Party i Pepperkakehuset!!

 

Kan ikke huske at det var SÅ løye å pynte pepperkakehus!?! Mye mulig det hjalp på at Ali tok drittjobben
i går å monterte de, da var det jo bare å kose seg i dag og sette fantasien i sving. En ting må eg bare si;
Eg anbefaler å bruker oppskriften på Pikekyss til å dekorerer med! Det var en drøm, og det var problemfritt
å lage f.eks istapper som kunne henge, en stabil og god marengs gjorde susen.

 

 

 

Etter hvert som me satt der å pyntet, spilte julemusikk å koset oss ble me enig om at me måtte ha en tema i disse husene – Kjapt ble me enig om at det var julefest i begge husene…Det startet med at eg beit en grønn seigmann i 2 og parkerte den i vinduet på huset til venstre…“Grinchen” henger i vinduet her, sa eg! Men tante Gro, han har jo pupper!! Og da var me i gang, det ble rene fyllekalaset og det gikk litt hardt for seg med disse seigmennene, men me lo å hadde det skikkelig kjekt!

 

 

 

Eg gikk ganske bananas med den marengsen, det var så deilig å bare sitter der å “male” i vei. Me ble kjapt enig i at Alma Sofie skulle ta med seg begge husene hjem slik at storebror også kunne få ett og da er det greit at han elsker glasur 🙂 Så før hun ble hentet pakket med de inn i stooore cellofanposer som me laget og knytte store røde silkesløyfer på, ble så fint atte 🙂

 

 

 

Når husene var ferdig og festen hadde dødd ut flyttet me oss inn på Hobbyrommet, spurte hva hun hadde lyst å lage; “Men det er du jo som fikser tante”. Hun er vant me at eg planlegger hva hun skal lage slik at me har en plan, men denne uka har vært travel i hodet så det hadde eg ikke gjort, men eg hadde en ide og lurte på om hun ville male? Et stort JA! Hun fikk velge og vrake i hyllen på gangen hvor alt eg har støpt sto og hun dro lykkelig hjem med en haug av fluesopp, et par skilpadder, ei ugle, noen telysestake og en skål med lokk. Var skikkelig irriterende at eg ikke tok bilder av det hun malte for det var veldig fint! Hun fikk prøve Dotting Mandal utstyret og det håndterte hun helt brillefint og alt ble som sagt veldig fint 🙂

 

 

 

 

 

Må bare vise hvor lekkert det blir med disse hjertene 🙂 Mmm dette var snadder, koset meg med ett i går 🙂 Nå er eg så sovetrøtt og eg skal tidlig opp i morgen….må snart komme meg i seng.

 

 

 

FORTSATT FIN KWELL OG SOVE GODT

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Så heldig hun er som har en “tante” som deg. Kreativ jente. Gjelder å legge til rette så det utvikler seg og gir glede også i voksen alder.
      Ønsker deg en fin kveld

    2. Så koselig, Alma Sofie får gode minner å se tilbake på og tante Gro får leke litt og.
      Flott dessert med kransekakehjertene 🤗

Siste innlegg