Sa du MONTERINGSVEGRING!??

 

Off…eg tror me er mange som sitter i den båten…Ja den som er full av monteringsvegring!? Ikkje det? Eg elsker
å strikke, overhodet ingen tvil om det, men i årenes løp så ser eg jo selv at når eg nærmer meg slutten på et prosjekt…ja da begynner egentlig ofte iveren å dabbe av…Måten eg har pleid å løse dette på er å ha mange prosjekt på en gang, på den måten blir eg ikkje like lei siden eg da kan rotére
(Du har hørt om TurnusGruppene mine? hehe)

Selv om eg har hatt et glimrende system (i følge meg selv…) så har det ikkje manglet på Umonterte prosjekt opp gjennom…noen prosjekt har egentlig bare blitt flyttet rundt, rundt, lenger og lenger ut og bort til det til slutt havner i…ehee…til resirkulering 🙂 Andre ganger har prosjektet kanskje bare ligget i dvale ekstremt lenge før eg pluselig får det for meg og sender prosjektet ut av huset og får det ferdig og klar til bruk tilbake –
Akkurat som eg gjorde med verdens fineste Fanajakke

Trooo om eg skal ta å dra frem den store “kista” mi å se om eg har
noen prosjekt som har en sjanse på overlevelse…? hmm

 

 

 

 

Eg kjente litt på den der vegringen i dag…se på dette! Sååå mange tråder og sååå mange små deler….Bare for en alpakka liksom..! Snart i havn med teppet som hører til og så skal den da etter hvert monteres…Håpet er at den fortløpende blir montert. Det som er litt rart er at andre ganger kan eg f.eks strikke/hekle mange like figurer for så
å montere alle i et javs etterpå, akkurat som disse
FREAKY Horror Påskekaniner,
i tillegg har disse mange flere smådeler.

Når eg var yngre, sånn typ “bodde hjemme” ung fikk eg alltid beskjed om å gjøre ferdig noe før eg startet på noe nytt, det var sååå demotiverende….Da kunne det gå lange perioder uten at eg strikket…Akkurat dette var jo en befrielse når eg ble voksen hehe Da kjøpte eg det garnet eg ville og strikket på akkurat så mange prosjekt eg hadde lyst til, men likevel så irriterer det at ting stopper litt opp når eg nærmer meg slutten. Selv på drømmeprosjekter skjer ofte dette. Husker du f.eks Wiola Kofta?? Har flere ganger det siste året vært på nippen til å hente den frem…Den er jo sååå fin! Kanskje året 2022 er året for nettopp det? *Gi meg styrke!*

Men ok, har gjort litt nyttig i dag i det minste. Bortsett fra å ha vasket uante mengder med sengetøy har eg også fikset kaffibrettet me har i stua. Det er et stort “jern”brett som alltid står på spisebordet med kaffi, kopper, melk og sukker -Klart for en kopp 🙂 Har hatt det noen år og siden eg ikkje finner et nytt eg liker har eg fikset det eg har! Fargen på brettet er litt sånn stålgrå`ish, så da var det ut å spraye det i dag og jammen ble det bra! Ble litt lysere enn det det var, så hvis eg finner en noe mørkere grå nesten gang eg er på Biltema trenger det bare et strøk til 🙂

Du? Den vegringa? Hvordan er du? Er du strukturert og har stålkontroll fra start til slutt før du begynner på noe nytt eller samler du på umonterte drømmeprosjekt akkurat som moi?

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

14 kommentarer
    1. Samler… Helt til jeg får fnatt av meg selv, nedlegger forbud mot nye prosjekt, og rydder opp 🤪.

    2. Montering er ikke GØY!!!!!! Men vegring kan jeg nok ikke kalle det selv om det utsettes en smule.
      Og selvfølgelig er jeg en strukturert turnusstrikker. Hvorfor? Ja. variasjon i grepet og bevegelsene må til. Litt rundpinne, helst strømpepinner, variasjon i pinnetykkelse og helst ikke alt for mange omganger pr. økt når en jakke/ genser blir for tung. På den måten kan man holde på lenger uten å få belastninger.
      Hva andre måtte mene gir jeg en god dag i. Ei undret seg over hvorfor jeg alltid hadde med så mange arbeider for trådfesting på strikkekafe,. Var det ikke dumt å la ting bli liggende? (Kan ikke kalle det å ligge lenge når en treffes en gang i måneden). Jo, for å slippe å rekke opp når jeg kommer hjem. Effektivitet, maks kos med skravling og vips, så er trådene festet.
      Finn noen som kan bidra med montering i bytte mot hjemmelaget snop eller småkaker. Ikke alle synes kokkelering er gøy.
      Klem fra Liv

      1. Jaaa der sa du noe! Kanskje eg kan kjøpe meg fri med litt søte delikatesser 😀
        Hører ut som du og eg er ganske like 😀

    3. Som oftest gjør eg ferdig en ting, selv om eg hate trådfesting. Men har to ting på pinnene en som er lett å dra med seg og ikke krever så mye tenking blant folk. Så ett mer komplisert i sofakroken. Men eg tror du får den kofta ferdig i år, vi skal heie på deg.

    4. Akkurat starta montering av ei kofte som har ligget et år, deretter (forhåpentligvis) skal jeg ta den kofta som har ligget i tre år. Er det svar på spørsmålet ditt? 😂

    5. ENDELIG kan jeg identifisere meg litt med de fantastiske håndarbeidene dine 😂 Men bare litt, for mine blir liggende til tidenes morgen tror jeg 😂

    6. Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å gjøre ting ferdig?? Det forundrer meg virkelig. Jeg kan gjerne ha flere ting på pinnene om gangen,3-5 forskjellige arbeider er ikke uvanlig. Men jeg har ingen problemer med å gjøre de ferdige. Hva er vitsen med å ha en haug med halvferdige arbeider liggende rundt forbi? Jeg personlig ville hatt veldig dårlig samvittighet mtp pengene man har brukt på garn å så skal man ikke gjøre ferdig det man hadde planer om. Helt uhørt i min verden!

        1. Nå var det vel heller ikke akkurat det jeg mente. Har aldri sagt at strikking og garn er uhørt, MEN i min verden er det uhørt at prosjekter blir liggende halvferdig og mest sannsynlig aldri kan brukes til noe som helst, nettopp fordi de ligger der halvferdig. Jeg ser på det som ødsling av penger….det er det som er mitt poeng. 🙂

    7. Har en kurv med ting som skal monteres en dag😀 En kurv med div. Strikketøy😄 pleier å ta en dag og montere. Har forskjellige strikketøy til forskjellig dagsform 😀 ha en fin dag i morgen

    8. Den aller verste; umontert Setesdal fra 99!! Altså forrige årtusen!!
      Ellers blir antallet stadig redusert med ufodager/uker og det hjelper.
      Men nå blir det ikke strikket mye for jeg ser at noe blir ikke gjort ferdig før de er vokst fra det eller så blir det ikke brukt av de som får det.
      Kjedelig men sånn er det bare.

Siste innlegg