Prosjekt : RUSSEBUKSE

Reklame | Rito Garn&Hoby

 

Som eg fortalte i morges så er jo DibHassan Russ i år, alt av arrangement er jo avlyst, men det betyr ikkje at man kan ikkje kan ha det gøy! Derfor var det ikkje snakk om å ikkje bestille russeutstyr, me som har vært russ vet jo hvor gøy det var bare å gå rundt i russeklær 🙂 Det må jo oppleves, korona eller ei.

Siden eg var russ selv har eg malt mange russebukser! Det er kjempekjekt, tidkrevende, men absolutt verdt det. Den som har på seg buksa skiller seg litt ut og det er gøy med ei bukse som blir sett på, og gjerne ledd litt av 🙂 Sist eg malte ei bukse var da Amira og hennes venninne var russ;

 

 

 

 

Som Amira har også DibHassan kjøpt snekkerbukse. På “smekken” er det norske flagget sydd på, siden ungene mine er 50% Libanesere deler eg flagget i 2 slik at begge nasjonalitetene blir representert – De er begge 2 stolt av opphavet sitt, så hvorfor ikkje? Fikk en del kritikk ang dette, fordi “noen” mente at eg skjemmet det norske flagget…? Vel, sånn eller sånn, eg skal male buksa til Dib like dan 🙂

Ellers må han bestemme seg for et tema slik at buksa ikkje bare blir kaos med mange inntrykk. Eg har mast på han at NÅÅÅ må han bestemme seg for buksa skal på 1.mai!! Har prøvd å få han til å forstå at dette TAR TID, eg maler ikkje ei bukse på en kwell liksom. Skal buksa bli bra og se ordentlig ut trenger eg tid. Det er også mye tørketid som må inkluderes. Eg mener (som om det betyr noe haha) at han bør ha Harry Potter bukse, han er liiiitt på gli der (Det hadde blitt ei drømmebukse når eg var ferdig med den i så fall) eller så kan det være mer innen for Kampsport og sååå kan det stå “Dødelig Våpen” på bremmen på lua. (Som innehaver av Svart Belte blir man reg.
i våpenregisteret!! Ja det er sant *ler*) Men han klarer ikkje bestemme seg og vet ikkje en gang om han vil ha noen av de nevnte temaene. Ståa er nå sånn, eg har gitt han en deadline: HVIS eg ikkje har fått et tema innen søndag kwell når han legger seg, ja DA er det Disney Prinsesser som blir tema – Ingen bønn liksom! Det verste med dette er jo at han VET eg mener alvor *humrer*. Så ja, da får me sjå, uansett så starter malingen på mandag 🙂
Gleder meg, ja for dette er kosejobb 🙂

 

 


På Amira sin bukse var Timon og Pumbaa temaet og den ble kjempeflott! Venninnen hennes ønsker seg Ole Brum bukse. Har du barn som er russ i år så må du sette i gang NU om du skal komme i havn, er du heldig og ikkje har russ i familien før neste år, ja da kan dere allerede nå begynne å planlegge 🙂

 

 

 

Av maling har eg stort sett brukt FANTASY COLOR – Det holder som støpt og tåler all verden, husk at me snakker russebukse som garantert “får kjørt” seg litt *ler* Ja det er litt store flasker, men på den andre siden er det jo aldri feil å ha litt maling i hus? Denne malingen egner seg også godt til å f.eks male på steiner (bare husk å lakk steinene etterpå). Du trenger heller ikkje kjøpe en av hver av alle fargene du trenger.
Kjøper du RENE farger slik som eg har gjort, ja da kan du fint…

 

 

 

…blande til alle fargene du ønsker uten at fargene blir “gromsete”.
Hvis ikkje så finner du forskjellinge malingstyper inne hos Rito Garn&Hobby 🙂

Når buksene var helt ferdige hang eg de ut og med en halvblank lakk sprayet eg over alle motivene. Når de så var tørre og klare til bruk ville man overhodet ikkje klart å skade motivene på noen måte!
Buksene tåler alt – Jepp, snakker av erfaring på dette området 🙂

 

 

 

 

Nå håper eg det snart blir skikkelig vår og ikkje minst en flott sommer!
Ingenting er jo som å kunne sitte ute å hobbylere i finværet 🙂

 

Har vært litt over alt i dag eg, ja rundt i leiligheten å “slukket litt branner”! Dvs; vasket alle gulv, vasket litt klær, ryddet litt her og der, ja i det hele tatt prøvd å få kontrollen. Da “smaker” helga så mye bedre 🙂 Med tanke på at eg mest sannsynlig starter å male på mandag er eg litt usikker på hva eg skal angripe, ja for uten strikketøyet mitt. Det store perleriet av Løva gikk i posten i dag så spisebordet er igjen ryddet, og ser ut som et spisebord. Har en del nytt og spennende Makramé garn stående her, kanskje eg skal kaste meg over det nå i helga?
Hmm
Tja, får nå sjå hva eg ender opp med 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hei. Har du noen tips om hvordan man får av slik maling fra klær? Barnebarna maler med slik maling når de er her og innimellom blir det ett uhell eller to😝

Siste innlegg