Så fine! -Strikkeoppskrift

Designet av  Alicia Plummer

 

Slettes ingen stor sak å strikke, men det er de yndigste eg har sett! Så fint, rent og pent syns eg 🙂 Faktisk noe eg fint kunne ha satt meg ned å strikket i dag – Så fine syns eg de er, men i dag har eg andre planer….
som forhåpentligvis blir gjennomført…sukk

 

 

 

Designet av  Alicia Plummer

 

Strikkes med en strikkefasthet på 28 m – Garnet ligger rundt 160 m pr 50 gr.  Finull vil jo fint kunne funke her, selv strikker eg aldri votte etc i superwash. Husker noen votter eg strikket til Jr da han var liten, på tidspunktet visste eg ikkje hva konsekvensene var med votter i superwash…Sukk for et “Kliss”. Jr lekte i snøen, klaget på kalde fingre og vottene var jo blitt ca dobbelt så lange + de var dassvåte! Her nok absolutt ull best ja 😀

 

REMEDY MITTS
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

Planer for dagen er å pynte stua…av erfaring vet eg da at hele dagen går med til det – Får jo se hvor langt eg kommer. Lager meg ei bøtte med godt såpevann og vasker litt sånn etter hvert 😀 Fikk heldigvis pyntet ferdig ute i går og da er egentlig MYE av jobben gjort! Det skal monteres lys ute på terrassen også,
men de håper eg Ali tar seg av...

Har kjøpt litt nye tekstiler i år så det er mye mulig eg starter med å pynte sofakroken 🙂 På mandag kommer det noen julestash i posten og eg gleder meg til å sjekke ut om det blir bra, eller om det blir to much!
Gjenstår å se – Eg trooor det kan bli kos!

Har du startet på julepyntinga?
Eg er i kategori “Pynte tidlig”. Mitt mål hvert år er å være ferdig pyntet til første helga i advent. Desember bruker eg kun til baking og evn Juleverksted med de små i familien (Da er det enten snop eller juledill som lages) Eg baker som kjent en god del, oppfyller vel alle kakeønsker kan du si + eg gir bort en del. Siden mor mi ikkje er her denne jula skal hennes kakedel + garantert litt extra gis til Kirkens Bymisjon ♥ Julegaver kjøper eg neste utelukkende på nett så det skjer vanligvis innimellom. I år hadde eg muligheten til å få det unna denne uka, dvs det ble mye penger spart pga BlackWeek!! Eg gleder meg over den siste biten der for noen ganger tar enkelte pakker langt tid når me kommer ut i halvdelen av desember. Er i grunnen greit og veldig bra at det ennå er en uke til 1.desember! Dvs når alt er pyntet er det fortsatt god tid til å pakke kalendere 🙂 Julafta på en lørdag er bra sånn tidsmessig, men sikkert noe kjipt for de som jobber (Tenker antall fridager i jula).

Men ok! Kanskje se om eg kan få komme meg i gang!!

 

 

HA EN FLOTTERS DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Jeg er den kategorien som pynter til advent denne helgen.
      I år er det veldig greit siden det er nesten en uke mellom 4. søndag og juleaften.
      Så da får jeg god tid til å pynte til jul den uka.
      Gleder meg til å se din julepynta stue.

      1. Ja det er det beste, at det er ei uke igjen etter 4. søndag – Liker ikkje når julaften er på en søndag….da føler eg meg snytt hehe Kos deg m pyntinga du også 🙂

    2. Jeg skal pynte de neste dagene. Før brukte jeg å skille på advent og jul, men nå pynter jeg med julefarger med en gang. Men jeg burde egentlig pyntet med lilla først, for den lillafargen er min absolutte favorittfarge💜 men pga helsen forenkler jeg det😏
      Juletreet kommer sikkert opp neste helg. Og jeg bryr meg ikke om de som klager over at folk ikke bryr seg om tradisjoner lenger, for i 100 år har de vært vant til at juletreet skal pyntes lille
      Julaften. Jeg lager egne tradisjoner som passer for meg, og er fornøyd med det🙂

Siste innlegg