Som en drøm!

Designet av Annie Lupton

 

Noen design borrer seg inn i barken, du glemmer den – gjerne i lange perioder, men den popper opp i ny og ne…På tide å strikke den, eller bare let it go?? Kjenner eg får litt vondt i magen om eg skal gi slipp på denne utrolig lekre saken her!! Elsker halsen og den ser så delikat ut ♥ Å ja, oppskrifta kjøpte eg for lenge siden
og eg kan hvis eg vil starte på den ASAP!

Strikker du denne, ja da kan du kle deg i en nydelig tunika som definitivt kommer til å bli lagt merke til! Orginalt er den strikket i DETTE ALPAKKA GARNET (<–Du må sjekke fargekartet i det minste!! Åååå) Med en strikkefasthet
i prosjektet på 18 m/27 row så er det helt overkommelig selv om plagget er stort. Kunne veldig godt tenkt meg denne i alpakka, elsker alpakka eg, men OM det nå skulle bli en fin og akkurat passe varm sommer så tror eg at eg ville hatt den i Lin (i allfall i et garn som har en del lin) <–Blir ikkje sååå varmt da 🙂 Uansett, kjoler og tunika hører slettes ikkje bare til på sommeren, neida, kan også fint brukes om det er 20 minus og 1 m med snø ute.
Dvs du kan bare strikke den for det kommer alltid en dag hvor den er perfekt å ta på seg
enten det er sommer eller vinter 🙂

 

 

Designet av Annie Lupton

 

Eg må bare dåne litt av dette mønsteret! Det er sååå kjekt å strikke Lace, ikkje er det særlig vanskelig heller +
at det er veldig kjekt når det skjer litt hele tiden. Det er plenty av masker å slappe av på inni mellom 🙂
Off nei, nå fikk eg veldig lyst på denne…*Eg gir opp*

 

MEARA
Bildene over
Fra 99 cm til 137 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

Fikk en litt sånn søndagsfølelse når eg sto opp i dag og det tok noen minutter før det gikk opp for meg at det ER lørdag! *puster lettet ut*. Off ja, det hadde vært kjipt om det var mandag allerede i morgen igjen! Får da være måte på hvor ofte de der mandagene skal poppe opp! *ler hjertelig*. Å ja, eg frykter jo litt den kommende mandagen…sukk…Mer om det HER! Å ja eg vrøøøser meg litt nede i korsryggen, du kan si eg gleder meg til onsdag,
da er sikkert alt vasket og tilbake til normalt 🙂 Anyway, det går nok helt fint!

For å si det sånn, eg KJENNER at eg spiste Ertersuppe i går! 2 skåler t.o.m! Oh My den var sååå FANTASTISK god eg får rett og slett ikkje skrytt nok og det blir ikkje siste gangen eg lager det. SÅ ja, me får jo bare ønske oss fenalår til jul i år også så kan eg kjøpe en pakke erter, da blir det en soleklar reprise januar 2021. Eg er ikkje dårlig pga suppa, bare stinn! Tror når erter koker så lenge så forsvinner litt av den erteffekten hehe + at eg skummet suppet vanvittig god hele tiden og fikk bort alt av fett, ja og så spiste eg ikkje så mye kjøtt 🙂 Har du et fenalår hengende etter jul? Vel, plukk med deg oppskrifta HER! Kan bli en super mandagsmiddag skal du se 🙂

Ikkje nok med at eg laget mat mer eller mindre i hele går – eg skal forsyne meg lage middag i dag også! Åååå det er absolutt en stor favoritt ♥ PestoKylling!!! Har laget det mange ganger og oppskrifta på den ligger allerede her på bloggen, du kan plukke den med deg HER, ja og så kan du bli med å lage den i dag 🙂

Tenker eg stikker på kjøkkenet nå ganske snart. Skal starte med salaten for det er godt hvis den kan stå å godgjør seg noen timer før den skal spise. Kommer nok bare fortløpende til å steke all kylling, legge den i form, kle den med folie og så er det bare å sette den i ovnen og koke pasta en halvtimes tid før me spiser. Dib er på treningssamling denne helga og kommer ikkje hjem før i 17 tiden, så før det blir det ikkje mat. Inni mellom skal eg jo strikke of course, for når maten er servert da stikker eg i dusjen og tar på pysjen etterpå og det blir ikkje matlaging før på tirsdag hvis ingen andre gjør det 🙂 Men nå? Bare litt mer kaffi 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Nydelig tunika 🙂 Litt misunnelig på de som orker å strikke etter mønster. Her blir det mer på frihånd når jeg strikker litt 🙂

Siste innlegg