

 

 

 

…hvem vil vel ikkje ha en haug med OPAL Garn avleggere for å strikke sommeren feteste sokker?? Ikkje sant!
Du kan bli med HER INNE 🙂 Trekning Langfredag 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
FLOTT SØNDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. For en nydelig farge blir nok en flott jakke. Kjenner eg deg rett blir det ikke en enkel jakke slik eg hadde strikka😂. Her går det i kusokker, men tror eg må nyte været med en fjelltur og sykkeltur🐥. Kos deg videre og håpa terrassen blir bra slik du kan sitte ute å strikke

    2. Lekkert garn. Setter meg på fingrene. Har alt for mye som det er.
      Fornuftig med prøvelapp når man ikke kjenner garnet.
      Klem Liv

Siste innlegg