– SISTE SJANSE –

 

En bedre fredag enn sammen med disse 3 raringen kan man vel neppe få? Må bare le når eg ser på de, enn så lenge står de i vinduet her i stua og venter på påskeferien 🙂  Det er store muligheter for at det blir noen flere etter hvert, men akkurat nå er eg tilbake på Aamu Genseren (<— Norsk strikkeoppskrift av Isabell Kraemer) min for en stund 🙂
Har veldig lyst å få den ferdig før det blir sommer 🙂

Men ok, tilbake til Hønene! Det er Bente Presterud som har designet de og oppskriften på de kan du kjøpe HER hvis du ikkje har flaksen med deg i dag 😉 Ja for litt flaks må du kanskje ha med tanke på at det er snart over 200 kommentarer på innlegget som du i såfall må kommentere på, men du vet: Den som intet våger kan ikkje vinne! (Kanskje det ikkje helt er sånn, men noe i den duren)

 

 

 

Det som er, siden eg ble dønn forelsket i Hønene så måtte eg jo lage denne Give Away`n. Eg har selv kjøpt dette garnet på Nille og det er garn som eg VIRKELIG liker veldig godt og begge garntypene funker helt flott til hønene. Mine høner er strikket i Finull og det kan vel i forhold til strikkefastheten sammenlignes med Tynn Ull. Mine høner ble 10 cm høye, akkurat etter oppskrifta. Strikkes de i Ren Ull blir de naturligvis litt større, men her er det overhodet ingen fasit! Det eneste eg anbefaler er å bruke litt tynnere pinner enn det du normalt hadde brukt til garnet du velger. Siden høna skal fylles med vatt bør det strikkes litt tett ser du. Bente spandere oppskrifta så de som vinner garnet får også gratis oppskrift – Digg ikkje sant?

Da er det bare å bruke fredagen godt for å si det sånn! Har du ikkje blitt med ennå så vil eg jo tipse deg om at det fortsatt er plenty av tid! Eg skal nemligen lage ei diger gryte med Ertersuppe og vaske en del klær!
(Ref Dette Innlegget)

For å bli med på Give Away`n svipp innom HER en tur, legg igjen en kommentar og du er med i trekningen som eg tar litt senere, det blir vel litt sånn i kwellinga 🙂 SPENNENDE! Eg skal trekke 4 vinnere så da sier eg bare;
LYKKE TIL 🙂

 

 

 

 

Får ikkje morsommere høner enn dette! Sjekk DEEE øynene da! Ikkje tro du ikkje får det til, dette fikser du!
Easy Peasy! Det er jo øynene som gjør høna extra morsom *ler*

Vel, nå skal eg ut på kjøkkenet å skru på plata under fenalåret som har ligget i vann siden i går kwell. Før eg fortsetter med mine planer skal eg bare ha en dråpe kaffi til og sååå er det bare å komme seg på beina!!
Det er bare å kønne på, mer OMO fikk me i hus i går så det skal ikkje stå på det i allefall! Skal etter alle kunstens regler prøve å unngå tørkestativ i stua! Har både planer og lyst til å svinge moppen i stua, gudene skal vite at det trengs! Får nå sjå kor langt eg kommer 🙂 Gleder meg til middag da!

Tja, du får jo titte innom på Snapchat å se hvordan det blir.

 

 

 

LAG DEG EN SUPER
FREDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Godt fornøyd og veldig Optimistisk Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. Har strikket opp mange av disse nå og også flere hvor jeg har strikket 1,5 gang maskeantall, slik at jeg også får større høner/kyllinger. Er ikke noen mester i brodering – surrer du tråden rundt nåla 2 ganger både til øyne (sort tråd), kam og nebb, eller varierer du det? Står jo bare “sy knutesting” i oppskrift.

      1. Eg laget knutesting (svart) til øynene så drar eg den knuten opp og surra hvit garn rundt tråden under knuten til eg var fornøyd med øyet 🙂

        1. Ja det skjønner jeg 😊
          Men lurte på om du lager alle knutene i lik størrelse, altså til øyne, kam og nebb. Det står jo i oppskrift at det skal surres tråd rundt til øyeeple 😊

          1. Ja samme størrelse, men på et par av kammene (til den svarte og oransje) juksa eg litt med ei tynn heklenål og tok 2-3 fastmasker i tillegg 🙂

            1. Aah tusen takk 😊
              Da har jeg litt mer peiling på hvordan jeg kan gjøre det, og at det blir høner og ikke bare påskeegg 😁 God helg 😊

    2. De hønene er bare såååå morsomme… Tro om jeg får skvisa de inn i strikkeplanene?

    3. NU skal hønene strikkes, køpte oppskriften da den kom ud, så det er på tide 😀 Dine er så fine, håper at få mine fine også.

    4. De øynene er helt fantastiske!! Som du sier – de gjør hele høna! Håper virkelig at jeg blir en av de heldige som vinner!
      Uansett om jeg vinner eller ei – god helg!!

Siste innlegg